مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۳| نکات مهم

ثبت نام ازمون وکالت 1403

هر ساله ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۳ زیر نظر دو مرکز کانون وکلا دادگستری و قوه قضاییه برگزار می شود. داوطلبان متقاضی می توانند به صورت همزمان اقدام به ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۳ در این دو مرکز نمایند، اما در صورت قبولی در هر دو آزمون تنها می توانند پروانه یکی از مراکز را اخذ نمایند.

در میان آزمون هایی که برای ورود به مشاغل حرفه ای برگزار می شوند، آزمون وکالت قوه قضاییه و دادگستری یکی از مهم ترین آن‌ ها می باشد. داوطلبانی علاقه مند هستند پروانه وکالت دریافت نمایند و در حرفه وکالت فعالیت کنند، می بایست ابتدا در این آزمون شرکت کرده و حد نصاب قبولی را کسب نمایند. آزمون وکالت ۱۴۰۳ در دو مرحله کتبی و مصاحبه برگزار می شود و هر ساله ممکن است شامل تغییرات یا تبصره های جدیدی باشد. 

بنابراین برای بسیاری از داوطلبان که علاقمند هستند در این آزمون ثبت نام نمایند، سوال است که چطور باید اقدام به ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۳ نمایند و شانس قبولی در آزمون وکالت را بالا ببرند. با توجه به اهمیت اطلاع از فرایند ثبت نام این آزمون، در مقاله پیش رو توضیحاتی در خصوص زمان ثبت نام آزمون وکالت دادگستری و قوه قضاییه ۱۴۰۳ ارائه شده و سپس درباره نحوه دسترسی به دفترچه آن و شرایط آزمون و بعد از آن به توضیحاتی در خصوص رشته های مجاز و نحوه ثبت نام در هر دو آزمون پرداخته شده است تا داوطلبان متقاضی این آزمون با اطلاع از این موارد، ثبت نام خود را به طور صحیح و در بازه زمانی تعیین شده انجام دهند.

ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۳

حقوق یکی از محبوب ترین رشته های گروه آزمایشی انسانی است که هر ساله افراد بسیار زیادی با علاقه به وکالت وارد این رشته می شوند. پس از اتمام رشته حقوق دانشجویان این رشته صرفا به دلیل پایان تحصیل امکان اشتغال به عنوان وکیل را ندارند و باید آزمون بسیار مهم کانون وکلا را پشت سر گذاشته و در آن پذیرفته شوند تا بتوانند مشغول به وکالت شوند.

داوطلبانی که قصد ورود به دادگستری را دارند باید در آزمون کانون وکلا دادگستری شرکت نمایند. برای ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری، داوطلبان باید از زمان ثبت‌نام و شرایط آن اطلاع کامل داشته باشند و بتوانند بر این اساس برنامه ریزی های خود برای آزمون را انجام دهند.

زمان ثبت نام آزمون وکالت دادگستری ۱۴۰۳

دانش آموختگان رشته های حقوق پس از فارغ التحصیلی باید مسیر شغلی آینده خود را انتخاب کنند و برای این منظور، گزینه های مختلفی پیش روی آن ها است. در این میان، بسیاری از این افراد علاقه مند به دریافت پروانه وکالت و اشتغال در این شغل حساس و مهم می باشند. 

به همین جهت، دو آزمون بزرگ اعم از آزمون وکالت قوه قضائیه و آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری به عنوان مسیرهای دستیابی به پروانه وکالت وجود دارد و علاقه مندان می توانند با مطالعه منابع آزمون وکالت، در یکی از آن ها شرکت کرده و در صورت قبولی، مراحل بعدی را پشت سر بگذرانند. از آنجا که آزمون وکالت دادگستری روندی نسبتا ساده تر دارد، بسیاری از متقاضیان مایل به شرکت در این آزمون می باشند. ثبت نام این آزمون معمولا به صورت سالانه انجام می شود اما تا به الان اطلاعیه ای درخصوص زمان ثبت نام آزمون وکالت دادگستری ۱۴۰۳ منتشر نشده اما پیش بینی می شود امسال هم مانند سال گذشته لینک ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه در مرداد ماه ۱۴۰۳ فعال شود. پس از اعلام دقیق زمان ثبت نام این مطلب بروز رسانی خواهد شد.

نحوه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۳

 

داوطلبان با مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه و مطلع شدن از شرایط و مدارک ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه می توانند با مراجعه سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۳  اقدام کرده و پس از قبولی در این آزمون به مصاحبه شفاهی آزمون مذکور دعوت شوند.

  • بعد از ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org، از لیست سامانه های موجود در این صفحه بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه سال۱۴۰۳” کلیک کنید.
  • بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه سال۱۴۰۳” کلیک نمایید
  • برای کامل کردن فرآیند ثبت نام، می بایست هزینه نام نویسی را از طریق خرید کارت اعتباری بپردازید.برای این امر لازم است در صفحه مقابل خود عبارت ” خرید کارت اعتباری “ را انتخاب کنید.
  • گزینه “سریال ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه سال ۱۴۰۲” را انتخاب نموده و سپس“تایید و ادامه را فشار دهید.
  • پس از انتقال به درگاه الکترونیکی پرداخت، لازم است اطلاعات مربوط به کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را در کادرهای مربوطه درج نموده و کلید پرداخت را بفشارید. پس از پرداخت، مجددا به صفحه ابتدایی باز گردید و این بار تیک گزینه موافقت با شرایط را فعال نموده و بر روی “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک نمایید.
  • در این مرحله سریال خریداری شده را درج نمایید و پس از وارد کردن کد امنیتی، “تایید” را بفشارید. در مرحله آخر می بایست تصویر مدارک خود را طبق ضوابط مندرج در بخش شرایط، سپس اطلاعات شخصی خود را در کادر های مربوطه وارد نمایید. لازم است بدانید که در پایان فرآیند ثبت نام ، سایت یک کد پیگیری به شما خواهد داد که ضروری است کد مذکور را نزد خود نگه دارید.

شرایط ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری

داوطلبانی که قصد ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۳ را دارند، باید حتما شرایطی را داشته باشند و در غیر این صورت امکان نام نویسی در آزمون و شرکت در آن را نخواهند داشت. شرایط ثبت نام در آزمون کانون وکلا دادگستری به شرح زیر می باشد.

✅ داشتن تابعیت ایران

✅ ارائه مدرک کارشناسی حقوق، فقه و حقوق یا معادل آن از حوزه با تایید مراجع مربوطه

✅ داوطلبان با مدرک کارشناسی ناپیوسته باید مقطع کاردانی را نیز گذرانده باشند.

✅ سن داوطلب در زمان ثبت نام نباید بیشتر از ۴۰ سال برای تهران و بیشتر از ۵۰ سال برای شهرستان ها بیشتر باشد.

✅ مدارک لازم برای ثبت نام آزمون

✅ عکس پرسنلی

✅ عکس مدرک کارشناسی

✅ تصویر شناسنامه و کارت ملی

✅ عکس کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان

دفترچه ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۳

کسانی که قصد شرکت در آزمون وکالت ۱۴۰۳ دادگستری و قوه قضاییه را دارند، قبل از ثبت نام باید دفترچه مربوط به این آزمون را بخوانند. این دفترچه همزمان با اعلام تاریخ ثبت نام آزمون منتشر می شود و به صورت یک فایل پی دی اف در سایت مربوطه آماده دانلود است. همان طور که در بخش های قبلی توضیح داده شد، ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۳ دادگستری در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

داوطلبان باید به صورت مستقیم وارد سایت سازمان سنجش شده و دفترچه را دانلود کنند. همچنین می توانند عبارت دفترچه آزمون وکالت را در گوگل جستجو کنند و به سایت های مربوطه در این زمینه مراجعه کرده و ضمن مطالعه توضیحات مربوط به دفترچه از طریق لینک های خارجی به سایت سنجش ارجاع داده شوند.

در دفترچه آزمون کانون وکلا دادگستری اطلاعاتی وجود دارد که مطالعه کامل آن توصیه می شود‌. این اطلاعات شامل شرایط و نحوه ثبت نام، ظرفیت های پذیرش در استان های گوناگون، زمان برگزاری آزمون و اطلاعاتی از این قبیل ارائه می شود.

دانلود دفترچه آزمون وکالت هنوز منتشتر نشده به محض انتشار دراین سایت قرار خواهد گرفت.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت دادگستری ۱۴۰۳

همه داوطلبانی که مایل  به نام نویسی در آزمون وکالت دادگستری ۱۴۰۳ می باشند، بایستی ضمن مراجعه به سایت سازمان سنجش در زمان دادگستری و قوه قضاییه مقرر، علاوه بر بارگذاری یک سری مدارک، اطلاعات خاصی را نیز در فرم تقاضانامه وارد نمایند. برای اطلاع بیشتر در ادامه مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت دادگستری ۱۴۰۳ ذکر خواهد شد. 

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت دادگستری ۱۴۰۳

اسکن عکس پرسنلی داوطلب که مربوط به سال جدید باشد

اسکن مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی حقوق و سایر گرایش های آن

اسکن مدرک کاردانی برای آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته دارای مدرک کاردانی نیز می باشند.

اسکن تمام صفحات شناسنامه و هر دو روی کارت ملی

اسکن کارت پایان خدمت، یا مدارک مربوط به معافیت دائم، موقت یا در حال خدمت

اسکن مدرک پروانه وکالت برای آن دسته از داوطلبانی که دارای پروانه وکالت بوده و به منظور تغییر حوزه قضایی خدمت در این آزمون شرکت می کنند.

اطلاعات فردی مانند نام، نام خانوادگی،  محل تولد و غیره

اطلاعات شناسنامه ای همچون شماره شناسنامه، کد ملی، سری و سریال شناسنامه و …

اطلاعات تحصیلی

اطلاعات سوابق کاری

اطلاعات مربوط به سهمیه

اطلاعات مربوط به محل سکونت و شماره تماس

داوطلبان توجه داشته باشند که  تصویر مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۳ بایستی در سایز، حجم و فرمت خواسته شده بارگذاری شوند. همچنین اسکن مدارک باید واضح و بدون حاشیه باشد. توصیه می شود که قبل از تکمیل فرایند ثبت نام، حتما اطلاعات و مدارک بارگذاری شده به دقت بررسی شده و در صورت عدم وجود هرگونه مشکل یا اشتباه، آن را تایید نمود.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

کارنامه قبولی رشته دبیری مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ | تمام مناطق

آرکا مشاوره

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول ۱۴۰۳ | کلیه رشته ها، نکات مهم

آرکا مشاوره

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید