مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳|تجربی، نکات مهم

متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد  تجربی ۱۴۰۳بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری  می توانند با استفاده از کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد و خرید کارت اعتباری انتخاب رشته، با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org، فرایند انتخاب رشته در دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را در زمان مقرر شده، یعنی نیمه دوم مرداد ماه انجام دهند.

در حال حاضر پرطرفدارترین و پرجمعیت ترین رشته در بین تمام رشته های ارائه شده در مقطع متوسطه دوم، رشته تجربی است اما علت پرطرفدار بودن این رشته چیست؟

رشته تجربی یکی از رشته های پرطرفدار و محبوب در چند سال گذشته در کشور ما می باشد.

به گزارش ایسنا به نقل نوین گام، از این رشته تقریبا بیشترین داوطلبان در کنکور سراسری را دارد و رقابت شدیدتری نیز نسبت به سایر رشته های برای قبولی در رشته های آن وجود دارد.

 با ما همراه باشید تا در ادامه اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

هدف رشته تجربی

رشته تجربی با هدف مطالعه آناتومی بدن موجودات زنده و کشف راه های جدید و به روز برای درمان انواع بیماری ها برای انسان ها، حیوانات و حتی گیاهان، حفظ جان حیوانات و پیشگیری از منقرض شدن آنها به وجود آمده است.

 از طرفی مطالعه شرایط زمین و زیست گاه های قابل سکونت (و همچنین غیر قابل سکونت)، مطالعه طبیعت و پیداکردن روش های مدرن برای حفظ طبیعت و آسیب کمتر به حیات وحش از هدف های علوم زمین محسوب می شود.

آیا علاقه تنها شرط ورود به این رشته است؟

قطعا علاقه یکی از شروط اساسی و لازم برای انتخاب یک رشته است اما داشتن علاقه به تنهایی کافی نیست و ورود به رشته تجربی و تحصیل در رشته های زیرمجموعه ی آن صرفا به دلیل علاقه، به داوطلبان توصیه نمی شود. داشتن صبر ، علاقه به یادگیری علوم طبیعی ، پشتکار ، سخت کوشی و …. از شرایطی است که برای ورود و موفقیت در این رشته لازم است.

پرطرفدارترین رشته های کنکور تجربی چه رشته هایی می باشند ؟

رشته های پزشکی و دندانپزشکی پرطرفدار ترین رشته ها در کنکور تجربی می باشند. هر چند باید به این موضوع توجه داشته باشید که رتبه قبولی پزشکی با رتبه قبولی دندانپزشکی اختلاف هایی دارد و یکسان نیست. معمولا ظرفیت رشته دندانپزشکی از رشته پزشکی کمتر است و همین موضوع قبولی در دندانپزشکی را به یک چالش جدی برای داوطلبان تبدیل کرده است.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی   ۱۴۰۳

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در تمامی رشته ها به جز گروه پزشکی از طریق سایت آزمون سنجش انجام می شود. داوطلبان لازم است در این بازه زمانی به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد به نشانی azmoon.org مراجعه و بعد از پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، فرم مربوطه را تکمیل کنند.

انتخاب رشته دانشگاه آزا د هر ساله در مرداد ماه انجام می شود. سال گذشته لینک انتخاب رشته از ۱۸ مرداد ماه آغاز شد. توصیه می کنیم داوطلبان عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشند تا از تمام اخبار مربوط به انتخاب رشته این دانشگاه مطلع گردند.

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی ۱۴۰۳

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می باشند، بایستی در کنکور سراسری طی دو نوبت اردیبهشت ماه و یا تیر ماه شرکت نمایند. متقاضیان می بایست در جلسه آزمون شرکت کرده و با کسب رتبه و نمره مناسب در صورت مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد، بتوانند از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مدنظر اقدام نمایند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org صورت می گیرد. داوطلبان برای انتخاب رشته، ابتدا لازم است بعد از بررسی کارنامه اولیه و همچنین چینش انتخاب رشته خود، با بررسی شانس قبولی از طریق نرم افزارهای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، در این سایت وارد شده و بعد از درج کد ملی و کد دسترسی دانشگاه آزاد اسلامی، نسبت به انجام انتخاب رشته اقدام نمایند.

هزینه کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی  ۱۴۰۳

داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ لازم است تا پس از بررسی کارنامه اولیه و در صورت مجاز بودن برای انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را از سایت سنجش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org دانلود کرده و نسبت به چینش انتخاب ها و اولویت بندی دانشگاه ها اقدام نمایند. همچنین لازم به ذکر است که داوطلبان جهت انتخاب رشته می بایست مبلغی را به عنوان هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ پرداخت نمایند. در سال گذشته هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در حدود ۹۷ هزار تومان بود که متقاضین پس از پرداخت اینترنتی می توانستند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند. روال پرداخت هزینه کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در ادامه شرح داده شده است.

جستجوی آدرس سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org

انتخاب گزینه سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد

درج کد ملی داوطلب و کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

در ادامه راهنمای تصویری خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ ارائه شده است. 

داوطلبان برای پرداخت هزینه کارت اعتباری انتخاب رشته باید در گوگل سایت azmoon.org را جستجو نمایند.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی ۱۴۰۳

شرکت در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ ملزم به پرداخت هزینه می باشد، بنابراین متقاضیان می بایست پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند. برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری درج شده که داوطلبان با استفاده از این کد می توانند نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

متقاضیان پس از وارد شدن به سامانه انتخاب رشته و درج اطلاعات خواسته شده می توانند متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود حداکثر ۱۰۰ رشته محل را از بین رشته محل های مندرج در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ انتخاب نمایند. هم چنین داوطلبانی که علاوه بر گروه ازمایشی اصلی (تجربی، ریاضی، انسانی) در گروه آزمایشی فرعی (هنر و زبان) نیز ثبت نام و در آزمون مربوطه شرکت کرده اند، می توانند کد رشته محل های مربوط به رشته امتحانی دوم را نیز در بین ۱۰۰ انتخاب خود درج کنند. در ادامه راهنمای تصویری انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سال گذشته را آورده ایم.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

حتما بخوانید:دانلود دفترچه ثبت نام با و بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تمامی مقاطع

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی

حتما بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی  ۱۴۰۳

در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، بهتر است داوطلبان به رتبه و تراز اکتسابی خودتان در کارنامه اولیه کنکور سراسری توجه کرده و انتخاب های خود را براساس تمامی فاکتورهای مربوط به انتخاب رشته از جمله هزینه، مسیر، کیفیت و علاقه را مورد توجه قرار دهند.

نکته قابل توجه دیگر شهریه دانشگاه آزاد می باشد. از آن جایی که تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد با پرداخت شهریه امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است که زمان انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد دقت لازم و کافی را داشته باشند تا دچار اشتباه نشوند. تمامی افرادی که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ شرکت کردند بعد از ثبت کد رشته محل های انتخابی خود، باید رسید انتخاب رشته خود را دریافت کنند.

داوطلبانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ هستند می توانند چند هفته پس از اتمام مهلت انتخاب رشته به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org وارد شده و نتایج خود را مشاهده کنند. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه دریافت نتایج مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ | دی ماه، تیرماه، به تفکیک سهمیه و …

آرکا مشاوره

زمان دقیق برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۴| نکات مهم

آرکا مشاوره

سیر تا پیاز رشته گیاه پزشکی | بازار کار$ ثبت نام و …

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید