مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ | ابتدایی و استثنایی

آزمون استخدامی آموزش و پرورش1402/آرکا

آموزش و پرورش به منظور استخدام داوطلبانی که علاقمند به داشتن شغل در این وزارتخانه هستند، آزمون استخدامی برگزار می کند. شغل معلمی بسیار شریف و پر زحمت است. از این رو قرار گرفتن در جایگاه والای معلمی خواسته بیشتر افرادی است که از دبیرستان یا دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند. شرایط ثبت نام آموزگار ابتدایی، دبیری، معاونت‌های پرورشی و فرهنگی، تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و همچنین رسیدن به شغل معلمی با گذشته کمی فرق کرده است. همین موضوع عامل سردرگمی افرادی شده که می‌خواهند شغل مورد نظر خود را برگزینند.
بیشتر متقاضیانی که می‌خواهند معلم شوند و کار تدریس در مدارس را آغاز کنند، نمی‌دانند که برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه مراحلی را پشت سر بگذارند یا از چه طریقی باید اقدامات لازم را انجام دهند. منابع اطلاعاتی مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند که گاهی موجب سردرگمی بیشتر داوطلبان می‌شوند.
این موضوع مهم ما را بر آن داشت که اطلاعات جامعی در خصوص ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ و جزئیات مربوط به آن را در اختیار علاقه‌مندان و داوطلبان مشتاق قرار دهیم. این مهم باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند به موقع کلیه مراحل ثبت نامی را با موفقیت طی کنند.
در این مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد آزمون استخدامی آموزگاری ایتدایی و استثنایی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ ، شرایط و ضوابط ارائه شده از سوی سازمان سنجش و مهم‌تر از همه، مراحل مربوط به آن را در اختیارتان قرار دهیم تا با کمک آن بتوانید راحت‌تر و با آرامش بیشتری این مسیر را طی کنید و به خواسته خود برسید. اگر قصد ثبت نام در آزمون استخدامی معلمی ۱۴۰۳ را دارید اما در این زمینه بسیار سردرگم هستید و اطلاعات کافی ندارین، توصیه می‌کنیم که خواندن مقاله زیر را از دست ندهید.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی  آموزگاری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

فرآیند ثبت نام با انتشار دفترچه ثبت آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد که هنوز تاریخ دقیقی جهت زمان ثبت نام این آزمون از طریق سایت جهاد دانشگاهی اعلام نشده است و به محض انتشار تاریخ دقیق اططلاع رسانی خواهد شد. (احتمالا زمستان ۱۴۰۳)

صحرایی وزیر آموزش و پرورش: امسال شرایط خوبی در تاریخ برگزاری آزمون های ماد ۲۸ داشتیم و همینجا از آقای لطیفی ریاست سازمان استخدامی میخواهم که آزمون های استخدامی امسال و سال آینده زودتر از این دوره یعنی از آذرماه ۱۴۰۳ شروع شود.

دانلود منابع جامع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳+نمونه سوالات (کلیک نمایید)

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

داوطلبان برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ می بایست واجد شرایط خواسته شده در دفترچه این آزمون استخدامی باشند. شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم شده و داوطلبانی که دارای تمام شرایط خواسته شده باشند، امکان تکمیل ثبت نام خود را خواهند داشت.

بنابراین داشتن تمامی شرایط عمومی و اختصاصی تعیین شده برای تمامی داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش لازم بوده چرا که در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در هر یک از مراحل استخدام، قبولی کسب شده توسط داوطلبان لغو شده و روند استخدام وی متوقف خواهد شد.

همچنین داوطلبان آزمون استخدامی برای جلوگیری از بروز هر گونه خطا و مغایرت در اطلاعات ثبت نام آزمون استخدامی خود، نخست می توانند با مطالعه مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ از بروز خطا در تکمیل فرم ثبت نامی خود جلوگیری نمایند.

در ادامه مهم ترین شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ارائه شده است. البته خاطر نشان می شود که شرایط بر اساس دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال جاری قرار داده شده و توصیه به مطالعه کامل دفترچه می شود.

حتما بخوانید: دانلود منابع آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳+نمونه سوالات آزمونی

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ عبارتند از :

داشتن تابعیت ایران

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی

التزام به قانون جمهوری اسلامی ایران

انجام دوره خدمت یا معافیت قانونی برای داوطلبان آقا

داشتن سلامت جسمانی برای انجام کاری که استخدام می شوند.

نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات و نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی

داوطلبان نباید جزو نیروهای خرید خدمت دستگاه های اجرایی و یا بازنشسته باشند.

داشتن حداقل ۲۰ سال تمام و داشتن حداکثر ۴۰ سال تمام (لیسانس و فوق لیسانس) (تحت شرایطی قابل افزایش میباشد- دفترجه به دقت مطالعه شود)

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

داوطلبانی که برای آزمون آموزش و پرورش دارای شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۳ بوده و متقاضی انتخاب کد رشته های شغلی آموزش و پرورش هستند، باید علاوه بر شرایط عمومی ذکر شده، واجد شرایط اختصاصی استخدام آموزش و پرورش نیز باشند.

داوطلبان باید دقت داشته باشند که در کنار شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، باید شرط احراز تحصیلی (تجانس رشته و مقطع تحصیلی) تعیین شده برای هر کد شغلی را رعایت کنند. شرط احراز تحصیلی و مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر یک از رشته های شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ارائه می شود.

با توجه به انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳، شرایط اختصاصی استخدام در سال جاری را با استناد به دفترچه راهنمای سال جاری ارائه داده ایم.

گزینش و استخدام در مشاغل آموزش و پرورش بر اساس نیاز “برای بوم خدمت”می باشد. به این منظور داوطلبین بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران و مراکز استان ها دارای اولویت می باشند. (براساس قانون اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۹۹/۰۶/۱۶ مجلس شورای اسلامی)

داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شده اند، باید در یک دوره مهارت آموزی یک ساله شرکت کنند. داوطلبانی که در کلاس های درسی و امتحانات دوره مهارت آموزی شرکت نکنند به منزله انصراف آن ها از ادامه روند استخدام تلقی می شود.

داوطلبان می بایست در زمان ثبت نام برای شرکت در دوره مهارت آموزی، مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و هم چنین مدرک ICDL خود را ارائه داده و در غیر این صورت باید متعهد شوند که مدارک مورد نظر را تا قبل از آزمون جامع دوره مهارت آموزی دریافت و ارائه نمایند.

گذراندن دوره های ضمن خدمت پس از موفقیت در دوره مهارت آموزی

فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که به وزارت آموزش و پرورش متعهد هستند، نمی توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ نام نویسی کنند.

با توجه به جدیدترین اصلاحیه منتشر شده داوطلبان دارای شرایط زیر نیز امکان ثبت نام در آزمون را خواهند داشت.

تجربه انجام فعاليت های آموزشی و تربيتی به شرح زير می تواند جایگزین رشته های تحصيلی مندرج در شرایط احراز شغل آموزگار ابتدايی (ابتدایی) و آموزگار ابتدايی (استثنايی) شود.

داوطلبان متقاضی در صورت داشتن سوابق فعاليت های آموزشی و تربيتی و به شرط داشتن مدرک دانشگاهی لیسانس و بالاتر (مدارک همتراز) و با رعایت شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

داشتن حداقل دو (۲) سال سابقه فعاليت آموزشی و تربيتی یا حداقل ده (۱۰) ساعت فعالیت در هفته براساس قرارداد معتبر مورد تایید وزارت آموزش و پرورش که در یک یا چند قالب مصادیق زیر کسب شده باشد.

سابقه حق التدریس و خرید خدمات آموزشی و نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش

فعالیت در مدارس غیردولتی و غیر انتفاعی دارای مجوز از آموزش و پرورش

فعالیت در موسسات آموزشی، فرهنگی و تربیتی دارای مجوز از مراجع قانونی ذیربط

فعالیت در مهد کودک ها و پیش دبستانی دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور

فعالیت در دارالقرآن های دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش اسفند ماه ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد دارند در سازمان آموزش و پرورش استخدام شوند، می بایست ابتدا پس از آغاز ثبت نام، دفترچه ثبت نام استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ را دانلود کرده و جزئیات دفترچه را بررسی نمایند. در صورتی که واجد شرایط لازم بودند نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک خود در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام نمایند.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدام مشاغل آموزگار، دبیر و هنرآموز – سال ۱۴۰۳ (کلیک نمایید)

اطلاعیه اصلاحیه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ (کلیک نمایید)

اطلاعیه دوم اصلاحیه و تمدید ثبت نام آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ (کلیک نمایید)

راهنمای نحوه ثبت نام آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

داوطلبان باید دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را، که در آغاز بازه زمانی نام نویسی منتشر می شود به طور کامل مطالعه کرده و سپس اقدام به ثبت نام نمایند.

جهت ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، مراحل تصویری زیر را گام به گام ادامه دهید:

۱. به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه ” استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی “ را از قسمت منوی موجود در پایین صفحه انتخاب کنید.

راهنمای نحوه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402*آرکا

۲. در این مرحله می بایست بر روی لینک فعال “سیستم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی / آموزگار ابتدایی استثنائی) سال ۱۴۰۱” کلیک کنید.

۳. سپس مجددا گزینه “سیستم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ( ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی / آموزگار ابتدایی استثنایی )” را انتخاب کنید.

۴.در این قسمت از منوی سمت راست موجود در صفحه، گزینه ” خرید کارت اعتباری “ را انتخاب کرده تا هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را از این طریق پرداخت نمایید.

۵. در این بخش، سریال ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ( ویژه شغلی آموزگار ابتدایی / آموزگار ابتدایی استثنایی ) را انتخاب و گزینه ” تایید و ادامه “ را انتخاب نموده و در سپس گزینه تایید و ادامه را لمس نمایید.

۶. در این مرحله داوطلبان می بایست در کادرهای نشان داده شده، اطلاعات خود را وارد نمایند و پس از آن گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنند.

۷. در ادامه با  وارد کردن اطلاعات خود، عبارت ” ادامه روند پرداخت “ را انتخاب نمایید.

۸. در این قسمت اطلاعات کارت بانکی خود را در فیلدهای مربوطه درج کرده و گزینه ” پرداخت “ را انتخاب کنید.

۹. در ادامه می بایست به صفحه ابتدایی برگردید و روی گزینه ” تایید و ادامه- گام بعدی “ انتخاب کنید.

۱۰. شماره سریال کارت اعتباری که پس از واریز وجه دریافت کرده اید را در کادر مربوطه وارد کنید و پس از ثبت کد امنیتی موجود در صفحه، کلید ” ورود به سیستم” را لمس کنید.

۱۱. فایل عکس داوطلبی خود را براساس ویژگی های ذکر شده ارسال نموده، سپس گزینه ” تایید و ادامه – گام بعدی “ را انتخاب نمایید.

۱۲. در این مرحله از ثبت نام، فرم مربوط به اطلاعات داوطلبی و انتخاب شغل محل را تکمیل کنید.

۱۳. پس از تکمیل نمودن اطلاعات خود در کادرهای مشخص شده روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

۱۴. پس از اتمام فرآیند ثبت نام، یک کد رهگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت که توصیه می شود تا یک نسخه پرینت شده از آن تهیه کرده و تا زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش نزد خود نگهداری نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که کد پیگیری از سامانه را دریافت نکنید، به این معناست که روند ثبت نام به درستی انجام نشده.

اگه در انتها نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود داشتید می توانید از دو روش زیر استفاده نمایید.

در این مقاله نحوه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را، به صورت تصویری و کامل شرح داده و همچنین مدارک و شرایط لازم جهت آزمون استخدامی دبیری فرهنگیان ۱۴۰۲ را به همراه استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ ذکر کرده ایم. در صورتی که پس از مطالعه مطالب فوق، به هر دلیلی موفق به نام نویسی نشده اید، میتوانید در هر روز از هفته با کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در تماس باشین.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش لازم است که برخی از مدارک را در سایت ثبت نام بارگذاری کنند و اطلاعات مدارک نیز باید به صورت دستی در فرم ثبت نام وارد شود. با توجه به پرمتقاضی بودن شرکت کنندگان این آزمون و به منظور تسهیل روند ثبت نام و آماده سازی مدارک مورد نیاز، در ادامه این مقاله لیست کامل مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی آموزش و پرورش ارائه شده است.

فایل اسکن شده عکس ۳*۴ داوطلب

اطلاعات فردی داوطلب مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر

اطلاعات شناسنامه ای داوطلب مانند کد ملی، شماره شناسنامه و جنسیت

اطلاعات مربوط به خدمت سربازی (داوطلبان آقا)

اطلاعات مربوط به سهمیه ایثارگران (در صورت تقاضا برای استفاده از سهمیه)

اطلاعات شغلی مانند نوع سازمان، سابقه، نوع قرارداد و…

اطلاعات تحصیلی مانند رشته، مقطع، تاریخ فارغ التحصیلی

اطلاعات محل سکونت مانند استان، شهر، آدرس سکونت و…

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

داوطلبان متقاضی استخدام در آموزش و پرورش که موفق به ثبت نام در این آزمون شده اند، می بایست ابتدا در جلسه آزمون کتبی حاضر شوند و حد نصاب لازم را کسب نمایند. شرکت کنندگان این آزمون می بایست برای حضور در جلسه، کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دریافت کرده و نسخه چاپی آن را همراه خود داشته باشند.

زمان دریافت کارت

با استناد به اطلاعات مندرج در دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش، کارت ورود به جلسه این آزمون به صورت تقریب در بازه یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد.

در صورتی که در خصوص مراحل، شرایط، زمان و … ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سوالی دارید میتوانید در کمترین زمان ممکن با مشاوران آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۲| امور گمرکی

آرکا مشاوره

اعلام نتایج آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی آموزش پرورش ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

زمان مصاحبه کانون کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۳| شورای عالی کارشناسان

آرکا مشاوره

۶ دیدگاه

آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۰۹در ۱۵:۲۹

به اطلاع متقاضيان ثبت‌نام در آزمون استخدامي وزارت آموزش و پرورش در رشته‌هاي شغلي آموزگاري، دبيري و هنرآموز سال ۱۴۰۳مي‌رساند، ثبت‌نام براي شركت در این آزمون از روز دوشنبه به تاريخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ آغاز و تا روز شنبه به تاريخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ادامه خواهد یافت. دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون حاوی شرایط و ضوابط، اطلاعات شغل‌محل ها، هم‌زمان با شروع ثبت‌نام از طريق درگاه اطلاع رساني اين سازمان قابل دسترس خواهد بود.
لازم به تاکيد است با توجه به محدوديت زماني به متقاضیان توصيه مي شود در مهلت اعلام شده براي شركت در آزمون مذکور به درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به نشاني: http://www.sanjesh.org مراجعه و براي ثبت‌نام اقدام نمايند.
آزمون فوق براي رشته‌هاي شغلي آموزگاري، دبيري و هنرآموزي به شرح ذيل برگزار خواهد شد:

۱-رشته‌هاي شغلي آموزگاري در روز جمعه ۱۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲

۲-رشته‌هاي شغلي دبيري و هنرآموز در روز جمعه ۲۸ ارديبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۰۹در ۲۳:۱۵

هـر داوطلب حق انتخاب چند اولویت دارد؟
سال گذشته در آزمون آموزگاری حق انتخاب سه کد محل شغلی داشت که انتخاب اول اصلی و بقیه انتخاب ها رزرو بودند ؛ اما در ازمون امسال یک #کد_شغل_محل (شهرانتخابی) میباشد و اولویت جذب با داوطلبین بومی میباشد.

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۰۹در ۲۳:۱۶

داوطــلبــین مــعــافــــ از حداکثر ســن 👇
۱. فرزندان ایثارگران و جانبازان ۲۵٪ به بالا
۲. پدر/مادر/همسر/خواهر/برادر: به میزان ۵ سال
۳.همکاران غیر رسمی مشغول به کار در وزارت آموزش و پرورش از حداکثر سن معاف خواهند شد .

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۰۹در ۲۳:۱۷

بــه ازای تــاهــل و فــرزنـــد آوری هــم بــه تـمـام داوطلبین به حـداکـثـر سـن اضـافه خـواهـد شـد به شرط نرخ باروری کمتر از ۲.۵

پاسخ
محمد اقبال براوی عظیم ۱۴۰۲-۱۱-۱۱در ۰۰:۳۰

برای ثبت نام آقایان باید حتما پایان خدمت داشته باشن ؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۱۲در ۲۱:۴۳

مﻼك عمل در خصوص تاريﺦ فراغت از تحصيل،تاريﺦ فارغ التحصيلي مندرج در متن گواهينامه موقت يا دانشنامه است
و در ارتباط با اتمام خدمت دوره ضرورت نيز،تاريﺦ مندرج در قسمت خاتمه خدمت كارت پايان خدمت خواهد بود.
همچنين در خصوص معافيت دائم،تاريﺦ مندرج در قسمت صدور كارت معافيت دائم،دو ﻣاه پس از آخرين روز
ثبت نام آزمون استخدامي)تاريخ١٦/١/١٤٠٣(است.

پاسخ

دیدگاهی بنویسید