مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳ | زمان، شرایط، هزینه و …

ثبت نام کنکور هنر 1402

طبق آیین نامه فعلی ۱۶ گرایش از گروه هنر برای تحصیل علاوه بر آزمون تئوری و دروس مشترک نیاز به امتحان عملی دارد. دلیل برگزاری این امتحان سنجش سطح استعداد متقاضیان برای ورود به این رشته هاست؛ تا افراد از دارا بودن مهارت لازم برای ثبت نام در رشته های مدنظر خود مطمئن شوند. در ادامه این مقاله با مرکز مشاوره آرکا همراه باشید تا اطلاعات لازم را در خصوص ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر در اختیار شما قرار دهیم.

آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳ چیست؟

تمامی کسانی که تمایل به ثبت نام در کنکور سراسری هنر ۱۴۰۳ را دارند می بایست از این موضوع آگاه باشند که تنها درصورتی می توانند در بعضی از آن رشته ها ادامه تحصیل دهند که حدنصاب نمره را در کنکور و آزمون عملی آن کسب کنند.

زیرا پذیرش در این رشته ها با شرایط خاص و به صورت متمرکز انجام شده و تنها پذیرش در آزمون کتبی یعنی کنکور سراسری هنر ملاک نیست بلکه کسب نمره قابل قبول در آزمون عملی نیز شرط پذیرش در این رشته هاست.

زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳

باتوجه به آن که کنکور سراسری هنر در دو نوبت برگزار می شود لذا زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر نیز در دو بازه زمانی رخ خواهد داد. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ در رشته های دارای آزمون عملی گروه آزمایشی هنر پذیرفته شده اند، بایستی در آزمون مذکور شرکت کرده و نمره قابل قبول آن را کسب کنند تا بتوانند در دانشگاه مورد نظر خود پذیرش شوند.

متقاضیان علاقه مند به شرکت در آزمون عملی رشته هنر می توانند تقزیبا در بازه زمانی ۱۴۰۲۳/۰۴/۱۳ الی ۱۴۰۳/۰۴/۱۹ جهت انجام فرآیند ثبت نام خود به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و روند نام نویسی خود را تکمیل کنند.

نکته خیلی مهم: داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازۀ زمانی اعلام شده و اعلام علاقه مندی به این رشته اقدام نموده و ثانیاً در جلسه آزمون یکی از گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی، علوم‌انسانی یا علوم‌تجربی در نوبت اول (اردیبهشت ما) حاضر بوده یا در نوبت دوم (تیرماه ۱۴۰۳)، حاضر باشند.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳

در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص تمدید مهلت ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر اعلام نشده است و به محض انتشار اطلاعیه مربوطه مقاله حاضر به روز رسانی خواهد شد.

هزینه ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳

داوطلبان می توانند حداکثر دو مجموعه از رشته های تعریف شده در آزمون عملی رشته هنر را انتخاب کنند. بر این اساس شرکت کنندگانی که یکی از رشته های عملی را برگزیدند، می بایست مبلغی تحت عنوان هزینه ثبت نام آزمون عملی کنکور سراسری هنر را پرداخت نموده و اشخاصی که متقاضی دو مجموعه آزمون عملی هستند نیز باید دوبرابر مبلغ مذکور را پرداخت کنند.

داوطلباني كه به انتخاب ۱ مجموعه از مجموعه رشته‌هاي تحصيلي گروه آزمايشي هنر براي شركت در آزمون عملي اقدام مي‌نمايند، باید نسبت به پرداخت مبلغ ۴/۰۵۰/۰۰۰ (چهار میلیون و پنجاه هزار) ريال (معادل چهارصد و پنج هزار تومان) بابت هزينه آزمون عملي به صورت اينترنتي به وسيله كارت‌هاي بانكي عضو شبكه شتاب، اقدام کنند. داوطلبانی که علاقه­ مند به شركت در آزمون عملي ۲ مجموعه از مجموعه ­هاي گروه آزمايشي هنر هستند، باید نسبت به پرداخت مبلغ ۸/۱۰۰/۰۰۰ (هشت ميليون و صد هزار) ريال (معادل هشتصد و ده هزار تومان) به صورت اينترنتي اقدام نمايند. عدم پرداخت هزينه آزمون عملي در تاريخ تعيين شده، به منزله عدم امكان پذيرش آنان در اين رشته‌ها خواهد بود. این مبلغ در سال ۱۴۰۳ نیز کمی افزایش خواهد یافت.

رشته های هنر دارای آزمون عملی

همانطور که اشاره کردیم چند رشته از کنکور هنر هستند که داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در آنها ملزم به شرکت در آزمون های عملی هستند.

این افراد برای این منظور در زمان دریافت کارت ورود به جلسه لازم است تا حداکثر دو مجموعه از مجموعه رشته های تحصیلی مرتبط را انتخاب کنند.

طبق اعلام سازمان سنجش رشته هایی که برای شرکت در آن ها، داوطلبان ملزم به شرکت در آزمون عملی هنر هستند، شامل موارد زیر می شود:

لیست رشته های دارای آزمون عملی کنکور سراسری هنر ۱۴۰۳
عنوان رشته
عکاسی طراحی صحنه طراحی صنعتی
آهنگسازی طراحی لباس مجسمه سازی
نوازندگی موسیقی ایرانی ارتباط تصویری و آموزش ارتباط تصویری نقاشی
نوازندگی موسیقی جهانی نمایش عروسکی کتابت و نگارگری
ادبیات نمایشی بازیگری طراحی پارچه

آیا شرکت در آزمون عملی هنر ۱۴۰۳ اجباری است؟

داوطلبان باید توجه داشته باشند که آزمون عملی کنکور هنر در واقع بخشی از انتخاب رشته آنها می باشد که با بررسی شرایط داوطلبان، امکان و یا عدم امکان تحصیل آنها در این رشته ها مشخص می شود.

به همین دلیل نمیتوان این بخش از آزمون ها را اختیاری تصور کرد. چرا در نهایت در مورد رشته هایی صحبت میکنیم که سطح توانایی داوطلب برای تحصیل در آن باید سنجیده شود.

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه شایستگی های عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام آزمون عملی کنکور سراسری گروه هنر ۱۴۰۳

پیش از هر چیز متقاضیان کنکور هنر می بایست سریال نام نویسی کنکور را خریداری نمایند.

در ادامه مراحل لازم برای ثبت نام این آزمون اشاره ای کلی خواهیم داشت:

در مرحله اول، باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی sanjesh.org وارد شوید و از منوی سمت راست صفحه گزینه سراسری را انتخاب کنید.

در مرحله دوم شما باید بر روی گزینه “اعلام علاقه مندی به شرکت در آزمون عملی رشته های هنر و علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی” کلیک کنید.

در مرحله سوم از ثبت نام آزمون عملی کنکور سراسری رشته هنر می توانید از ۳ روش به صفحه مورد نظر هدایت شوید و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

در نهایت پس از گذراندن مرحله سوم و وارد شدن به صفحه باز شده، اطلاعات ثبت نامی شما قابل مشاهده خواهد بود که در قسمت پایین آن می توانید علاقه مندی خود را نسبت به آزمون عملی رشته های هنر مورد نظر خود اعلام نمایید.

محل برگزاری آزمون عملی رشته های کنکور هنر

طبق اعلام سازمان سنجش آزمون عملی برخی رشته ها، در سراسر کشور برگزار می شود. مانند رشته های ارتباط تصویری. ولی آزمون از برخی رشته ها، فقط در شهر تهران برگزار می شود.

عموما رشته های هنری که آزمون عملی آنها فقط در شهر تهران برگزار می شود و همه داوطلبان شهرستانی هم مجبور به حضور در تهران هستند، عبارتند از: ادبیات نمایشی، مجسمه‌ سازی، موسیقی ایرانی و جهانی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری (کارگردانی)، طراحی صحنه، نمایش عروسکی و عکاسی.

نکات مهم ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳

قبل از آن که اقدام به نام نویسی در آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۲ نمایید بد نیست که به نکات زیر توجه کنید تا هنگام ثبت نام دچار مشکل نشوید.

قبولی در بعضی از رشته های کنکور هنر به منزله پذیرش نهایی داوطلب نیست و افراد می بایست پس از کسب نمره قابل قبول در کنکور سراسری هنر ۱۴۰۲، در آزمون عملی آن نیز شرکت کند.
هر داوطلب حداکثر مجاز به ثبت نام آزمون عملی در دو رشته بوده و برای هر کدام باید مبلغ مختص به آن رشته را پرداخت نماید.
در صورت ثبت نام در دو رشته که دارای آزمون عملی هستند، تنها یک کارت ورود به جلسه آزمون برای شما صادر خواهد شد و بر روی این کارت مشخصات هویتی داوطلب و همچنین محل و زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر درج می گردد.
پذیرش در رشته طراحی لباس فقط مختص بانوان می باشد.
اگر پس از نام نویسی در آزمون عملی، در محل امتحان حضور نیابید، در واقع به منزله انصراف شما از تحصیل در آن رشته تعبیر خواهد شد.

ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می گیرد؟

منظور از آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳ چیست؟

شرکت نکردن در آزمون عملی هنر؟

موضوعات کنکور عملی هنر؟

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

سیر تا پیاز رشته گیاه پزشکی | بازار کار$ ثبت نام و …

آرکا مشاوره

نحوه دریافت مجدد شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری ۱۴۰۲ | فراموشی

آرکا مشاوره

معرفی کامل رشته علوم تربیتی/ بازار کار، شرایط، نحوه پذیرش و ….

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید