مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد۱۴۰۳| نکات مهم

از چند سال گذشته انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری با یکدیگر ادغام شده است. بنابراین داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه آزاد، موظف هستند کد رشته محل های مورد نظر خود در زمان مشخص شده، در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ثبت نمایند.

یکی از پر متقاضی ترین رشته های گروه علوم پزشکی، رشته داروسازی است که آینده شغلی نسبتا خوبی دارد و به خاطر اهمیت این موضوع داوطلبان زیادی خواستار تحصیل در آن هستند. دانشگاه های ارائه دهنده این رشته، دانشگاه علوم پزشکی و پردیس های خودگردان و دانشگاه آزاد می باشند که از طریق ثبت نام کنکور سراسری اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند.

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های شهریه پرداز است و شهریه نسبتا بالایی در رشته های علوم پزشکی دریافت می کند. متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی بخصوص داروسازی که این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند،پس از ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد باید از میزان شهریه پرداختی اطلاع کافی داشته باشند

انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد

با توجه به تغییرات اخیر در نحوه انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد و ادغام آن با دانشگاه سراسری متقاضیان باید برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی کد رشته های دانشگاه آزاد و سراسری را هم زمان در فرم انتخاب رشته سال ۱۴۰۳ قرار دهند در غیر این صورت نمی توانند در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل شوند.

بعد از برگزاری کنکور و شرکت در آن و با داشتن رتبه مجاز به انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد می توانید برای ثبت نام اقدام نمایید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در کارنامه کنکور مجاز شده اید باید حتما در زمان مشخص شده از سوی سازمان سنجش انتخاب رشته را انجام دهید.

باید بدانید که در سال های اخیر انتخاب رشته بعضی از رشته ها دچار تغییرات شده است. برای رشته داروسازی نیز ادغام دانشگاه سراسری با دانشگاه آزاد است. پس برای ثبت نام باید هم زمان هم کد رشته های دانشگاه سراسری را در فرم وارد کنید و هم کد رشته های دانشگاه آزاد. به خاطر داشته باشید زمان دقیق انتخاب رشته از سایت سنجش و آموزش اعلام می‌ شود.

برای آشنایی بیشتر با انتخاب رشته ها و رشته داروسازی کافیست با مشاورین ما در تماس باشید . مشاورین صدای سنجش شما را از تغییرات احتمالی جدید نیز آگاه می کنند. این مقاله صرفا تغییرات اخیر را بررسی کرده است لزا برای تغییرات در بعضی از رشته های پزشکی و همین طور پیراپزشکی با ما تماس بگیرید.

زمان انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

به دلیل ادغام انتخاب رشته سراسری و دانشگاه آزاد در رشته داروسازی، داوطلبان متقاضی این رشته در دانشگاه آزاد از این پس باید همزمان با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری (روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور) کد رشته محل های این رشته در دانشگاه آزاد را نیز انتخاب کنند.

طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، زمان انتشار کارنامه و انتخاب رشته در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ است. سال گذشته انتخاب رشته کنکور سراسری در مرداد برگزار شد. داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از جزئیات انتخاب رشته مطلع شوند.

تمامی داوطلبان باید توجه داشته باشند که در صورتی که در هر یک از نوبت های کنکور ۱۴۰۳ (اردیبهشت – تیر) ثبت نام و شرکت کنند، می بایست در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته و ثبت آن در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام نمایند. 

حتما بخوانید: آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱/رتبه قبولی ۱۴۰۲ و …

شهریه رشته داروسازی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اهمیت و آینده شغلی نسبتا خوب رشته داروسازی و نیاز کشور به داروسازان باعث شده که این رشته به یکی از رشته های پر متقاضی تبدیل شود. علاوه بر دانشگاه آزاد، پردیس های خودگردان دانشگاه های علوم پزشکی نیز شرایطی برای پذیرش دانشجو در این رشته فراهم کرده اند که باعث شده تعداد دانشجویان و ظرفیت پذیرش در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یابد. البته شایان ذکر است که شهریه پردیس خودگردان نسبت به دانشگاه آزاد بیشتر است.

پرداخت شهریه دانشگاه آزاد به دو صورت ثابت و متغیر انجام می شود که شهریه ثابت برای هر دانشجوی ورودی جدید تعیین می شود و تا اتمام تحصیل در سنوات مجاز وی بدون تغییر باقی می ماند ولی میزان شهریه متغیر با توجه به تعداد واحد های اخذ شده و نوع آن (عملی یا نظری) متغیر است.

امکان افزایش شهریه ثابت برای ورودی های جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ وجود دارد و هر ساله بین ۱۰ الی ۱۵ درصد به مبلغ آن افزوده می شود. همچنین شهریه رشته داروسازی برای یک ترم در حدود ۱۵ الی ۱۹ میلیون می باشد.

همان طور که در مقاله فوق اشاره شد، پذیرش در رشته داروسازی دانشگاه آزاد فقط از طریق ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد که با کنکور سراسری ادغام شده است، انجام می شود و اصلا چیزی به نام پذیرش بدون کنکور رشته داروسازی دانشگاه آزاد وجود ندارد.

داوطلبین می بایست در زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد کد رشته محل های داروسازی را از میان رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور انتخاب نموده و در سایت دانشگاه آزاد ثبت نمایند. بد نیست بدانید که معیار قبول شدن در رشته داروسازی دانشگاه آزاد، بر اساس تراز کل و رتبه کشوری است و بومی گزینی و سهمیه مناطق اصلا مطرح نیست.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

نحوه انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

علاقه مندان به انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد باید در زمان انتخاب رشته دانشگاه سراسری، انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد خود را نیز انجام دهند. با این حساب داوطلبان می بایست با توجه به اولویت های خود، کد رشته محل های مربوط به رشته های داروسازی دانشگاه آزاد را نیز در فرم انتخاب رشته سراسری وارد نمایند.

لیست دانشگاه های داروسازی آزاد ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد انتخاب رشته ۴ رشته پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی از طریق سایت سنجش و در فرم انتخاب رشته ۱۵۰ تایی انجام می شود. داوطلبان می بایست با بررسی واحد های ارائه شده نسبت به ثبت نام در موعد مقرر شده به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند. به منظور آشنایی بیشتر داوطلبان با دانشگاه هایی که به این رشته را پذیرش می کنند، لیست دانشگاه های آزاد داروسازی سال گذشته را در ادامه مقاله قرار داده ایم.

لیست دانشگاه های آزاد داروسازی سال گذشته
دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران
دانشگاه آزاد پزشکی تهران واحد خودگردان
دانشگاه آزاد واحد دامغان
دانشگاه آزاد دامغان واحد خودگردان
دانشگاه آزاد واحد آیت ا… آملی
دانشگاه آزاد آیت ا… آملی واحد خودگردان

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

دانلود سوالات امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۲| تجربی، انسانی، ریاضی و معارف ۱۲

آرکا مشاوره

ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۲ – چگونگی، شرایط پذیرش و …

آرکا مشاوره

مشاوره انتخاب رشته کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید