مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳| نحوه مشاهده، اعتراض، نکات مهم

آزمون لیسانس به پزشکی هیوا

متقاضیان آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ که دارای شرایط تحصیلی و سنی لازم برای ثبت نام در این آزمون بودند که در آزمون مربوطه نیز شرکت نموده اند می توانند در موعد مقرر نتایج نهایی آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ را مشاهده نمایند. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی جزو پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته باشند می بایست در زمان معین با مراجعه به سایت معاونت پزشکی دانشگاه تهران، ثبت نام اینترنتی خود در دانشگاه را انجام دهند. برای اطلاع از نحوه مشاهده نتایج لیسانس به پزشکی و نکات مهم آن تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آزمون لیسانس به پزشکی چیست؟

آزمون لیسانس به پزشکی آزمونی است که با هدف جبران فرصت از دست رفته برای علاقه مندان به رشته ی پزشکی قرار داده شده است و طی این آزمون فارق التحصیلان مقطع کارشناسی رشته های مختلف زیر مجموعه علوم تجربی و علوم ریاضی می توانند در این آزمون شرکت کنند.

زمان اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

آزمون لیسانس به پزشکی در راستای جذب فارغ التحصیلان کارشناسی رشته هایی مانند تجربی و ریاضی بوده که علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی می باشند. این افراد این قابلیت را داشته تا پس از دریافت لیسانس در رشته های دیگر در آزمون در نظر گرفته شده توسط دانشگاه تهران شرکت نموده و پس از قبولی به ادامه تحصیل در رشته پزشکی بپردازند. اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی  ۱۴۰۳ در دو مرحله بوده که در زیر به آن پرداخته شده است.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون لیسانس به پزشکی مرتبط با زمان برگزاری آزمون بوده که فرد داوطلب با اطلاع از آن امکان آگاهی از قبولی یا عدم قبولی خود در این آزمون را خواهد داشت. زمان اعلام نتایج اولیه معمولا یک ماه پس از برگزاری آزمون کتبی بوده که درسال جاری در تاریخ ۲۱ مرداد ماه خواهد بود. فرد با اطلاع از قبولی خود در اعلام نتایج اولیه امکان شرکت در جلسه مصاحبه را خواهد داشت.

مشاهده اعلام نتایج اولیه (اواخر مردادماه)

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

داوطلبان رشته پزشکی تنها پس از قبولی در آزمون اولیه امکان این را داشته تا در جلسه مصاحبه آزمون شرکت نمایند. اعلام نتایج مصاحبه به عنوان اعلام نتایج نهایی شناخته شده و فرد با اطلاع از این نتیجه و قبولی در آن امکان تحصیل در رشته پزشکی را خواهد داشت.

مشاهده اعلام نتایج نهایی(دهه اول مهرماه)

اقدامات پس از پذیرش نهایی آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

پذيرفته شدگان نهایی پس از اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی، می بایست در موعد مقرر که از سوی سایت معاونت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی اعلام شده است، برای تكميل فرم ها و مدارک ثبت نامی زير با وارد نمودن کد ملی به عنوان کد کاربری و رمز عبور به نشانی sipad.tums.ac.ir سايت معاونت آموزشی مراجعه و نسبت به اسکن مدارک مشروحه ذیل و ثبت نام اینترنتی خود اقدام نمایند. بدیهی است عدم ثبت نام در تاریخ فوق به منزله انصراف تلقی خواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج آزمون لیسانس به پزشکی

داوطلبانی که در آزمون کارشناسی به پزشکی شرکت کرده اند، دو بار می بایست برای مشاهده نتیجه آزمون خود اقدام کنند. پس از منتشر شدن اطلاعیه اعلام نتیجه اولیه آزمون می بایست داوطلبان به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی اینترنتی education.tums.ac.ir مراجعه کنند. در ادامه مقاله نحوه مشاهده نتیجه اولیه و نهایی را ارائه خواهیم کرد.

✅ مراحلی که باید برای مشاهده نتیجه اولیه آزمون کارشناسی به پزشکی طی کنید عبارتند از:

✔ در ابتدا لازم است تا وارد سامانه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی اینترنتی education.tums.ac.ir شوید. (برای ورود مستقیم به سامانه بر روی لینک ذکر شده کلیک کنید.)

نتایج آزمون لیسانس به پزشکی هیوا
از میان اطلاعیه های منتشر شده، بر روی عنوان «اطلاعیه اعلام نتایج آزمون کارشناسی به پزشکی» کلیک کنید.

با ورود به صفحه جدید، لینک جدید به شما معرفی خواهد شد. بر روی لینک exam.tums.ac.ir کلیک کنید و وارد صفحه سیستم برگزاری آزمون این دانشگاه شوید. نام کاربری و رمز ورود خود را وارد کرده بر روی «ورود به پنل کاربری» کلیک کنید.

با ورود به پنل کاربری خود می توانید نتیجه اولیه آزمون خود را مشاهده کنید.

اعتراض به نتایج آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳

همواره بعد از اعلام نتایج اولیه و نهایی افرادی می باشند که با توجه به اظهارات خود نتایج بدست آمده را قبول نداشته و به آن معترض می باشند. بنابراین این دسته از افراد می بایست در موعد مقرر به سایت EXAM.TUMS.AC.IR و وارد نمودن نام کاربری ( کد ملی) و رمز عبور ( شماره داوطلبی) می توانند به نتایج خود اعتراض کنند.

پس از اعلام نتایج، افرادی که جزء دعوت شدگان به مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ هستند، می بایست نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند. فرآیند مصاحبه این آزمون به دلایلی اعم از ظرفیت کم پذیرش و تقاضای بالا دارای حساسیت بسیار زیادی می باشد.

ورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند. مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

مطالب مرتبط:

مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

ثبت نام بدون کنکور رشته مهندسی عمران ۱۴۰۳ دانشگاه دولتی، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید