مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

تحقیقات محلی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| ابتدایی، استثنایی

تحقیقات محلی دانشگاه 1403

داوطلبانی که نسبت به ثبت نام در دانشگاه های فرهنگیان اقدام نموده اند، لازم است خود را در بازه زمانی اوایل خرداد ماه برای تحقیقات محلی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ آماده کنند. در این فرایند نحوه پوشش، اخلاق و … داوطلب برای شغل معلمی سنجیده می شود. در صورت رد شدن در تحقیقات محلی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، ممکن است داوطلبان از پذیرش در دانشگاه فرهنگیان جا بمانند.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان یکی از عوامل مهم در پذیرش این دانشگاه محسوب می شود که هر ساله توسط هسته های گزینش آموزش و پرورش برگزار می شود. تحقیقات محلی دانشگاه فرهنگیان یکی از اقداماتی است که توسط این دانشگاه انجام می شود. در صورتی که داوطلبان با این موضوع آشنایی نداشته باشند، می تواند منجر به رد شدن در مصاحبه شان شود.

از سوی دیگر در سال جاری به طور کلی روند پذیرش دانشگاه فرهنگیان متفاوت شده و داوطلبان برای پذیرش در این مقطع می بایست اقدامات جدیدی را انجام دهند.

تحقیقات محلی دانشگاه فرهنگیان چگونه هست؟

از مهم‌ترین شرایط قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان گزینش و تحقیقات محلی است که توسط دایره گزینش آموزش و پرورش و از ۲ گروه استفاده خواهد شد:

افرادی که خود شما در فرم مصاحبه (هنگام اعلام حضور و آمادگی برای مصاحبه) به عنوان افراد آشنا با شما نام می‌برید. در فرم ثبت‌نام ذکر شده این افراد نباید افراد و اقوام درجه اول شما باشند. شما می‌توانید از مدیر مدرسه، معلم و مشاور به عنوان این افراد آشنا با شما در این فرم نام ببرید که به طور رسمی استخدام آموزش و پرورش هستند و البته باید شما را تا حدی هم بشناسند.
علاوه بر افراد ذکر شده در فرم ثبت نام مصاحبه، دایره گزینش از همسایگان (نه فقط یک همسایه، به دلیل صحت اطلاعات) و مسجد محله یا حسینیه محله و افراد مشهور و خوشنام نیز درباره شما می‌پرسند.
داوطلبینی که حاشیه‌ای در محله خود نداشتند، در این مرحله به هیچ وجه نگران نباشند.

نکته مهم: در طول ۴ سال تحصیلی و موقع فارغ‌التحصیلی (برای استخدام رسمی) هم از شما مجددا گزینش به عمل خواهد آمد. حتی ممکن است کتاب‌هایی به شما بدهند تا از آن‌ها سوال پرسیده شود.

✅ به صورت کلی مهم ترین الزامات قبولی در دانشگاه فرهنگیان :

۱. داشتن شرط معدل ( ۱۴ به بالا ) 

۲. شرط سنی دانشگاه فرهنگیان (‌ ۲۲ سال تمام )

۳.  حداقل نمره قبولی در کنکور اختصاصی فرهنگیآن ( تراز ۶۰۰۰ به بالا )

۴. پذیرفته شدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و تحقیقات محلی

حتما بخوانید:آمادگی مصاحبه ارزیابی شایستگی عمومی و اختصاصی استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳| ابتدایی و استثنایی

تحقیقات محلی دانشگاه فرهنگیان چیست؟

یکی از مراحل پذیرش دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مصاحبه دانشگاه فرهنگیان است که بعد از انتخاب رشته کنکور سراسری اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان حدود چند برابر ظرفیت اعلام می شود. برای ورود به مصاحبه دانشگاه تربیت معلم لازم است داوطلبان واجد شرایط، مدارک مورد نیاز خود را آماده کنند. از مهم ترین شرایط قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان گزینش و تحقیقات محلی است که توسط هسته های گزینش آموزش و پرورش انجام می شود.

برای پاسخ به این سوال که تحقیقات محلی دانشگاه فرهنگیان چیست؟ می توان گفت تحقیقات محلی دانشگاه فرهنگیان تاثیر بسیار زیادی بر گزینش داوطلبان دارد. نه تنها برای پذیرش در این دانشگاه، حتی در زمان تحصیل و در زمان استخدام رسمی، این موضوع می‌ تواند بر نتیجه نهایی نیز تاثیر داشته باشد. به این صورت که هسته های گزینش، داوطلبان را از لحاظ پوشش، اخلاق و … برای شغل معلمی می سنجند.

ممکن است از طرف هسته های گزینش فرهنگیان با افرادی که داوطلب معرفی کرده، ارتباط برقرار کنند و درباره ایشان تحقیقاتی انجام دهد و بدون اینکه افراد در جریان این موضوع باشند، در نتیجه و نمره مصاحبه نیز موثر باشد. لازم به ذکر است که رد شدن در این مرحله به ندرت دیده می شود اما توصیه می کنیم علاقه مندان به دانشگاه های فرهنگیان، سعی کنند این موضوع را جدی بگیرند.

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

معرفی‌شدگان از روز یکشنبه به مدت ۴ روز از مورخه سوم تیرماه مهلت دارند تا با مراجعه به سامانه ثبت‌نام و ارزیابی تکمیلی به آدرس https://psd.cfu.ac.ir   ( نام کاربری : کد ملی، کلمه عبور: کدپروفایل) نسبت به ثبت، تکمیل و تایید اطلاعات شناسایی، بارگذاری مدارک درخواستی، بررسی، تأیید و دریافت فرم اعلام آمادگی ارزیابی تکمیلی اقدام نمایند.

موسوی با اشاره به اینکه انتخاب زمان مصاحبه‌ی فرهنگیان به عهده‌ی دانش آموز است، گفت:

اگر کسی حتی نتواند در مصاحبه شرکت کند، آموزش پرورش موظف است با ایشان در یک زمانی جداگانه مصاحبه کند به طوری که دست دانش آموز باز است، حتی اگر اسم فرد داخل اسامی مصاحبه باشد و او به علت تمرکز بر آزمون نهایی و کنکور نتواند در مصاحبه شرکت کند بعد از آزمون اردیبهشت از او مصاحبه گرفته می شود. نکته‌ی حائز اهمیت این است که هم آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و هم کنکور هر دو در دعوت به مصاحبه تاثیر دارند.

زمان تحقیقات محلی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر رجایی از دانشگاه های شرایط خاص هستند که در سال های گذشته زمان مصاحبه فرهنگیان معمولا در اوایل شهریور ماه انجام می شد اما برای سال جاری با توجه به تغییر روند پذیرش دانشگاه فرهنگیان می توان گفت زمان تحقیقات محلی دانشگاه فرهنگیان تغییر یافته و زودتر آغاز می شود.

براساس دفترچه ثبت نام کنکور فرهنگیان، ارزیابی شایستگی این دانشگاه در طول سال انجام می شود و داوطلبان علاقه مند پس از انتخاب رشته های مورد نظر خود در خردادماه، می توانند برای تحقیقات محلی دانشگاه فرهنگیان آماده شوند. توصیه می کنیم داوطلبان از پیش از این بازه زمانی، اقدامات لازم در خصوص پوشش و … را در محل سکونت خود داشته باشند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

کارنامه آخرین رتبه قبولی پرستاری ۱۴۰۲/ رتبه قبولی ۱۴۰۳ و….

آرکا مشاوره

مراحل مصاحبه آزمون کارشناسی رسمی دادگستری(کانون و مرکز)۱۴۰۲-زمان و نکات مهم

آرکا مشاوره

انتخاب رشته دانشگاه شاهد ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید