مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

بحث گروهی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| بررسی دقیق

بحث گروهی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403

بحث گروهی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ با هدف ارزیابی کامل متقاضیان برگزار شده و در آن از افراد خواسته می شود تا در بحثی شرکت کرده و به نقد نظرات بپردازند.

فرآیند مصاحبه و ارزیابی تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳، دیگر مثل سال های گذشته نخواهد بود. امسال برخلاف سال های قبل، در بخش مصاحبه اختصاصی تغییرات زیادی داشته است. یکی از تغییرات مهم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ اضافه شدن بحث گروهی به روند مصاحبه اختصاصی داوطلبان است. لذا با توجه به اهمیت این بخش از مصاحبه داوطلبان در قبولی دانشگاه فرهنگیان، در ادامه به بررسی نکات مهم مصاحبه استدامی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ میپردازیم.

میزان تاثیر و سهم امتیازات در پذیرش دانشگاه فرهنگیان

در نتیجه نهایی پذیرش دانشجو- معلم، موارد زیر تاثیرگذار هستند.

▫️۵۰ درصد سوابق تحصیلی

▫️۲۵ درصد آزمون اختصاصی (۱۵ درصد نمرات آزمون کنکور+ ۱۰ درصد نمرات آزمون اختصاصی پذیرش  دانشگاه فرهنگیان)

▫️۲۵ درصد ارزیابی شایستگی معلمی

همانند آزمون سراسری میزان سهم سوابق تحصیلی در کنکور اختصاصی فرهنگیان نیز ۵۰ درصد است که ضوابط آن برای هر دسته از داوطلبان اعم از کسانی که امسال دیپلم می‌گیرند، کسانی که در سالهای گذشته در نظام جدید(۳_۳_۶) و نظام سالی_ واحدی فارغ التحصیل شده اند، در مقاله ثبت‌نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ کامل توضیح داده شده است. 

با توجه به دو دفترچه‌ای که در این آزمون وجود دارد، ۲۵ درصد از نتیجه بین این دو دفترچه تقسیم شده است که ۱۵ درصد نمرات مربوط به آزمون کنکور و ۱۰ درصد مربوط به آزمون اختصاصی است. بنابراین هر دوی این دفترچه ها پراهمیت و قابل توجه هستند. (حداکثر زمان تعیین شده برای پاسخ دهی دفترچه ویژه فرهنگیان ۱۰۰ دقیقه میباشد)

همچنین سهم ۲۵ درصدی شایستگی‌های معلمی که مربوط به فرایند مصاحبه است نیز بسیار مهم است. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان هم شامل آیتم های مخصوص به خود می‌باشد که هر فردی که علاقمند به دانشگاه فرهنگیان است باید برای آن برنامه داشته باشد و با توجه به اینکه ۳ برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت خواهند شد، به ئاوطلبان گرامی توصیه میشود که حتما با آمادگی کامل در روز مصاحبه حاضر شوند.

۵مرحله قبولی در دانشگاه فرهنگیان

باتوجه به اینکه سازمان سنجش کشور به عنوان برگزار کننده کنکور سراسری می‌باشد برای تمامی افرادی که به تحصیل در دانشگاه تربیت معلم علاقه دارند ثبت نام را قرار داده است و همچنین مقدمه‌های ضروری برای ایجاد یک رقابت سالم بین تمامی داوطلبین فراهم کرده‌ است.

۱- ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

اولین کار برای قبولی در دانشگاه تربیت معلم یا فرهنگیان، تکمیل کردن فرم‌های ثبت‌نام و همچنین بارگذاری اطلاعات تحصیلی و فردی است، برای انجام این فعالیت‌ها باید وارد سایت سازمان سنجش شوید و در قسمت مربوطه اطلاعات مورد نیاز را به صورت اینترنتی وارد کنید. متقاضیان قبل از ثبت نام می‌توانند، دفترچه راهنمای ثبت‌نام را که بر روی سایت قرار دارد را دانلود و مطالعه کنند؛ اگر افراد شرایط لازم را دارا بودند می‌توانند برای ثبت نام مراجعه کنند.

۲- انتخاب رشته فرهنگیان

پس از برگزاری کنکور، کارنامه داوطلبین که حاوی قسمت‌های مهمی مانند رتبه، وضعیت مجاز بودن و تراز است برای انتخاب رشته فرهنگیان منتشر می‌شود. داوطلبین می‌توانند باتوجه به مجاز بودن برای انتخاب رشته، اقدام به اولویت‌بندی رشته‌های مورد نظر در محل‌های مورد علاقه خود کنند. برای چینش انتخاب‌ها و اولویت‌هایتان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

پس می‌توان گفت که افراد دارای شرایط لازمه می‌توانند با بررسی رشته‌های موجود در دانشگاه فرهنگیان که در دفترچه انتخاب رشته وجود دارد، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل و در سایت مربوطه قرار دهند.

۳- لیست اسامی معرفی شدگان به مصاحبه

دانشگاه فرهنگیان جزو دانشگاه‌های با شرایط خاص است که دارای شرط قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه می‌باشد. سازمان سنجش بعد از مرحله انتخاب رشته از افراد دارای شرایط لازم  به شکل میانگین ۳ برابرظرفیت مورد نظر برای انجام مصاحبه دعوت می‌شوند. لیست اسامی افرادی که برای مصاحبه دعوت شده‌اند بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد؛ افرادی که برای دعوت شده‌اند باید به مراکز گزینش تعیین شده‌ای که وجود دارد مراجعه کنند تا بتوانند مرحله مصاحبه را پشت سر بگذرانند.

۴- مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

اصلی‌ترین مرحله قبولی در دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه فرهنگیان است که توسط افراد واجد شرایط و گزینش شده در هر استان انجام می‌گیرد. مصاحبه فرهنگیان بصورت حداکثری شامل سوالات عقیدتی، علمی و سیاسی همچنین بررسی کامل سلامت جسم و روان می‌باشد تا انگیزه فرد را از تحصیل در دانشگاه‌های تربیت معلم را متوجه شوند.

۵- نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان

با تمام شدن فرایند مصاحبه برای دانشگاه فرهنگیان، همزمان با اعلام کردن نتیجه نهایی کنکور، وضعیت قبولی یا عدم قبولی متقاضیان بر روی سایت سنجش قرار می‌گیرد.

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

معرفی‌شدگان از روز یکشنبه به مدت ۴ روز از مورخه سوم تیرماه مهلت دارند تا با مراجعه به سامانه ثبت‌نام و ارزیابی تکمیلی به آدرس https://psd.cfu.ac.ir   ( نام کاربری : کد ملی، کلمه عبور: کدپروفایل) نسبت به ثبت، تکمیل و تایید اطلاعات شناسایی، بارگذاری مدارک درخواستی، بررسی، تأیید و دریافت فرم اعلام آمادگی ارزیابی تکمیلی اقدام نمایند.

موسوی با اشاره به اینکه انتخاب زمان مصاحبه‌ی فرهنگیان به عهده‌ی دانش آموز است، گفت:

اگر کسی حتی نتواند در مصاحبه شرکت کند، آموزش پرورش موظف است با ایشان در یک زمانی جداگانه مصاحبه کند به طوری که دست دانش آموز باز است، حتی اگر اسم فرد داخل اسامی مصاحبه باشد و او به علت تمرکز بر آزمون نهایی و کنکور نتواند در مصاحبه شرکت کند بعد از آزمون اردیبهشت از او مصاحبه گرفته می شود. نکته‌ی حائز اهمیت این است که هم آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و هم کنکور هر دو در دعوت به مصاحبه تاثیر دارند.

مدارک لازم برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

در روز مصاحبه باید مدارک پایین رو حتما به صورت کامل همراه خودتون داشته باشید:

کارت شرکت در مصاحبه

فرم پرینت شده از سایت سازمان سنجش

عکس ۳*۴ پشت نویسی شده (۶ قطعه)

مدارک شناسایی شما (شامل شناسنامه و کارت ملی)

کپی مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات

حتما اگر مدارک اضافی مثل افتخارات ورزشی، فرهنگی، عضویت در یک محفل خاص، مدارک هنری مثل خوشنویسی، دوره ICDL یا هم دوره کامپیوتری دیگه خصوصا در زمینه تولید محتوای الکترونیک و … اونهارو هم به همراه داشته باشید.

تغییرات کلی مصاحبه پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

آمادگی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403

با توجه به اینکه فرآیند مصاحبه و ارزیابی تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ با ایجاد تغییراتی نسبت به سال های قبل و با شیوه های جدید و با حضور ارزیابان حرفه‌ای برگزار می شود. داوطلبانی که در لیست اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ قرار گرفته اند باید با اطلاع از این تغییرات بوجود آمده، خود را برای مراحل مصاحبه این دانشگاه آماده کنند.

فرآیند ارزیابی تکمیلی و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ از سه مرحله ارزیابی اختصاصی، معاینات پزشکی، مصاحبه عمومی (گزینش) تشکیل شده است که ممکن است ترتیب اجرای این مراحل در برخی از حوزه های مصاحبه دانشگاه فرهنگیان متفاوت باشد.

مراحل معاینات پزشکی و مصاحبه عمومی (گزینش) امسال کاملا مشابه سال های قبل بوده ولی مراحل مصاحبه اختصاصی دستخوش تغییرات زیادی بوده است. تغییرات مهم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ اضافه شدن چند بخش و آیتم به روند ارزیابی و مصاحبه اختصاصی داوطلبان است که عبارتند از:

  1. اضافه شدن بحث گروهی به روند مصاحبه اختصاصی
  2. اضافه شدن بازی گروهی به روند مصاحبه اختصاصی
  3. جایگزینی آزمون رایانه ای با سوالات مصاحبه تخصصی
  4.  سید جلال موسوی، معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست بررسی کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان گفت:

🔸فرآیند جذب معلم قبلاً به صورت آزمون تستی و مصاحبه‌ای بود اما در سال‌های جاری فرآیند جذب معلم در جهت ارتقای کیفیت تغییر کرده است. بنابراین صرفاً تسلط بر تست دلیل موجهی برای جذب معلم نمی‌باشد و باید آزمون‌های شخصیت محوری برای مثال آزمون روابط اجتماعی که مهم ترین ویژگی برای معلم است، سنجیده شود.

مصاحبه اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

در ابن بخش به جزئیات بخش ها و آیتم های جدیدی که امسال به مرحله مصاحبه اختصاصی دانشگاه فرهنگیان اضافه شده است پرداخته ایم.

مراحل ارزیابی مصاحبه فرهنگیان

مرحله پذیرش مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
در این مرحله اسناد و مدارک ثبت شده داوطلبان در سامانه ثبت نام و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان psd.cfu.ac.ir کنترل و سپس پذیرش می شوند.

مرحله بحث گروهی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
بحث گروهی یکی از تغییرات جدید فرآیند ارزیابی تکمیلی و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان هست که یک موضوع را به گروه ۴ الی ۶ نفره از داوطلبان می دهند و شما به عنوان یک معلم باید با سایر اعضای گروه وارد مذاکره شوید و نظرتان را درباره ی موضوع مطرح شده بیان کنید.

موضوعات بحث گروهی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بیشتر پیرامون موضوعات مرتبط با کلاس، مدرسه، تدریس و… است که باید به عنوان یک معلم مسئولیت پذیری خودتان را نسبت به مدرسه و جامعه نشان بدهید.

در این مرحله ابتدا ۱۵ دقیقه به شما مهلت می دهند تا موضوع را بخوانید و درباره آن فکر کنید. بعد باید با سایر هم گروهی  های خود به مدت ۴۵ دقیقه بحث و تبادل اطلاعات کنید. در این مرحله فن بیان و ارتباط گیری شما برای ارزیابگر ها  بسیار مهم است که هر چقدر توی متقاعد سازی بقیه ی اعضای گروه موفق تر باشید امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد.

آیتم های نمره دار بحث گروهی عبارتند از: ارتباط جذاب و پرانرژی، تجزیه و تحلیل جامع مشکلات، طراحی راه حل های علمی و کاربردی، سازگاری با تغییر شرایط، اعتماد به نفس و قاطعیت، وضوح و انسجام کلام، انعطاف پذیری، ایده پردازی خلاق، تاثیر گذاری روی دیگران، در نظر گرفتن دیدگاه دیگران و….

بحث گروهی

مرحله بازی گروهی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
یکی از دغدغه های امروزی آموزش و پرورش چگونگی نحوه ی تدریس و جذاب کردن کلاس درس و بالا بردن سطح انگیزه ی دانش آموزان است. به همین منظور در فرآیند ارزیابی تکمیلی و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان مرحله فعالیت های مشارکتی که به بازی گروهی شناخته می شود، اضافه شده است.

موضوعات بحث گروهی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ بیشتر پیرامون تدوین روزنامه دیواری، کار دستی و … است. در واقع هدف از بازی گروهی این است که خلاقیت داوطلبان را از لحاظ میزان توانایی ساخت وسیله ی خاص به شکل بازی مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.

روند اجرای بازی گروهی به این صورت است که باید به مدت ۴۵ دقیقه با وسایلی که از قبل مشخص شده، اجسامی را بسازید و با آن ها یک بازی را شکل بدهید. در این قسمت باید یک خورده ساختن اجسام با کاغذ مسلط باشید البته ۱۵ دقیقه قبل آن برای فکر کردن به شما زمان می دهند.

موضوعات بازی گروهی ویژه ساخت روزنامه دیواری عبارتند از: رسانه و کودکان، محتوای نامناسب کودکان، استفاده نادرست ازموبایل، کودکان وفضای مجازی، استقلال سیاسی فرهنگی اقتصادی، کتابخوانی، اهمیت حجاب و عفاف، روش های موثر مطالعه، اعتیاد به مواد مخدر و….

مرحله آزمون رایانه ای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان


مصاحبه رایانهیکی دیگر از تغییرات جدید مصاحبه فرهنگیان جایگزینی آزمون رایانه ای با مصاحبه تخصصی هست. در فرآیند ارزیابی تکمیلی و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان مرحله آزمون تحلیلی (الکترونیکی) که به آزمون رایانه ای شناخته می شوند، اضافه شده است.

هدف از آزمون رایانه ای، شخصیت شناسی و ارزیابی قدرت تجزیه و تحلیل داوطلبان در شرایط مختلف است.

در آزمون رایانه ای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان سوالات مختلفی بصورت الکترونیکی از داوطلبان پرسیده می شود تا توانایی آن ها برای انجام شغل معلمی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

روند اجرای آزمون رایانه ای به این شکل است که داوطلبان در محل برگزاری مصاحبه، وارد اتاق سایت کامپیوتر می شوند و سپس در پشت یکی از سیستم های کامپیتوی قرار می گیرند. بعد با وارد کردن مشخصات خود شماره موبایل (نام کاربری) و کد ملی (رمز عبور)  وارد صفحه آزمون رایانه ای مخصوص خود می شوند.

سوالات آزمون رایانه ای در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ترکیبی از سوالات تستی و تشریحی است و برای هر یک از داوطلبان سوالات کاملا متفاوت است. داوطلبان به مدت ۱ ساعت فرصت دارند تعداد ۷۰ الی ۱۰۰ سوال در رابطه با حیطه معلمی (مباحث روانشناسی و مهارت های مدیریت کلاس) پاسخ دهند.

بحث گروهی

مصاحبه عمومی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

فرآبند بررسی و ارزیابی صلاحیت های عمومی (گزینش) پس از اتمام مرحله ارزیابی اختصاصی است که زمان و محل آن توسط هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام می شود.

مراحل مصاحبه عمومی دانشگاه فرهنگیان:

  1. بررسی اسناد و مدارک
  2. مباحث اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و …
  3. سواد قرآنی
  4. بررسی استعداد ها و علاقمندی به حرفه معلمی

سوالات و موضوعاتی که در مصاحبه عمومی دانشگاه فرهنگیان مهم هستند عبارتند از:

۱- تسلط بر احکام: مرجع تقلید، احکام تقلید، راه های شناخت مرجع تقلید، احکام مربوط به نماز، روزه، غسل و نجاست، مطهرات و … تسلط بر برخی احادیث، وقایع، آیات مثل آیه ولایت، واقعه غدیر و مسلط بودن بر تلاوت آیات قرآن

۲- اهمیت راهپیمایی: اهمیت و دلایل شرکت در راهپیمایی و اجتماعات مذهبی و انتخابات، مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس، و شرکت در نماز جمعه و جماعت و مسجد

۳- شناخت معصومین: اطلاع کامل از معصومین مثل نام پدر، نام مادر، کنیه و محل شهادت محل دفن، حرم مطهر و درسی که از نحوه زندگی، مبارزات و علت شهادت

۴- مطالعه کتاب: کتاب هایی که مطالعه کردید، بخصوص کتاب مذهبی، وصیت نامه شهدا و فعالیت های مجازی که داشتید.

۵- داشتن پوشش مناسب: برای خانم ها بهترین گزینه چادر ولی اگر مانتو می پوشید باید گشاد، بلند، و رنگ مناسبی داشته باشد. برای آقایان شلوار پارچه ای و پیراهن آستین بلند، بدون عکس یا نوشته و دارای رنگ مناسب است.

در کل در مصاحبه گزینش دانشگاه فرهنگیان راجع به حجاب و آرایش، انواع نماز، شرکت در نماز جمعه و جماعت و راهپیمایی، آخرین سخنرانی رهبر، ولایت فقیه، عضویت بسیج، غسل، وضو و … زیاد پرسیده می شود. لذا توصیه می شود تسلط خود را روی این موارد زباد کنید …..

تحقیقات محلی دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

تحقیقات محلی توسط بخش گزینش اداره آموزش و پرورش شهرستان شما صورت می پذیرد. در تحقیقات محلی شخص مورد اعتماد آموزش و پرورش، پس از بررسی مدارک و مستندات شما، با افراد معرفی شده از سمت شما تماس گرفته و تحقیقاتی محرمانه را انجام می‌دهد که نتیجه این تحقیقات در تایید صلاحیت شما بسیار موثر است.

در بخش دوم، فرد محقق و گزینش گر از مدرسه شما تحقیق می‌کند (مدیر و معاون و گاهی از معلمان)

در بخش سوم هم با توجه به آدرس محل سکونت فعلی و قبلی و کروکی ایجاد شده توسط شما در فرم گزینش، تحقیقات محلی را از مسجد محله، همسایه ها و… یا انجام می‌دهد و گزارش جامعی می نویسد و به هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان شما ارسال می کند.

معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

هدف از انجام معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان این است که سلامت جسمانی و روانی داوطلبان مورد بررسی و ارزیابی کامل قرار گیرد چرا که این دسته از داوطلبان با دانش آموزان سر و کار خواهند داشت و سلامت جسمانی و روانی آن ها حائز اهمیت است.

معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان به دو بخش عمومی و تخصصی دسته بندی می شوند. معاینات پزشکی عمومی در زمان فرآیند ارزیابی تکمیلی و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از داوطلبان انجام می شود ولی معاینات پزشکی تخصصی زمانی که  داوطلب در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شد در اواسط ترم اول در دانشگاه فرهنگیان محل تحصیل صورت می گیرد.

بطور کلی مواردی که در معاینات پزشکی عمومی توسط پزشک مورد معتمد آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرد عبارتند از قد و وزن، لكنت زبان، بینایی، شنوایی، فشار خون، دندان ها در ادامه به جزئیات هر یک از مراحل معاینات پزشکی عمومی دانشگاه فرهنگیان اشاره شده است.

معاینه پزشکی مصاحبه فرهنگیان 1403

مرحله۱: پر کردن فرم خود اظهاری و سوابق بیماری خود
یکی از مراحل معاینات پزشکی عمومی دانشگاه فرهنگیان، پر کردن فرم خود اظهاری و سوابق بیماری توسط داوطلب است. در این مرحله می بایست فرمی که در آن سابقه ی وجود بیماری خاصی در خودتان، پدر و مادر، خواهر و برادر شما را می خواهند پر کنید. در این فرم اطلاعاتی مانند گروه خونی شما، سابقه عمل جراحی، بیماری ها خاص مثل دیابت، کم خونی، صرع و.. را از شما می خواهند.

مرحله ۲: معاینات پزشکی اولیه
در اولین مرحله قد و وزن شما اندازه گیری می شود. قد و وزن داوطلب با توجه به مقتضيات هر استان و متناسب با وظايف شغل معلمي به تشخيص اداره كل آموزش و پرورش استان مربوط مورد سنجش قرار مي گيرد. در کل باید دارای قد و وزن نرمال باشید (نه خیلی چاق و نه خیلی لاغر). همچنین در این مرحله اندازه گیری فشار خون و ضربان قلب، پرسیدن گروه خونی انجام می شود.

مرحله ۳: معاینات بینایی سنجی
در این مرحله پزشک وضعیت هر دو چشم شما رو بررسی می کند. ملاک برای سلامت چشم، تشخیص علامت های بینایی سنجی است چه با عینک چه بدون عینک.  اگر فردی چشمش ضعیف باشد و نیاز به عینک داشته باشد در این معاینات رد نمی شود چرا که مساله ای نیست که باعث آسیب به دانش آموزان شود.

اگر از فاصله ۶ الی ۸ متر علامت های بینایی سنجی رو درست تشخیص بدهید چه با عینک چه بدون عینک هیچ مشکلی پیش نمی آید و در معاینات چشم رد نمی شوید. مگر اینکه خیلییی چشمتون ضعیف باشد یا مثلا انحراف چشم، کور رنگی، ضایعات چشمی و .. داشته باشید که شما را به خاطر مشکلات چشم رد کنند وگرنه آنچان سخت نیست.

لذا توصیه می شود اگر عینکی هستید حتما عینک خود را به همراه خود ببرید چون با داشتن عینک گیر نمی دهند ولی اگر عینکی باشید و آن را نبرده باشید همان جا لو می روید و اگر هم که به پزشک بگویید یادتان رفته است اثری ندارد و در تست بینایی امتیاز منفی می گیرید.

مرحله ۴: معاینات شنوایی سنجی
در این مرحله شما یک هدفون روی گوشتون می گذارید و صداهایی برای سنجش شنوایی شما پخش می شود. صدایی که پخش می شود اگر از سمت راست یا سمت چپ باشد شما باید همون دست راست یا چپ را به علامت شنیدن صدا بالا ببرید.

در کل قدرت شنوایی شما نباید کمتر از ۳۰ دسی بل باشد و باید صدای نجوا را از فاصله ۶ متری به خوبی تشخیص دهید. در بعضی جاها پزشک آرام صحبت می کند تا قدرت شنوایی شما را تست کند پس خیلی گوش هایتون را تیز کنید.

مرحله ۵: معاینات دندان
آخرین مرحله معاینات عمومی چک کردن و معاینه دندان شما است. در کل دندان های ترمیم شده و خراب شما نباید بیشتر از ۶ تا باشد. بعد از اتمام مراحل معاینات پزشکی عمومی برگه های تاییدیه رو از شما می گیرند و باید به مرحله بعدی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بروید.

بسته آمادگی مصاحبه ارزیابی شایستگی عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

با توجه به اینکه در پذیرش نهایی داوطلب مصاحبه ارزیابی شایستگی عمومی و اختصاصی ۲۵ درصد تاثیر قطعی دارد و همچنین دعوت به مصاحبه ۳ برابری توسط سازمان سنجش انجام خواهد شود و ۲/۳ دعوت شدگانه به مصاحبه بایستی حذف شوند بسته ای تحت عنوان آمادگی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ توسط کارشناسان و مشاوران مرکز آرکا تهیه شده است که شامل تمامی موارد بالا از قبیل: تهیه مدارک، مهمترین مستندات قابل ارائه در روز مصاحبه،بررسی مدارک، نحوه پوشش، زبان بدن، آمادگی سوالات عمومی، روانشناسی، احکام، سیاسی، اجتماعی، مسائل روز، معاینات پزشکی، تحقیقات محلی، بحث گروهی، بازی رایانه ای، بازی گروهی، آموزش تدریس در روز مصاحبه، تجربیات داوطلبان سال های گذشته، نکات طلایی آمادگی مصاحبه، فرم های پزشکی و اعلام آمادگی مصاحبه، نمونه سناریو های لو رفته مصاحبه سال های گذشته و….. میباشد که داوطلبان گرامی میتوانند از طریق لینک زیر آن را تهیه نمایند. با تهیه فایل زیر، دیگر نیازی به هزینه های اضافی و …. نخواهید داشت.

دانلود فایل آمادگی مصاحبه ارزیابی شایستگی عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ (کلیک نمایید)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور تجربی اردیبهشت ۱۴۰۳| فرهنگیان

آرکا مشاوره

سایت دیپ کد dipcode.medu.ir | سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید