مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

انتخاب رشته حضوری کنکور ۱۴۰۳در گنبد کاووس| کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان

انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ یکی از مهمترین مراحل ورود به دانشگاه برای داوطلبان کنکور است. در فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلبان پس از شناخت دقیق کلیه رشته های تحصیلی و دانشگاههای مختلف کشور، بر اساس علاقه مندی و همچنین رتبه خود در کنکور سراسری، اقدام به انتخاب رشته می نمایند. آنچه در انتخاب رشته کنکور بسیار مهم است، شناخت آینده تحصیلی و شغلی رشته های مختلف است.

یک انتخاب رشته درست می تواند آینده شغلی داوطلب را تضمین نماید و در برخی موارد مرحله مذکور، نسبت به آزمون کنکور از اهمیت بالاتری برخوردار است. متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، می بایست از تمامی موارد مرتبط با این پروسه از جمله زمان انتخاب رشته کنکور، نحوه صحیح انجام آن، میزان تاثیر سهمیه ها و… مطلع باشند تا به بهترین وجه ممکن و بدون هیچ گونه اشتباهی این فرآیند را انجام دهند.

یکی از عوامل موثر برای موفقیت در این فرآیند بهره مندی از تجارب مشاوران و متخصصان این امور است چرا که این افراد با اطلاعات کاملی که در این مسیر کسب کرده اند، می توانند چراغ راه سایر داوطلبان باشند.

داوطبان کنکوری شهرستان گنبد کاووس میتوانند جهت رزرو انتخاب رشته حضوری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به آدرس خیابان طالقانی شرقی نرسیده به بیمارستان طالقانی به شماره ۰۹۹۶۰۹۶۸۲۹۶ در یکی از پیام رسان های، تلگرام، ایتا، روبیکا، سروش، شاد، بله، واتساپ و یا پیامک درخواست خود را ثبت نمایند.

مراحل انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ به صورت زیر است. داوطلبانی که رتبه لازم را کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند،

لازم است در زمان اعلام شده پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ برای تکمیل فرم انتخاب رشته به سایت سنجش مراجعه نمایند. مراحل انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ به صورت زیر است:

🔵دریافت کارنامه اولیه از سایت sanjesh.org

🔵دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

🔵انتخاب و اولویت بندی کد رشته محل هایی که در آن مجاز شده اید

🔵انتخاب رشته اینترنتی و اعلام رشته های انتخابی به سازمان سنجش در فرم انتخاب رشته

🔵 دریافت کد رهگیری انتخاب رشته

بیشتر بدانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان و…

چرا برای انتخاب رشته سراغ مراکز انتخاب رشته می رویم؟

انتخاب رشته و دانشگاه یکی از مهمترین تصمیمات زندگی هر داوطلب کنکوری در سال کنکور است.

این تصمیم تاثیر زیادی در آینده ی تحصیلی و همچنین شغلی شما خواهد داشت، به همین دلیل بهتر است با دقت بسیار بالایی انجام بگیرد.

زمانی که یک دانش آموز تصمیم خود را برای انتخاب یک رشته و دانشگاه گرفته باشد و رتبه قابل قبول برای آن رشته و دانشگاه را کسب کرده باشد، به یک انتخاب رشته مطمئن نزدیک تر است.

اما انتخاب رشته هیچگاه تا این اندازه ساده و قطعی نیست که آن را دست کم بگیریم!

شما با چند صد انتخاب مواجه هستید که باید بر اساس علاقه، توانمندی، نوع دانشگاه، میزان مسافت شهر شما تا شهر دانشگاه مورد نظر، بومی بودن یا نبودن و از همه مهمتر تنوع رشته ها و … آنها را انتخاب کنید.

پس ده ها یا شاید صد ها پارامتر وجود دارد که می تواند روی انتخاب رشته ی شما اثر بگذارد.

پس در این حالت عاقلانه ترین گزینه استفاده از مراکز انتخاب رشته کنکور است تا با تجربه ای که در اختیار دارند بتوانند شما را در انتخاب رشته ی خود کمک کنند.

گاهی حتی شما دانشگاه ها و رشته های مورد نظر خود را شناسایی کرده اید اما در انتخاب اولویت شک دارید.

مرکز انتخاب رشته کنکور در چنین شرایطی می توانند برای اولویت بندی انتخاب های شما تاثیر بسزایی داشته باشند.

از طرفی مراکز انتخاب رشته ممکن است با در نظر گرفتن جوانبی از دانشگاه برای شما انتخاب رشته را انجام دهد که خودتان نسبت به آن جنبه ها توجه کافی را نشان ندهید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

میزان اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| تمام مقاطع

آرکا مشاوره

مدارک لازم برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید