مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۳ | زمان، شرایط، مدارک و …

ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور هیوا

ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۳ باید انجام شود؟ با توجه به تاثیر قطعی معدل داوطلبانی که در سال های گذشته مشمول سوابق تحصیلی نبودند، لازم است تا نسبت به ثبت نام ایجاد سابقه تحصیلی اقدام نمایند. نحوه ایجاد سابقه تحصیلی به این نحو است که داوطلبان با داشتن شرایط و مدارک خود به صورت حضوری به مدرسه در حال تحصیل یا مدارس بزرگسالان دولتی مراجعه کرده و زمان مشخص شده فرصت دارند نسبت به ارائه نمون برگ انتخاب دروس اقدام نمایند. در ادامه این مقاله به ارائه شرح جزئیات در مورد شرایط و ایجاد سوابق تحصیلی ۱۴۰۳، هزینه و نحوه ثبت نام سابقه تحصیلی برای کنکور و همچنین روند اعلام نتایج آن برای شرکت کنندگان و داوطلبان به صورت کامل و جامع پرداخته شده است.

منظور از سوابق تحصیلی چیست؟

برخی از افراد به درستی نمی دانند که منظور از سوابق تحصیلی چیست و در کدام مرحله از کنکور و انتخاب رشته اهمیت پیدا می کند. سوابق تحصیلی را می توان از دو منظر متفاوت مورد بررسی قرار داد و به سوال سوابق تحصیلی چیست از دو جنبه مختلف پاسخ داد. به طور کلی سوابق تحصیلی شامل معدل و نمرات دروس در دوره متوسطه تحصیلی دوم داوطلبان می شود که هم در کنکور تاثیر گذاشته و هم ملاک انتخاب رشته داوطلبان برای انتخاب رشته بدون کنکور می باشد.

شرایط ایجاد سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

همان طور که در متن مقاله توضیح داده شد با توجه به تغییرات زیادی که در کنکور سراسری ۱۴۰۲ پیش آمده، داوطلبان و شرکت کنندگان که در گذشته مشمول سوابق تحصیلی نبودند و قصد شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳را دارند، باید با دارا بودن شرایط ایجاد سوابق تحصیلی ۱۴۰۳، برای ثبت نام سوابق تحصیلی برای کنکور اقدام نمایند. یکی از مشمولان واجد شرایط ایجاد سوابق تحصیلی، فارغ‌ التحصیلان دوره متوسطه شاخه نظری نظام‌ های آموزشی قبل از سال ۱۳۸۴ می باشند که در ادامه این مقاله مهم ترین مشمولانی که شرایط ایجاد سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ را دارند، به طور کامل و جامع در دسترس داوطلبان و شرکت کنندگان کنکور سراسری قرار داده شده است.

بیشتر بدانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

شرایط ایجاد سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

فارغ‌ التحصیلانی که دارای مدرک دوره متوسطه شاخه نظری نظام‌ های آموزشی قبل از سال ۱۳۸۴ می باشند.

دانش‌ آموزان و فارغ‌ التحصیلان نظام‌ های آموزشی شاخه‌ های کاردانش و فنی‌ و حرفه‌ ای می توانند در ترمیم ایجاد سوابق شرکت کنند.

فارغ‌ التحصیلان مدارس بین‌ الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش‌ دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی می توانند برای ایجاد سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ اقدام کنند.

طلاب حوزه‌ های علمیه که دارای مدرک سطح یک حوزوی هستند امکان ایجاد سوابق تحصیلی را دارند.

فارغ‌ التحصیلانی که دارای مدرک دوره پیش‌ دانشگاهی قبل از سال۱۳۹۱ می باشند.

فارغ‌ التحصیلان و دانش‌ آموزان دارای مدرک شاخه نظری داوطلب شرکت در گروه آزمایشی غیر متناظر با رشته تحصیلی خود نیز می توانند برای ایجاد سوابق تحصیلی اقدام نمایند.

سایر فارغ‌ التحصیلانی که دارای مدرک دوره متوسطه فاقد تمام یا بخشی از سوابق تحصیلی می باشند نیز امکان ایجاد سوابق تحصیلی را دارا هستند.

داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که برای ایجاد سوابق دروس نهایی بر اساس بخشنامه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی تمامی شرایط ایجاد سوابق تحصیلی را بررسی کرده و در امتحانات نهایی دروس مرتبط شرکت کنند.

مدارک لازم برای ایجاد سابقه تحصیلی ۱۴۰۳

داوطلبان نوبت اول و دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ که قصد ثبت نام در آزمون ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی را دارند می بایست مانند تمام آزمون ها مدارکی را به همراه خود داشته باشند. مدارک لازم برای نحوه ایجاد سابقه تحصیلی ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

یک قطعه عکس

یک عدد پوشه

کپی کارنامه فارغ التحصیلی

کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی از سایت مای مدیو

تکمیل نمون برگ های انتخاب درس

رسید واریز هزینه به شماره حساب مجاز دولتی

بیشتر بدانید: مهمترین تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۳ | نحوه برگزاری، زمان، شرایط

نحوه ثبت نام ایجاد سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

طبق توضیحات ارائه شده در این مقاله داوطلبان متوجه اهمیت سوابق تحصیلی خود در کنکور شدند و افرادی که در گذشته مشمول سوابق تحصیلی نبوده و اکنون واجد شرایط گفته شده در این مقاله هستند تصمیم به ثبت نام ایجاد سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ خود دارند تا بتوانند با شرکت در امتحانات و دریافت نمره خوب از آن ها از تاثیر مثبت آن در کنکور سراسری استفاده کنند.

این افراد برای ثبت نام ایجاد سوابق تحصیلی خود کافیست به مدرسه بزرگسال نزدیک محل سکونت خود مراجعه کرده و بعد از ارائه مدارک لازم و گفته شده در این مقاله به مدرسه، درخواست خود را بر اساس نمون برگ های انتخاب دروس به آن مدرسه ارائه کنند. مدرسه نیز درخواست داوطلبان را بررسی کرده و هزینه ای که طبق توسط آموزش و پرورش استان مشخص شده است را از آن ها دریافت می کند.

پس به طور کلی می توان گفت که نحوه ثبت نام ایجاد سوابق تحصیلی کاملا به صورت حضوری و از طریق مراجعه به مدارس بزرگسال انجام خواهد شد. داوطلبان واجد شرایط با مراجعه به این مدارس در زمان مقرر می توانند به راحتی برای ثبت نام ایجاد سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ اقدام کرده و از تاثیر آن برای کنکور سراسری استفاده کنند.

زمان ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳

آنچه که برای حضور در آزمون های ترمیم معدل اهمیت دارد، اطلاع از زمان دقیق ثبت نام در این آزمون ها می باشد چرا که اگر مهلت ثبت نام به اتمام رسیده باشد امکان شرکت در آزمون ها برای فرد وجود نخواهد داشت. معمولا هر ساله زمان ثبت نام ترمیم معدل برای متقاضیان از طریق اطلاعیه های آموزش و پرورش در اختیار افراد قرار داده می شود
زمان ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ همچون روال سال های گذشته معمولا یک تا دو ماه قبل از تاریخ برگزاری آزمون های نهایی است و شرکت کنندگان در کنکور می توانند با در این بازه زمانی مراجعه کنند. البته در صورت تغییر در زمان ثبت نام ترمیم معدل، مقاله حاضر بروز رسانی خواهد شد.

داوطبانی که قصد ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ را دارند، می توانند در امتحانات نهایی آموزش و پرورش در خرداد ماه شرکت نمایند. زمان قطعی ثبت نام امتحانات ترمیم معدل و ابجاد سابقه تحصیلی در اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ میباشد.

بیشتر بدانید: صفر تا صد ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳ [زمان، هزینه، مدارک، نکات مهم و…]

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

فرصت مجدد به ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳

طی اخبار و اطلاعیه های صادر شده، به کلیه داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ که در گذشته نیز در آزمون ترمیم معدل شرکت نموده اند فرصت مجدد در نظر گرفته شده است که تا پایان هفته جاری جزئیات و بخش نامه مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲| رتبه قبولی ۱۴۰۳ و …

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد کرج سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

همه چیز در مورد دانشگاه فرهنگیان | شرایط، نحوه پذیرش و….

آرکا مشاوره

۳ دیدگاه

کیوان ۱۴۰۲-۱۲-۲۳در ۱۳:۱۷

سلام، زمان ثبت نام ایجاد سابقه و ترمیم معدل همزمان آغاز میشه یا ایجاد سابقه جداست ؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۲-۲۳در ۱۳:۵۸

سلام، همزمان به صورت هماهنگ کشوری میباشد

پاسخ
امیر ۱۴۰۲-۱۲-۲۶در ۱۷:۲۰

سلام الان ما باید تو سایت مایو مدیو ثبتنام کنیم یا نه؟

پاسخ

دیدگاهی بنویسید