مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳|انسانی ،دفترچه ،نکات مهم

انتخاب رشته دانشگاه ازاد رشته انسانی 1403

متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد  رشته انسانی ۱۴۰۳ بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری می توانند با استفاده از کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد و خرید کارت اعتباری انتخاب رشته، با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org، فرایند انتخاب رشته در دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را در زمان مقرر شده، یعنی نیمه دوم مرداد ماه انجام دهند.

رشته انسانی در بین ۵ رشته دبیرستانی قرار دارد و دانش آموزان پایه نهم در زمان ورود به پایه دهم ، باید رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند که با انتخاب رشته ، آینده تحصیلی و شغلی شان را نیز تعیین می کنند. با انتخاب رشته انسانی در مدرسه می توان رشته های زیادی را در دانشگاه انتخاب کرد که بازار کار بسیار خوبی دارند. دانش آموزان با تحصیل در رشته انسانی و تقویت مهارت های ارتباطی خود ، برای ورود به بازار کار آماده می شوند و شرایط برای مهاجرت هم فراهم است. در این مطلب شما را به طور کامل با رشته های علوم انسانی و بازار کار آن و هم چنین پردرآمد ترین رشته ها آشنا خواهیم کرد تا با دید بازتری انتخاب رشته کنید. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

رشته های انسانی در دوره های کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می شوند که در رشته های دوره کاردانی شما با دو سال تحصیل ، در رشته های دوره کارشناسی پیوسته با ۴ سال تحصیل و در رشته های دوره کارشناسی ارشد با ۶ سال تحصیل ، فارغ التحصیل می شوید و می توانید در بازار کار مرتبط مشغول به کار گردید.

رشته انسانی یکی از رشته های پرطرفدار و محبوب در چند سال گذشته در کشور ما می باشد.

به گزارش ایسنا به نقل نوین گام، از این رشته تقریبا بیشترین داوطلبان در کنکور سراسری را دارد و رقابت شدیدتری نیز نسبت به سایر رشته های برای قبولی در رشته های آن وجود دارد.

 با ما همراه باشید تا در ادامه اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

پرطرفدارترین رشته‌های انسانی

میزان محبوبیت یک شغل با بازار کار و درآمد افرادی که در آن مشغول به کار هستند، رابطه‌ی مستقیمی دارد. نمی‌توان عدد و رقم دقیقی از درآمد بهترین شغل‌ها ارائه داد، یا برخی رشته‌ها را به‌عنوان بهترین رشته‌ها معرفی کرد، زیرا میزان موفقیت فرد در هر رشته به میزان مهارت او در شغل و رشته‌اش بستگی دارد.

رشته‌های روان‌شناسی، حقوق و حسابداری جزو رشته‌های پرطرفدار شاخه‌ی علوم انسانی هستند، زیرا افراد زیادی هرساله اقدام به انتخاب و تحصیل در این سه رشته می‌کنند.

رشته‌ی روانشناسی جزو معروف‌ترین و پردرآمدترین رشته‌های شاخه‌ی انسانی است که دانش‌آموزان زیادی هرساله دست به انتخاب این رشته و تحصیل در آن می‌زنند. این رشته در دوره‌ی لیسانس به چهار گرایش بالینی، آموزش کودکان استثنایی، صنعتی و سازمانی و عمومی تقسیم می‌شود.

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در آینده در مطب‌های خصوصی خود یا در مراکز توان‌بخشی، مدارس، کلینیک‌ها مهدکودک‌ها ، مراکز مشاوره، مراکز نگهداری سالمندان و … مشغول به کار شوند.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در تمامی رشته ها به جز گروه پزشکی از طریق سایت آزمون سنجش انجام می شود. داوطلبان لازم است در این بازه زمانی به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد به نشانی azmoon.org مراجعه و بعد از پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، فرم مربوطه را تکمیل کنند.

انتخاب رشته دانشگاه آزا د هر ساله در مرداد ماه انجام می شود. سال گذشته لینک انتخاب رشته از ۱۸ مرداد ماه آغاز شد. توصیه می کنیم داوطلبان عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشند تا از تمام اخبار مربوط به انتخاب رشته این دانشگاه مطلع گردند.

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می باشند، بایستی در کنکور سراسری طی دو نوبت اردیبهشت ماه و یا تیر ماه شرکت نمایند. متقاضیان می بایست در جلسه آزمون شرکت کرده و با کسب رتبه و نمره مناسب در صورت مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد، بتوانند از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مدنظر اقدام نمایند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org صورت می گیرد. داوطلبان برای انتخاب رشته، ابتدا لازم است بعد از بررسی کارنامه اولیه و همچنین چینش انتخاب رشته خود، با بررسی شانس قبولی از طریق نرم افزارهای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، در این سایت وارد شده و بعد از درج کد ملی و کد دسترسی دانشگاه آزاد اسلامی، نسبت به انجام انتخاب رشته اقدام نمایند.

هزینه کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته انسانی ۱۴۰۳

داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ لازم است تا پس از بررسی کارنامه اولیه و در صورت مجاز بودن برای انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را از سایت سنجش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org دانلود کرده و نسبت به چینش انتخاب ها و اولویت بندی دانشگاه ها اقدام نمایند. همچنین لازم به ذکر است که داوطلبان جهت انتخاب رشته می بایست مبلغی را به عنوان هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ پرداخت نمایند. در سال گذشته هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در حدود ۹۷ هزار تومان بود که متقاضین پس از پرداخت اینترنتی می توانستند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند. روال پرداخت هزینه کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در ادامه شرح داده شده است.

جستجوی آدرس سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org

انتخاب گزینه سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد

درج کد ملی داوطلب و کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

در ادامه راهنمای تصویری خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ ارائه شده است. 

داوطلبان برای پرداخت هزینه کارت اعتباری انتخاب رشته باید در گوگل سایت azmoon.org را جستجو نمایند.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته انسانی  ۱۴۰۳

شرکت در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ ملزم به پرداخت هزینه می باشد، بنابراین متقاضیان می بایست پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند. برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری درج شده که داوطلبان با استفاده از این کد می توانند نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

متقاضیان پس از وارد شدن به سامانه انتخاب رشته و درج اطلاعات خواسته شده می توانند متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود حداکثر ۱۰۰ رشته محل را از بین رشته محل های مندرج در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ انتخاب نمایند. هم چنین داوطلبانی که علاوه بر گروه ازمایشی اصلی (تجربی، ریاضی، انسانی) در گروه آزمایشی فرعی (هنر و زبان) نیز ثبت نام و در آزمون مربوطه شرکت کرده اند، می توانند کد رشته محل های مربوط به رشته امتحانی دوم را نیز در بین ۱۰۰ انتخاب خود درج کنند. در ادامه راهنمای تصویری انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سال گذشته را آورده ایم.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

حتما بخوانید:دانلود دفترچه ثبت نام با و بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تمامی مقاطع

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی

حتما بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، بهتر است داوطلبان به رتبه و تراز اکتسابی خودتان در کارنامه اولیه کنکور سراسری توجه کرده و انتخاب های خود را براساس تمامی فاکتورهای مربوط به انتخاب رشته از جمله هزینه، مسیر، کیفیت و علاقه را مورد توجه قرار دهند.

نکته قابل توجه دیگر شهریه دانشگاه آزاد می باشد. از آن جایی که تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد با پرداخت شهریه امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است که زمان انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد دقت لازم و کافی را داشته باشند تا دچار اشتباه نشوند. تمامی افرادی که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ شرکت کردند بعد از ثبت کد رشته محل های انتخابی خود، باید رسید انتخاب رشته خود را دریافت کنند.

داوطلبانی که متقاضی تحصیل در دhانشگاه آزاد ۱۴۰۳ هستند می توانند چند هفته پس از اتمام مهلت انتخاب رشته به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org وارد شده و نتایج خود را مشاهده کنند. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه دریافت نتایج مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

 

مطالب مرتبط:

درصد هر تست یا سوال در کنکور ۱۴۰۳ | تجربی، انسانی، ریاضی، زبان و هنر

آرکا مشاوره

تاثیر سهمیه ۵ و ۲۵ درصدی ایثارگران در کنکور ۱۴۰۳ | نحوه اعمال سهمیه، میزان تاثیر و…

آرکا مشاوره

همه چیز در مورد افزایش ظرفیت رشته پزشکی در سال های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید