مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ | زمان، نحوه مشاهده، شهریه….

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1402

والدین و دانش آموزان کشور عزیزمان ایران در تماس با مرکز مشاوره آرکا از کارشناسان ما زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ را پیگیری می کنند و علاوه بر آن، سوال می کنند که برای دیدن نتایج آزمون تیزهوشان  ۱۴۰۲ و باید به کدام سایت مراجعه کنند.  اگر شما هم در آزمون تیزهوشان نهم یا آزمون سنجش هوش ششم ابتدایی شرکت کرده اید، برای اطلاع از جزئیات اعلام نتایج آزمون خود، لطفا ما را تا آخر مقاله همراهی نمایید.

زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

داوطلبان آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲  چند هفته بعد از برگزاری آزمون و در مردادماه کارنامه خود را دریافت کنند. هم اکنون نتایج آزمون تیزهوشان اعلام شده است و دانش آموزان گرامی میتوانند با مطالعه مقاله حاضر نتایج آزمون را مشاهده نمایند و درصورت بروز هرگونه سوال میتوانند با مرکز مشاوره آرکا تماس حاصل نمایند.

نحوه مشاهده نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مشاهده و دریافت نتایج آزمون مدارس تیزهوشان به صورت اینترنتی و از طریق سامانه پادا در زمان مقرر امکان پذیر است. برای دریافت نتایج آزمون تیزهوشان می بایست روی گزینه مربوط به آن ها کلیک نموده و پس از آن طبق مراحل زیر پیش روید.

  • جهت مشاهده کارنامه و نتیجه آزمون خود، در زمان مقرر به سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان به نشانی my.medu.ir مراجعه نموده و اطلاعات ورود را وارد کنید.
  • سپس، بر روی گزینه “اعلام نتایج تیزهوشان” کلیک نمایند.
  • با دریافت کارنامه از سامانه، قسمتی در آن با عنوان “وضعیت قبولی” وجود دارد که این قسمت وضعیت قبولی یا عدم قبولی شما را در اولویت های انتخاب شده نمایش می دهد.

داوطلبان در زمان مقرر شده می توانند با مراجعه به سایت و پس از وارد کردن کد ملی دانش آموز به عنوان نام کاربری و رمز ورود همگام ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان وارد صفحه شخصی خود شده و نتایج خود را مشاهده نمایند.

اعتراض به نتیجه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲

در سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان امکان اعتراض به نتیجه هم وجود دارد و می توانید بعد از اینکه کارنامه خود را دریافت کردید، آن را بررسی کنید و اگر مشکلی داشت، نسبت به ثبت درخواست اعتراض خود اقدام کنید. بنابراین اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان  کاملا اینترنتی انجام می شود و نیازی نیست که به مدرسه یا آموزش و پرورش مراجعه کنید.

برای ثبت درخواست اعتراض خود هم باید دلایل قابل قبول داشته باشید و امکان اعتراض به هر موردی از آزمون وجود ندارد. درخواست های اعتراضی که خارج از موارد فوق باشند، بررسی نمی شوند :

اشتباه در محاسبه درصد دروس

اشتباه در محاسبه نمره نهایی آزمون

عدم اعمال قانون پذیرش مربوط به دانش آموزان دوقلو یا چند قلو

شرکت کنندگان برای ثبت اعتراض می توانند از طریق سامانه my.medu.ir اقدام کرده و از طریق لینک موجود در سایت، اعتراض خود را نسبت به نتایج اعلام شده ثبت کنند.

  • ورود به سامانه my.medu.ir و درج کدملی و سریال شناسنامه
  • کلیک بر روی گزینه آزمون مدارس تیزهوشان
  • انتخاب گزینه اعتراض و درج درخواست بررسی مجدد

شهریه مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲

شهریه مدارس تیزهوشان 1402

مدرسه تیزهوشان متناسب با امکاناتی که دارند و حقوق بیشتری که به دبیران خود می دهند تا بتوانند بهترین آموزگاران را برای تدریس استخدام کنند، مبلغ قابل توجهی به عنوان شهریه از دانش آموزان دریافت می کنند. میزان شهریه مدارس سمپاد به عوامل مختلفی بستگی دارد. این که مدرسه در چه استان و چه منطقه ای قرار دارد، چه خدماتی در طول سال ارائه می دهد و وضعیت مالی مردم منطقه ای که مدرسه در آن واقع است، روی مقدار شهریه تاثیر گذار است. معمولا هر مدرسه تیزهوشان زیر نظر آموزش و پرورش استان نرخ مخصوص به خود را در این زمینه دارد که هر ساله ۱۰ تا ۱۵ درصد به مقدار آن اضافه می شود. بهتر است برای اطلاع از میزان دقیق شهریه مدرسه سمپاد مورد نظرتان، به صورت حضوری به مدرسه سر بزنید و همچنین میتوانید با تماس تلفنی در کمترین زمان ممکن میزان شهریه مدرسه تیزهوشان شهر خود را از مرکز مشاوران آرکا پپرسید.

ضرایب درس های آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲

سوالات آزمون تیزهوشان شامل دو بخش تحصیلی و غیر تحصیلی میباشد. سوالات تحصیلی مربوط به مبحث کتاب های درسی و سوالات غیر تحصیلی شامل تست های خلاقیت، هوش و استعداد می باشند. از مهم‌ ترین بخش‌ های شرکت در آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان اطلاع از ضرایب درس ها، تعداد سوالات و زمان پاسخ ‌دهی به سوالات میباشد.

دانش آموزان متقاضی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲-۱۴۰۳ باید اقدام به پاسخ گویی به ۱۰۰ سوال در حوزه استدلال های تحلیلی، موارد تصویری و فضایی، اشکال هندسی و عبارات متنی در ۸۰ دقیقه نمایند. مطالعه سوالات تیزهوشان ششم به هفتم برای آشنایی با سطح این آزمون میتواند بسیار مفید باشد.

سوالات دانش آموزان متقاضی آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲-۱۴۰۳​ بر خلاف آزمون ششم به هفتم، شامل ۵ واحد درسی در کنار سوالات استعداد تحلیلی می باشد. تعداد سوالات این آزمون نیز ۱۰۰عدد میباشد و دانش آموزان موظف به پاسخ گویی به سوالات در مدت زمان ۱۲۰ دقیقه میباشند.

اگر داوطلبان از ضرایب دروس آزمون تیزهوشان آگاهی کافی را نداشته باشند، شانس کمتری برای قبولی و حضور در مدارس تیزهوشان خواهند داشت. هر ساله ظرفیت مدارس تیزهوشان به صورت محدود بوده و تعداد مشخصی از دانش آموزان امکان تحصیل در این مدارس را خواهند داشت. در جدول زیر به تفکیک دروس، ضرایب و تعداد سوالات آزمون فوق برای هر دو پایه بیان شده است.

سوالات استعداد تحصیلی تعداد سوالات ضریب رشته‌ها تخصیلی ضریب دروس (سمپاد مهارتی)

 

علوم تجربی

۱۰

ریاضی فیزیک: ۲

علوم تجربی: ۴

علوم انسانی: ۲

۳
ریاضیات ۱۰

ریاضی فیزیک: ۴

علوم تجربی: ۲

علوم انسانی: ۲

۳
قرآن و پیام های آسمانی ۱۰

ریاضی فیزیک: ۱

علوم تجربی: ۱

علوم انسانی: ۱

۱

 

زبان و ادبیات فارسی

۱۰

ریاضی فیزیک: ۲

علوم تجربی: ۲

علوم انسانی: ۴

۲
مطالعات اجتماعی ۱۰ 

ریاضی فیزیک: ۱

علوم تجربی: ۱علوم انسانی: ۱

۱

ضریب استعداد تحلیلی در تیزهوشان نهم ۱۴۰۲

آزمون تیزهوشان برای ورود به دبیرستان دوره دوم (نهم) تیزهوشان به صورت زیر است:

سوالات موجود در آزمون متشکل از دو دسته بندی است که عبارت است از «استعداد تحلیلی» و استعدد تحصیلی.

به نوعی ۲۰ درصد سوالات آزمون سوالات تحلیلی و ۸۰ درصد مابقی را سوالات استعداد تحصیلی تشکیل داده است.

منابع، ضرایب و تعداد سوالات آزمون تیزهوشان و مدت زمان جواب‌دهی به سوالات به صورت زیر است:

سوالات استعداد تحلیلی تعداد سوال  مدت پاسخگویی
استعداد تحلیلی ۱۵ ۱۵ دقیقه

مواد امتحانی آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در آزمون تیزهوشان نهم به دهم، کلیه سوالات استعداد تحصیلی از مباحث کتاب های درسی پایه هشتم و پایه نهم می باشد. داوطلبان با تسلط کافی بر این منابع، می توانند در آزمون تیزهوشان موفق شوند. شرکت کنندگان این نکته را مد نظر داشته باشند که استفاده از کتاب های کمک آموزشی نیز به درک هر چه بهتر مفاهیم کمک خواهد کرد.

در ادامه جدول مواد امتحانی مورد مطالعه برای موفقیت در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳​ را مشاهده میکنید:

مواد امتحانی آزمون تیزهوشان
کتاب های مربوط به هوش و استعداد
کتاب های جامع و مجموعه سوال های آزمون تیزهوشان سال های گذشته
کتاب ریاضی تیزهوشان و کتاب های کمک درسی
کتاب فارسی تیزهوشان و کتاب های کمک درسی
کتاب علوم تیزهوشان و کتاب های کمک درسی
کتاب مطالعات اجتماعی + کتاب های کمک درسی

 

دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۲

کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۸ خرداد ماه منتشر و تا ۲۵ خرداد داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت این کارت را دریافت کنند. یکی از مهمترین ضوابط شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان به همراه داشتن کارت آزمون است. همانطور که آزمون برای دو پایه تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می‌شود، کارت آزمون تیزهوشان برای هر حضور در هر دو آزمون مورد نیاز خواهد بود. با توجه به اهمیت کارت ورود به جلسه، در این مقاله زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان وابسته به زمان آزمون تیزهوشان است. به طور کلی کارت آزمون تیزهوشان از یک هفته مانده به برگزاری آزمون در دسترس خواهد بود. از آنجایی که آزمون ورودی تیزهوشان دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه در زمان‌های جداگانه‌ای برگزار می‌شوند، زمان دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان برای هر یک از این آزمون‌ها متفاوت خواهد بود.

پایه تحصیلی زمان انتشار کارت ورود به جلسه زمان برگزاری آزمون
آزمون ششم به هفتم ۱۸ تا ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲
آزمون نهم به دهم ۱۸ تا ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲

راهنمای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم  ۱۴۰۲

برای آن که بتوانید کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان خود را دریافت کنید می بایست از قبل هزینه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان را پرداخت نموده باشید تا بتوانید کارت مذکور را در زمان مقرر اخذ نمایید. لازم به ذکر است نحوه دریافت این کارت مانند دوره قبل از طریق سایت معاونت پرورش استعدادهای درخشان به نشانی pada.medu.ir نبوده و می بایست به سایت my.medu.ir مراجعه نمایید.

به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی الکترونیکی my.medu.ir مراجعه کرده و پس از درج اطلاعات لازم، گزینه “ورود” را انتخاب کنید.
از میان آیکون های نمایش داده شده گزینه “دریافت کارت ورود به جلسه” را برگزینید.
پس از ورود به پنل کاربری خود می توانید با انتخاب گزینه “چاپ کارت”، از کارت ورود به جلسه خود پرینت تهیه نمایید.

راهنمای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان 1402

ویرایش کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

هنگام دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ممکن است ابهاماتی برای داوطلب ایجاد شود. از آنجایی که این کازت نقش مهمی ایفا می‌کند، بهتر است از هر نوع نقصی دور باشد. از همین رو ذکر نکاتی در رابطه با آن ضروری به نظر می‌رسد.

⛔ چنانچه اطلاعت شناسنامه و شخصی داوطلب با اطلاعات درج شده بر روی کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان مغایرتی داشته باشد با مراجعه به آموزش و پرووش نسبت به ویرایش این اطلاعات اقدام کنید.

⛔ در صورت مغایرت عکس داوطلبی با تصویر دانش آموز باید به آموزش و پرورش ناحیه تحصیل خود مراجعه و نسبت به اصلاح آن اقدام کنید.

✅ رمز عبور همگام رمزی منحصر به فرد برای هر یک از داوطلبان است که از طرف آموزش و پرورش در اختیار آنان قرار می‌گیرد. این رمز مخصوصاً برای ورود به سامانه مدارس استعدادهای درخشان تولید و صادر می‌شود. داوطلبان در صورت فراموشی می توانند از طریق سایت ثبت نام رمز عبور همگام را بازیابی کنند.

⚠ در صورتی که هر گونه مغایرتی در اطلاعات کارت آزمون تیزهوشان با اطلاعات حقیقی وجود داشته باشد، بهتر است برای رفع آن اقدام کرد. برای این کار متقاضیان می‌بایست به آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کنند.

در صورت وجود سوال یا ابهامی در پیرامون دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره آرکا بپرسید و در کمترین زمان ممکن پاسخ خود را بیابید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

شرایط نقل و انتقالی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

آرکا مشاوره

شرایط تک ماده پایه نهم

آرکا مشاوره

مشاهده و تایید سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید