مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام آزمون استخدامی معلم پرورشی ۱۴۰۳ | شرایط لازم، دفترچه، لیست رشته ها و…

هر ساله چندین هزار نیروی سازمان آموزش و پرورش بازنشسته می شود و سازمان مربوطه بایستی طی آزمون های مختلف کمبود نیروهای خود را با داوطلبان واجد شرایط جایگذین نماید که یکی از این آزمونها، استخدام معلم پرورشی میباشد. این آزمون یک فضای رقابتی را برای علاقه مندان ایجاد کرده و باعث می شود تا بهترین و شایسته ترین افراد برای این شغل انتخاب شوند. اما علاوه بر کسب توانایی ها و شایستگی های لازم برای قبولی در این آزمون، لازم است تا با شرایط ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۳ آشنا بود. در ادامه مقاله توضیحات کاملی درباره آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ و نحوه شرایط ثبت نام استخدامی و چگونه معلم پرورشی شویم به همراه رشته های استخدامی مورد نظر ارائه شده است.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

یکی از روش های جذب نیرو توسط سازمان آموزش و پرورش کشور، برگزاری آزمون های استخدامی در گرایش های گوناگون می باشد که در سال جاری علاوه بر دو آزمون دبیری و آموزگاری، یک آزمون جداگانه جهت استخدام مربی پرورشی نیز برگزار خواهد شد. شروع فرآیند ثبت نام با انتشار دفترچه ثبت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ در رشته مربی پرورشی آغاز خواهد شد که هنوز تاریخ دقیقی جهت زمان ثبت نام این آزمون از طریق سایت جهاد دانشگاهی اعلام نشده است که محض انتشار آن، مقاله حاضر بروز رسانی میگردد.(احتمالا زمستان ۱۴۰۳)

دفترچه آزمون استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۳

نخستین قدم برای ثبت نام استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۳، دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای آزمون استخدامی است. تمامی متقاضیان واجد شرایط دارای مدرک کارشناسی در رشته های علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره تحصیلی و … می توانند با مطالعه دفترچه آزمون استخدام مربی پرورشی اطلاعات کاملی را درباره زمان و نحوه ثبت نام استخدام معلم پرورشی بدست آورند.

دفترچه راهنمای ثبت نام استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۳ معمولا در طی اطلاعیه ای به همراه دفترچه آزمون های استخدامی دستگاه اجرایی در سایت سنجش منتشر می شود. داوطلبان شرکت در استخدام مربی پرورشی در سال جاری می توانند در زمان مقرر به سایت سنجش مراجعه کرده و برای دانلود دفترچه آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش اقدام نمایند. در ادامه این بخش گزیده ای از مهمترین موارد موجود در دفترچه ثبت نامی ارائه شده است.

دانلود دفترچه جدید آزمون استخدام مربی پرورشی،تربیت بدنی، مشاوره آزمون گذشته- کلیک نمایید

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام مربی پرورشی 1402مانند هر آزمون دیگری، داوطلبان برای ثبت نام در آزمون استخدامی مربی پرورشی نیز باید شرایطی را داشته باشند. برای ثبت نام در این آزمون، افراد باید دارای دو دسته از شرایط عمومی و اختصاصی باشند. بنابراین در ادامه پاسخ به این سوال که چگونه معلم پرورشی شویم، باید گفت که قدم بعدی برای داوطلبان این است که شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در این آزمون را به طور کامل مطالعه کنند. در ادامه این بخش می توان دسته عمومی شرایط آزمون استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۳ را مشاهده کرد.

داشتن تابعیت ایرانی

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد قبول در قانون اساسی

پیروی از قوانین جمهوری اسلامی

عدم داشتن سوءسابقه کیفری موثر

عدم اعتیاد به مواد مخدر

نداشتن ممنوعیت یا محرومیت از استخدام در دستگاه های اجرایی

عدم اشتغال در یکی دیگر از دستگاه های دولتی یا دستگاه های اجرایی به صورت هم زمان

عدم سابقه بازخرید از دستگاه های اجرایی

شرایط اختصاصی برای شرکت در آزمون استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲ هم دسته دیگری از شرایط هستند که افراد بایدد این شرایط را داشته باشند. در ادامه این بخش به شرایط اختصاصی مربوط به این آزمون هم پرداخته شده است و داوطلبان می توانند شرایط ثبت نام را به صورت کامل مشاهده کنند.

داشتن مدرک تحصیلی معتبر در رشته های مرتبط

داشتن شرایط سنی با توجه به مدرک تحصیلی

تعهد خدمت 

شرکت در دوره های مربوط به مربی پرورشی

امکان تغییر شرایط ثبت نام برای آزمون استخدامی مربی پرورشی در سال های مختلف وجود دارد. لذا به محض انتشار دفترچه مقاله حاضر به روز خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت نام استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۳

تمامی متقاضیان واجد شرایط شرکت در استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲ بایستی پیش از شروع فرایند ثبت نام آزمون استخدامی معلم پرورشی مدارک لازم را برای ثبت نام در اختیار داشته باشند. در ادامه این بخش مدارک لازم برای ثبت نام این آزمون معرفی شده است.

داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از در سایت ثبت نام اینترنتی آمده نماید.

عکس ۴*۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ) فقط باید با فرمت JPG باشد.

اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۲۰۰*۳۰۰ پیکسل و حداکثر ۳۰۰ *۴۰۰ باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد.

حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

صفحات اول و دوم شناسنامه و در صورت وجود توضیحات از صفحه سوم شناسنامه نیز اسکن شود.

اسکن از پشت و روی کارت ملی داوطلب

اسکن از کارت پایان خدمت آقایان و یا کارت معافیت دائم سربازی

اسکن مدرک تحصیلی داوطلب که در زمان ثبت نام آزمون استخدامی اعلام شده است.

اسکن مدارک مربوط به ایثارگری، بهزیستی برای افرادی که سهمیه ایثارگری و یا معلولیت را انتخاب کرده اند.

لیست رشته های مرتبط با مربی پرورشی ۱۴۰۳

یکی دیگر از سوالاتی که در ادامه سوال چگونه مربی پرورشی شویم به وجود می آید، در رابطه با رشته های مرتبط با مربی پرورشی است. افراد به طور معمول با این سوال مواجه می شوند که برای مربی پرورشی شدن چه رشته ای باید خواند؟ در راستای اهمیت اطلاع از پاسخ این سوال، در ادامه این بخش درباره رشته های مرتبط با مربی پرورشی ۱۴۰۳ به طور کامل توضیحاتی ارائه شده است.

در ابتدا باید این نکته را خاطر نشان کرد که لیست رشته های مرتبط با مربی پرورشی بسیار متنوع است. به بیان بهتر می توان گفت که افراد از بسیاری از رشته های تحصیلی می توانند در این آزمون شرکت کرده و در صورت کسب امتیاز های لازم به عنوان مربی پرورشی استخدام شوند. اما برخی از رشته ها که بیشترین متقاضی را برای استخدام مربی پرورشی دارند، شامل رشته های زیر می شوند.

الهیات و معارف اسلامی

علوم قرآنی

علوم تربیتی

تحصیلات حوزوی

مشاوره و روانشناسی

و….

اما همان طور که در ابتدای بخش اشاره شد، لیست رشته های مرتبط با مربی پرورشی بسیار گسترده و متنوع است. در همین راستا توصیه می شود که داوطلبان شرکت در این آزمون، در زمان معین شده دفترچه آزمون را دانلود کرده و با استفاده از این دفترچه از تمامی رشته های مربوط به مربی پرورشی مطلع شوند. در دفترچه آزمون لیست کامل رشته های مرتبط قرار گرفته است.

سایت ثبت نام آزمون استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۳

معمولا در هر دوره از برگزاری آزمون های استخدامی آموزش و پرورش اطلاعیه های ثبت نامی و دفترچه راهنمای آزمون در سایت سنجش و آموزش کشور منتشر می شود. به همین جهت داوطلبان واجد شرایط استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۳ بایستی برای انجام مراحل ثبت نام آزمون و دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام به سایت جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و به منظور ثبت نام آزمون استخدامی معلم پرورشی اقدام نمایند.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون معلم پرورشی ۱۴۰۳

همانطور که اشاره شد، جذب نیروی پرورشی در دو مرحله اصلی آزمون کتبی و مصاحبه صورت می گیرد. بر این اساس داوطلبانی که در زمان ثبت نام مربی پرورشی نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه اقدام کرده اند، بایستی برای شرکت در آزمون کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دریافت کنند.

نتایج آزمون معلم پرورشی ۱۴۰۳

همه داوطلبانی که در آزمون جذب نیروی پرورشی شرکت کرده اند، منتظر دریافت نتایج هستند. این نتایج در دو مرحله اولیه و نهایی منتشر می شوند که در این میان اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش مربوط به آزمون کتبی و نتایج نهایی نیز پس از برگزاری مصاحبه و گزینش منتشر مربوط می شود.

مصاحبه آزمون استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۳

در جواب افرادی که سوال می پرسند چگونه مربی پرورشی شویم، باید گفت که این افراد علاوه بر شرکت در آزمون کتبی، باید در مصاحبه حضوری و شفاهی نیز شرکت کنند. به بیان بهتر تنها قبول شدن در مرحله اول آزمون به معنی استخدام آن ها نیست. بلکه مصاحبه شفاهی، درست به اندازه آزمون کتبی مهم است. داوطلبان باید با ساختار این مصاحبه به خوبی آشنا بوده و خود را برای موفقیت در آن به خوبی آماده کنند. در راستای اهمیت این موضوع، در ادامه این بخش درباره مصاحبه آزمون استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۲ اطلاعات بیشتری ارائه شده است.

زمان برگزاری مصاحبه را پس از اعلام نتایج آزمون کتبی و مرحله اول به داوطلبان اعلام خواهند کرد. مصاحبه هر فرد به صورت تکی انجام شده و از همین رو زمان دقیق آن با دیگری متفاوت است. در زمان برگزاری مصاحبه، تمامی داوطلبان باید به همراه اصل مدارکی که هنگام ثبت نام بارگذاری کرده اند به محل مصاحبه مراجعه کنند. توصیه می شود که حتما نیم ساعت پیش از شروع مصاحبه در محل حضور داشت.

اولین بخش مصاحبه آزمون شامل سوالات عقیدتی می شود. پس از آشنایی با فرد و پرسیدن نام و تحصیلات او، از داوطلب درباره عقاید و دین او سوال پرسیده می شود. همان طور که در بخش شرایط ثبت نام مشاهده شد، تمامی افراد باید پیرو دین اسلام و قوانین جمهوری اسلامی باشند. از این رو این بخش از مصاحبه برای تایید صلاحیت فرد اهمیت دارد. سوالات این بخش الگوی ثابتی نداشته و به صورت تصادفی از افراد پرسیده می شود. پس از اتمام این بخش، از فرد سوالات روانشناسی پرسیده می شود تا صلاحیت او از نظر روانی برای استخدام به عنوان مربی پرورشی تایید شود. هر چه افراد به این سوالات با اعتماد به نفس بیشتری پاسخ دهند، شانس بیشتری برای استخدام خواهند داشت. بخش آخر مربوط به سوالات تخصصی مربوط به مربی پرورشی است. در این بخش از مصاحبه، مسئول مصاحبه مطمئن می شود که فرد واقعا دانش کافی برای استخدام برای این عنوان شغلی را دارد. مطالعه منابع آزمون برای موفقیت در این بخش بسیار مهم است. نتیجه مصاحبه پس از بررسی تمامی داوطلبان اعلام می شود و داوطلبان در صورت پذیرش باید به همراه مدارک لازم برای استخدام مراجعه کنند.

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه استخدامی مشاغل کیفیت بخشی ۱۴۰۳|امور تربیتی، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاوره

منابع استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۳

تمامی داوطلبان استخدام مربی پرورشی بایستی پیش از اقدام به ثبت نام آزمون منابع استخدام آزمون را مطالعه کرده و سپس برای ثبت نام اقدام نمایند. معمولا در هر دوره از برگزاری آزمون های استخدامی فراگیر و استخدامی آموزش و پرورش منابع آزمون استخدامی در دفترچه راهنمای ثبت نام منتشر می شود که داوطلبان واجد شرایط می توانند در زمان ثبت نام استخدام معلم پرورشی به سایت سنجش مراجعه کرده و فایل دفترچه را دانلود نمایند. در ادامه این بخش لیست منابع استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۲ به صورت کلی ارائه شده است.

تاریخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ایران و اسلام : نویسنده: شهید مطهری انتشارات صدرا / مروری بر دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی ایران)

تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی – عمومی جمهوری اسلامی (بخش دوم مبانی، قسمت های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی – عمومی)

معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی (طرح كلی اندیشه اسلامی در قرآن (بخش اول: ایمان) نویسنده: سید علی خامنه ای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین (ع)، نویسنده: سیدعلی خامنه ای انتشارات: انتشارات انقلاب اسلامی)

دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی(قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران/ وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره) بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی)

همچنین برای عنوان شغلی استخدام مربی پرورشی، تربیت بدنی و مشاوره مواد آزمون تخصصی جداگانه ای در نظر گرفته شده است که با توجه به رشته متفاوت است و لازم است داوطللبان برای آگاهی _دقیق از منابع اختصاصی به دفترچه منتشر شده از سوی سازمان سنجش مراجعه نمایند.

حتما بخوانید: دانلود منابع آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳+نمونه سوالات آزمونی

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

مطالب مرتبط:

معرفی دانشگاه الزهرا | شرایط،زمان

آرکا مشاوره

ایفای نقش در مصاحبه استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳| ابتدایی و استثنایی، نکات طلایی

آرکا مشاوره

آزمون استخدامی دبیری و هنر آموزی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

۱ دیدگاه

آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۱۹در ۱۹:۳۴

اصلاحیه دفترچه ثبت نام(اصلاحیه و تمدید ثبت نام آزمون رو از لینک دانلود نمایید (تغییرات زیادی صورت گرفته است)

پاسخ

دیدگاهی بنویسید