مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش وپرورش ۱۴۰۳| نکات مهم

ثبت نام آموزن استخدامی آموزش وپرورش 1403

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ در تاریخ مشخص شده برای رشته های شغلی دبیری، آموزگاری و یا سایر رشته های مرتبط با آموزش و پرورش انجام می شود. با اعلام زمان استخدام جدید آموزش و پرورش داوطلبان می توانند مراحل ثبت نام خود را برای شرکت در این آزمون انجام دهند.استخدام آموزش و پرورش، یکی از گزینه های مطلوب برای علاقه مندان به کار تدریس و معلمی است. فعالیت در این سازمان به علت مزایای گسترده ای که دارد، همچون مراکز فرهنگی و رفاهی گسترده ای که برای شاغلین در آموزش و پرورش با تخفیف های ویژه ای خدمات ارائه می دهند، همواره مورد توجه فارغ التحصیلان رشته های مختلف می باشد.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ تنها یکبار در سال برگزار می‌شود به همین دلیل اطلاع از زمان ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ بسیار حائز اهمیت است چراکه با از دست دادن مهلت تعیین شده برای نام نویسی باید تا سال آینده برای ثبت‌نام صبر نمایید. برای کسب اطلاع شما عزیزان در این مطلب به بررسی کامل زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ پرداخته‌ایم. 

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به عهده سازمان سنجش و آموزش کشور است و متقاضیان برای نام نویسی آزمون بایستی به این سامانه با آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند. سازمان سنجش با توجه به نیروی مورد نیاز ارگان های دولتی مختلف، آزمون استخدامی را برگزار کرده و بر این اساس اقدام به نیرو پذیرش می‌کند.

پس از اینکه دستورالعمل استخدام آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش تدوین شد، اطلاعیه ای از سوی این سازمان منتشر شده و طی آن تاریخ دقیق و زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام می‌گردد. در حال حاضر زمان دقیق ثبت نام آزمون در سال ۱۴۰۳ مشخص نشده است. اما انتظار می‌رود که مانند روند سال گذشته باشد.

به محض اطلاع رسانی در مورد تاریخ دقیق ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: دانلود منابع آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳+نمونه سوالات آزمونی

تمدید مهلت زمان ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

بسیاری از افراد در زمان اولیه ثبت نام موفق به ثبت نام نمی‌شوند و مهلت نام نویسی را از دست می‌دهند. اما جای نگرانی در این شرایط وجود ندارد چراکه سازمان سنجش معمولا هر سال زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را تمدید می‌کند و فرصت مجددی در اختیار متقاضیان متاخر قرار می‌گیرد. 

سال گذشته زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای تمامی رشته ها در حدود ۳ تا ۷ روز تمدید شد. در سال ۱۴۰۳ هنوز زمان دقیق تمدید مهلت ثبت نام مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

حتما بخوانید: دانلود منابع جامع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳+نمونه سوالات

شرایط استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳

داوطلبان به منظور استخدام و قرار گرفتن در لیست نفرات نهایی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش می بایست تمامی شرایط ثبت نام ازمون استخدامی اموزش پرورش ۱۴۰۳ که توسط این وزارت در نظر گرفته شده است را دارا باشند. شرایط استخدام در دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی همانند شرایط آزمون داخلی آموزش و پرورش تقسیم بندی می شوند که شرایط عمومی برای همه و شرایط اختصاصی را هر داوطلب با توجه به سن، میزان تحصیلات و سمت شغلی مورد نظر خود باید در نظر گرفته و رعایت نماید.

داوطلبان برای اطلاع کامل از شرایط ثبت نام استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ می توانند به مطالعه دفترچه استخدامی بپردازند. در ادامه به ذکر برخی از مهم ترین این شرایط پرداخته شده است.

شرایط عمومی ثبت نام ازمون استخدامی اموزش پرورش ۱۴۰۳ عبارتند از :

داشتن تابعیت ایران 

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی

التزام به قانون جمهوری اسلامی ایران 

انجام دوره خدمت یا معافیت قانونی برای داوطلبان آقا 

داشتن سلامت جسمانی برای انجام کاری که استخدام می شوند. 

نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات و نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر 

نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی 

داوطلبان نباید جزو نیروهای خرید خدمت دستگاه های اجرایی و یا بازنشسته باشند. 

داشتن حداقل ۲۰ سال تمام و داشتن حداکثر ۴۰ سال تمام (لیسانس و فوق لیسانس) 

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳​ عبارتند از :

گزینش و استخدام در مشاغل آموزش و پرورش بر اساس نیاز “برای بوم خدمت” می باشد. به این منظور داوطلبین بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران و مراکز استان ها دارای اولویت می باشند. (براساس قانون اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۹۹/۰۶/۱۶ مجلس شورای اسلامی)

داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شده اند، باید در یک دوره مهارت آموزی شرکت کنند. داوطلبانی که در کلاس های درسی و امتحانات دوره مهارت آموزی شرکت نکنند، انصراف آن ها از ادامه روند استخدام قطعی خواهد بود. 

داوطلبان می بایست در زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در پردیس های دانشگاه فرهنگیان برای شرکت در دوره مهارت آموزی، مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و همچنین مدرک ICDL خود را ارائه داده و در غیر این صورت باید تعهد داده كه قبل از اتمام دوره مهارت آموزی، مدارک را ارائه نمایند.

 گذراندن دوره های ضمن خدمت پس از موفقیت در دوره مهارت آموزی

فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که به وزارت آموزش و پرورش متعهد هستند، نمی توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ ثبت نام کنند.

سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش:

سهمیه ایثارگران 

 جذب ایثارگران مورد تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق شركت در آزمون استخدامی و از محل سهمیه های قانونی ۲۵ و ۵ درصد از مجموع مجوزهای هر یک از دستگاه های اجرایی و با رعایت ساز و کارهای اعلام شده امکان پذیر می باشد. بدین منظور داوطلبان دارای سهمیه های ۵ و ۲۵ درصد ایثارگران برای استفاده از سهمیه خود می بایست از شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران به نسبت سهمیه خود انتخاب کنند.

سهمیه معلولین

جذب و استخدام معلولین مورد تایید كمیسیون پزشكی – توانبخشی سازمان بهزیستی از طریق شركت در آزمون و از محل سهمیه قانونی (۳ درصد) قانون جامع حمایت از معلولان با رعایت ساز و كارهای اعلام شده امکان پذیر می باشد. مشمولین سهمیه ۳ درصد معلولین می بایست برای اعمال سهمیه مذكور صرفا باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه معلولان را انتخاب نمایند. 

حافظین قرآن

 بر اساس مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ۱۰ درصد به امتیاز نمره مكتسبه آزمون کتبی حافظان قرآن دارای درجات (۱ تا ۳) برای حافظین قرآن در دبیر حکمت و معارف و شغل آموزگار ابتدایی (رشته های تحصیلی مربوط به گروه معارف اسلامی) ارائه خواهد شد. 

بومی شهرستانی (به استثنای شهر تهران و مراکز استان ها) 

 بر اساس قانون اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات كشوری، داوطلبان بومی شهرستانی (به استثنای شهر تهران و مراکز استان ها) نسبت به سایر داوطلبان غیربومی دارای اولویت می باشند. بر این اساس، نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون كتبی با مجموع وزن ۴۰ درصد برای حیطه عمومی و ۶۰ درصد برای حیطه اختصاصی و تخصصی با ضریب ۱/۴ محاسبه خواهد شد. 

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

به موجب این امتیاز، به ازای تاهل و نیز هر فرزند دو درصد، مجموعا حداکثر تا ۱۰ درصد به امتیاز آزمون كتبی داوطلب اضافه می شود. امتیازات این بند مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۲/۵ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت كشور در زمان برگزاری آزمون استخدامی می باشد.

موارد ذکر شده بخشی از مهم ترین شرایط استخدامی اموزش و پرورش​ بود که داوطلبان می بایست آن ها را مد نظر قرار دهند. داوطلبان برای اطلاع از سایر شرایط و مطالعه کامل آن ها می توانند پس از دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی مدنظر خود، به مطالعه آن بپردازند. ممکن است مفادی از شرایط نسبت به نوع و عنوان شغلی آزمون تغییر کند و منبع اصلی شرایط هر آزمون دفترچه منتشر شده از طریق سایت مجری آزمون می باشد

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه ارزیابی شایستگی عمومی و اختصاصی استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳| ابتدایی و استثنایی

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

 ثبت نام در آزمون استخدام در آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق ورود به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام پذیر می باشد. داوطلبان برای ثبت نام در این استخدامی جدید آموزش و پرورش می بایست در مهلت اعلام شده توسط سایت مجری این آزمون وارد سایت استخدام آموزش و پرورش سنجش sanjesh.org شده و ثبت نام خود را در این آزمون استخدامی تکمیل نمایند.

داوطلبان برای تکمیل ثبت نام آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش​ می بایست مراحل مشخصی را طی نموده و در پایان، کد رهگیری و شماره پرونده ثبت نام خود را برای ادامه و مشاهده سایر مراحل آزمون استخدامی از جمله دریافت کارت ورود به جلسه و مشاهده نتایج و .. دریافت نمایند.

اولین مرحله ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ خرید کارت اعتباری حاوی شماره سریال لازم برای ورود به سامانه ثبت نام این آزمون می باشد. ابتدا داوطلبان می بایست هزینه ثبت نام آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش که معمولا برای تمام آزمون های اجرا شده در هر سال یکسان است را در بخش مربوطه پرداخت و سپس در آخرین مرحله شماره سریال اعتبار اختصاصی خود را دریافت نموده و پیرینت بگیرند.

دانلود دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ۱۴۰۳​ ​ شامل اطلاعات کاملی در رابطه با موارد مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون آن می باشد. این موارد عبارتند است از: شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز داوطلبان، مواد آزمون عمومی و اختصاصی، امتیازات و سهمیه های قانونی، راهنمای مراحل ثبت نام معلمی، سایر مراحل استخدامی و نحوه اعلام نتیجه به همراه تذکرات مهمی که برای داوطلبان سودمند می باشند. 

به منظور دانلود دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ داوطلبان می بایست در زمان انتشار دفترچه آزمون استخدامی به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند. زمان انتشار این دفترچه در سال جاری همزمان با شروع بازه زمانی ثبت نام بوده و در این بخش لینک مربوطه برای دانلود قرار داده شده است. داوطلبان می بایست توجه داشته باشند که برای هر آزمون استخدامی آموزش و پرورش دفترچه جداگانه ای در سایت مجری برگزاری آزمون قرار داده می شود.

دانلود دفترچه آزمون استخدامی آموزش پرورش ۱۴۰۳به محض انتشار دراین سایت به روزسانی خواهد شد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

شروع ثبت نام آزمون تامین اجتماعی ۱۴۰۳| استخدامی، دفترچه، نحوه ثبت نام

آرکا مشاوره

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی رسمی دادگستری ۱۴۰۲ | دی ماه

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| حسابداری و حسابرسی

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید