مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مشاهده نتایج کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳| نکات مهم

اعلام نتایج کنکور سراسری اردیبهشت ماه 1403

مشاهده نتایج کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در قالب نتایج اولیه و نهایی منتشر می گردد. داوطلبانی که در کنکور نوبت اول شرکت کرده اند، می توانند در زمان اعلام نتایج اولیه و با استفاده از اطلاعات ثبت نامی خود نسبت به مشاهده کارنامه اولیه اقدام نمایند. داوطلبان می توانند جواب نهایی کنکور اردیبهشت ماه را حدودا در اواخر شهریور ماه در سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند. 

نتایج کنکور سراسری به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش اعلام میشه و همه داوطلبایی که در این آزمون ثبت نام کردن می تونن برای دیدن نتایج کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در زمان تعیین شده وارد این سایت شده و با وارد کردن اطلاعات لازم، نتایج اولیه و نهایی کنکور رو ببینن.

این آزمون سراسری برای خیلی از دانش آموزای دوازدهم و دیگر داوطلب های این آزمون مهمه چون با قبولی در این آزمون می تونن به دانشگاه های دولتی و برتر کشور راه پیدا کنن، به همین دلیل تمامی داوطلب هایی که در این آزمون شرکت می کنن، دوست دارن که نتیجه خوشایندی رو در این آزمون سراسری کسب کنن.

پس از اونجایی که خیلی از داوطلبا استرس نتایج کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رو دارن و پیگیر اطلاعیه های مختلف جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور سراسری هستن، ما در ادامه این مقاله در مورد زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و تاریخ جواب انتخاب رشته کنکور به طور کامل توضیح دادیم. تا آخر این مقاله با ما همراه باشین

زمان اعلام نتایج کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

داوطلبانی که در کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جلسه آزمون حضور داشته اند، می توانند در زمان جواب، نسبت به مشاهده نتایج اقدام نمایند. داوطلبان در زمان اعلام نتایج کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، می توانند نسبت به مشاهده درصد و تراز علمی خود از طریق کارنامه اولیه اقدام نمایند. همان طور که بیان شد، اعلام نتایج کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در قالب نتایج اولیه و نهایی امروز مورخه ۱۷ خرداد ماه منتشر گردید.

زمان جواب اولیه کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

داوطلبانی که در کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شرکت نموده اند، لازم است در زمان جواب از طریق کارنامه اولیه کنکور سراسری برای مشاهده درصد و تراز علمی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است داوطلبان در ۱۷ خرداد ماه می توانند نتایج اولیه کنکور اردیبهشت ماه (نمرات خام) را مشاهده نمایند.

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه شایستگی های عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات طلایی

زمان جواب نهایی کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

همان طور که بیان شد، داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده وضعیت علمی خود می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. خاطر نشان می گردد در صورتی داوطلبان می توانند برای انتخاب رشته دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند که مجاز شده باشند. بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، داوطلبان می توانند در گروه آزمایشی که در آن شرکت کرده اند، نسبت به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل اقدام نمایند. زمان جواب نهایی کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در اواخر شهریور ماه یا اوایل مهر ماه می باشد.

با توجه به اینکه کنکور سراسری و آزاد اسلامی با همدیگر ادغام شده اند، بنابراین زمان جواب اولیه نیز به صورت یکپارچه اعلام خواهد شد. همچنین اعلام نتایج نهایی دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا اعلام خواهد شد. خاطر نشان می گردد که اعلام نتایج نهایی چهار رشته اصلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی برای دانشگاه های آزاد در زمان اعلام نتایج نهایی همزمان با دانشگاه های سراسری و از طریق سایت سنجش اعلام خواهد شد.

  • زمان اعلام نتایج نهایی رشته های دارای شرایط خاص کنکور ۱۴۰۳

داوطلبایی که با توجه به زمان بندی مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص، در مصاحبه این دانشگاه ها شرکت کردن، بعد از برگزاری مصاحبه پیگیر اطلاعیه های سنجش هستن تا بتونن از تاریخ دقیق اعلام نتایج نهایی رشته های دارای شرایط خاص کنکور مطلع بشن.

سال گذشته با توجه به زمان برگزاری کنکور سراسری، نتایج اولیه مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص در مهر ماه اعلام شد، برای همین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو باشین تا از تمام اطلاعیه های مربوط به نتایج رشته های دارای شرایط خاص کنکور مطلع بشین

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

سایت اعلام نتایج کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

همان طور که بیان شد، اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ در قالب نتایج اولیه و نهایی می باشد. بنابراین داوطلبانی که در جلسه آزمون حضور داشته اند، لازم است برای مشاهده وضعیت علمی و همچنین رشته محل قبولی، به صورت اینترنتی نسبت به مشاهده نتایج اقدام نمایند. کلیه مراحل ثبت نام در کنکور اردیبهشت ماه، انتخاب رشته، اعلام نتایج اولیه و نهایی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد

داوطلبان لازم است در زمان جواب اولیه و نهایی، با در دست داشتن اطلاعات ثبت نامی از جمله شماره پرونده و داوطلبی و همچنین شماره ملی نسبت به مشاهده نتایج اقدام نمایند. داوطلبان می توانند به صورت اینترنتی و با استفاده از سیستم های کامپیوتری یا موبایل و از طریق آدرس اینترنتی sanjesh.org نتایج اولیه و نهایی را مشاهده نمایند.

لازم به ذکر است نتایج نهایی کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای دانشگاه های آزاد اسلامی از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org منتشر می گردد. خاطر نشان می گردد با توجه به تغییرات ایجاد شده در روال انتخاب رشته و اعلام نتایج رشته های پر طرفدار پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی، نتایج نهایی برای رشته های اشاره شده صرفا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org اعلام می گردد.

اطلاعيه اعلام نتايج علمی شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسري و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳  

ضمن آرزوي موفقيت براي داوطلبان شركت كننده در نوبت اول آزمون سراسري و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ (آزمون اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳)، به اطلاع مي‌رساند، نمرات خام این دو آزمون هم اكنون به صورت مجزا در سامانه جامع آزمون سراسری به نشانیmy.sanjesh.org  در دسترس است و داوطلبان مي‌توانند با ورود به حساب کاربری خود در سامانه یادشده، نمرات خام مکتسبه خود را مشاهده نمایند.

توجه ۱: نمره‌کل آزمون سراسری (کنکور) برای متقاضیان آزمون سراسری و متقاضیان پذیرش دانشجو معلم و همچنین نمره‌کل آزمون اختصاصی تربيت معلم و نمره‌كل معرفي به مرحله ارزيابي شايستگي معلمي برای متقاضیان پذیرش دانشجو معلم، در هفته آخر خرداد ماه اعلام خواهد شد.

توجه ۲: در حساب کاربری داوطلبانی که هم در آزمون سراسری نوبت اول و هم در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده و در جلسه آزمون حاضر شده‌اند، کارنامه نتایج علمی نوبت اول آزمون سراسری و کارنامه نتایج علمی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ به صورت مجزا نمایش داده می‌شود. برای داوطلبانی که فقط در یکی از دو آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده و در جلسه آزمون حاضر شده‌اند، صرفاً کارنامه علمی مربوط به آزمونی که ثبت‌نام کرده‌اند، نمایش داده می‌شود.

الف) داوطلبان اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان

 برای متقاضیان پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر نمره خام هر یک از گروه‌های آزمایشی که داوطلب در جلسه آزمون آن شرکت کرده است، سهمیه نهایی، استان محل تحصیل سه سال آخر دوره متوسطه، استان تولد و استان و شهر بومی فرهنگیان نیز نمایش داده می‌شود.

توجه ۳: تعريف استان و شهر بومي در پذيرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگيان با تعريف استان و شهر بومي در آزمون سراسري متفاوت است و ممکن است استان بومی فرهنگیان با استان بومی داوطلب در آزمون سراسری یکسان نباشد.

ب) داوطلبان آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۳

به داوطلبان آزمون سراسری علاوه بر نمره خام هر یک از گروه‌های آزمایشی که داوطلب در جلسه آزمون آن شرکت کرده است، سهمیه نهایی، استان محل تحصیل سه سال آخر دوره متوسطه، استان تولد و استان بومی نیز نمایش داده می‌شود. چنانچه مغایرتی در اطلاعات نمایش داده شده وجود دارد، لازم است مطابق موارد زیر اقدام نمایند:

۱- چنانچه متقاضی آزمون نوبت دوم (تیرماه ۱۴۰۳) نیز هستند در این مرحله نیازی نیست اقدامی انجام دهند و صرفاً در زمان پرینت کارت ورود به جلسه آزمون نوبت دوم، می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

۲- داوطلبانی که متقاضی آزمون نوبت دوم (تیرماه ۱۴۰۳) نیستند به منظور اصلاح موارد، لازم است از طریق لینک https://darkhast.sanjesh.org/ درخواست خود را با ضمیمه نمودن تصویر شناسنامه و کارنامه نهایی سه سال آخر تحصیلی دوره متوسطه به این سازمان ارسال نمایند تا اطلاعات آنها بررسی و در صورت نیاز اصلاح شود.

۳- چنانچه سهميه درخواستي داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، سهمیه ایثارگران (اعم از ۵ درصد و یا ۲۵ درصد) بوده ولی سهميه وی در کارنامه اعلام نتیجه مناطق درج شده، لازم است براي بررسي و روشن شدن وضعيت سهميه خود حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۳ به ارگان مربوط مراجعه نمايد. این سازمان هماهنگی لازم را برای دریافت اطلاعات سهمیه این دسته از داوطلبان از ارگان‌های تایید کننده سهمیه بعمل خواهد آورد.

ج) نکات مهم در خصوص آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

۱- کارنامه نتایج علمی داوطلبانی که در نوبت دوم آزمون سراسري سال ۱۴۰۳ (تیرماه سال ۱۴۰۳) شرکت می‌کنند در اواخر مرداد ماه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۲- هم‌زمان با اعلام کارنامه علمی آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳ (آزمون تیر ماه ۱۴۰۳)، در صورت متفاوت بودن گروه آزمايشي اصلی دو يا چند نوبت متقاضي، متقاضيان بايد گروه آزمايشي اصلي (علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني) كه مي‌خواهند از آن انتخاب رشته كند را در حساب کاربری خود مشخص نمایند. در صورت عدم تعيين گروه آزمايشي توسط متقاضي، گروه آزمايشي اصلی آخرين نوبت متقاضي ملاك عمل قرار مي‌گيرد. لازم به ذكر است كه يك متقاضي امكان انتخاب رشته از دو گروه آزمايشي اصلي را ندارد.

۳- پس از انتشار کارنامه علمی آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳ (آزمون تیر ماه ۱۴۰۳)، براي تمامي متقاضيان آزمون سراسری اعم از افرادي كه فقط در نوبت اول يا دوم و يا هر دو نوبت در سال ۱۴۰۲ يا ۱۴۰۳ شركت كرده‌اند، كارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته هر یک از گروه‌های آزمایشی که داوطلب در آن شرکت کرده است (یک گروه آزمایشی اصلی و گروه‌های هنر و زبان درصورت شرکت در آزمون) شامل بيشترين نمره كل آزمون اختصاصي، نمره كل سابقه تحصيلي و نمره كل نهايي، رتبه در سهميه و رتبه كشوري اعلام مي‌شود كه متقاضيان لازم است براساس اين كارنامه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام كنند.

توجه ۴: نمره كل سابقه تحصيلي توسط وزارت آموزش و پرورش محاسبه و ضمن اطلاع‌رسانی به داوطلبان به این سازمان اعلام و در کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته درج خواهد شد.

۴- در صورت يكسان بودن گروه آزمايشي دو يا چند نوبت متقاضي، بيشترين نمره كل آزمون اختصاصي (کنکور) در نمره كل نهايي لحاظ و اطلاع رساني مي‌شود.

۵- داوطلباني كه متقاضي گزينش با نمرات اختصاصي آزمون سراسري سال ۱۴۰۲ بودند می‌بایست جهت انتخاب رشته و گزينش در آزمون سراسري سال ۱۴۰۳ حداقل در يك نوبت از آزمون‌هاي سراسري سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام می‌کردند.

۶- در خصوص رشته‌هایی که دارای آزمون عملی هستند در زمان پرینت کارت آزمون نوبت دوم (تیرماه ۱۴۰۳) اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

نحوه اعلام نتایج کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

داوطلبانی که در کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شرکت کرده اند، لازم است در زمان جواب نسبت به مشاهده نتایج اولیه و نهایی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که نتایج به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org اعلام می گردد.

مراحل نحوه اعلام نتایج کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
 

۱- ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjsh.org

۲- انتخاب گزینه سراسری 

۳- انتخاب گزینه اعلام نتایج کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

۴- ورود به سیستم جامع آزمون سراسری 

۵- ثبت اطلاعات و مشاهده نتایح

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

مشاهده و تایید سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری کانون ۱۴۰۲| مواد و فلزات

آرکا مشاوره

روش های مدیریت زمان در مطالعه _ نکات طلایی

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید