مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| دفترچه،زمان ،شرایط

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ هر ساله همزمان با آغاز انتخاب رشته کنکور، در سایت این دانشگاه آغاز می شود. متقاضیان استعداد درخشان در صورت واجد شرایط بودن برای هر یک از گروه های پزشکی و غیر پزشکی باید پس از مطالعه کامل دفترچه ثبت نام ارشد بدون آزمون آزاد ۱۴۰۳ که از طریق سایت دانشگاه منتشر می شود، اقدام به ثبت نام نمایند.

داوطلبان جهت شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد برای تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد می توانند در بازه زمانی اعلام شده از طریق سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام به نام نویسی کنند. در این راستا، متقاضیان می بایست ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را از سایت نام برده دریافت نموده و مورد مطالعه قرار دهند تا در صورت دارا بودن شرایط لازم و پس از کسب آگاهی کافی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. چنانچه شما نیز جزو داوطلبان شرکت در آزمون ورودی این مقطع هستید، لازم است از شیوه و زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و نیز سایر جزئیات مربوطه مطلع شوید.

دانشگاه آزاد هر ساله اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع ارشد بدون کنکور می نماید. هر چند اصلی ترین راه ورود به مقطع فوق لیسانس شرکت در کنکور کارشناسی ارشد می باشد، اما دانشجویان می توانند از طریق ثبت نام بدون کنکور ارشد نیز وارد دوره تحصیلات تکمیلی شوند. پذیرش ارشد دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان صورت می گیرد.

زمان ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همان طور که ذکر شد،ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در روز یکشنبه هفتم آبان لغایت دوشنبه ۱۳ام آبان ماه  از طریق سایت سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می گردد.

همچنین مطابق روند سال های گذشته معمولا فرصت مجددی جهت نام نویسی و ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که البته زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست

ثبت نام ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در سال ۹۹ بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر امکان ثبت نام متقاضیان در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور، دانشگاه آزاد امکان پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد بدون آزمون را از ۲۵ آذر، برای آن دسته از متقاضیانی که در کنکور شرکت نکرده و یا از قبولی خود ناراضی بودند، فراهم کرده بود. اما به یک سال نکشیده این طرح لغو شد و بعد از آن داوطلبان پیگیر ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد بودند.

شرایط و قوانین مربوط به ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد​ پس از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد و مشخص شدن ظرفیت رشته ها، توسط دانشگاه آزاد منتشر شده بود. اما پس از آن بر اساس اطلاعیه سایت سنجش، فرآیند ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کاملا لغو شده است.

حتما بخوانید: منظور از ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد چیست؟ ثبت نام، لیست رشته ها، شهریه….

مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همان طور که می دانید، به جهت ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد، می بایست مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را در دسترس داشته باشید. لذا در صورت عدم وجود یکی از آنها روند ثبت نام به صورت کل با مشکل مواجه خواهد شد. همچنین شرح دقیق این مدارک به صورت کامل در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ذکر شده است که جهت صحولت شما در این قسمت از مقاله نیز ذکر کرده ایم.

  1. اصل کارت ملی و شناسنامه
  2. شماره سریال ۱۲ رقمی کارت اعتباری خریداری شده
  3. کد وضعیت نظام وظیفه
  4. کد و نام مجموعه امتحانی اصلی و شناور
  5. معدل مقطع کاردانی و کارشناسی
  6. کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، تاریخ ورود و دریافت کارشناسی
  7. کد پیگیری ۱۲ رقمی سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  8. کد ۱۳ رقمی برای متقاضیان غیر ایرانی
  9. کد پستی محل سکونت داوطلب و کد شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی
  10. اصل مدرک دوره کارشناسی اخذ شده تا حداکثر ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳
  11. فایل عکس اسکن شده

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد | بر اساس سوابق تحصیلی

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون کنکور و بر اساس سواق تحصیلی از میان واجدین شرایط در کد رشته ‌محل‌ هایی که ظرفیت آن ها در مرحله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد تکمیل نشده است، انجام می شود. در این قسمت از مقاله به مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد و بر اساس سوابق تحصیلی اشاره کرده ایم.

شرایط عمومی

✅ اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

✅ پایبند به قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران

✅ انجـام واجبات و پرهیز از محرمات

✅ نداشتن سابقه عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی

✅ نداشتن سابقه فساد اخلاقی 

شرایط اختصاصی

✅ داوطلب باید دارای مدرک کارشناسی و یا بالاتر و یا در حال تحصیل در سال آخر دوره کارشناسی باشد.

✅ مدرک تحصیلی داوطلب بایستی مورد تایید یکی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یـا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

✅ اگر داوطلب جزو دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی است بایستی  حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شود.

✅ ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد و پذیرش در این مرحله بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می شود، اما معدل داوطلبان نباید کم تر از ۱۲ باشد.

نکته: این روش پذیرش در حال حاضر لغو شده است و به محض تایید مجدد سازمان سنجش این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

شرایط نظام وظیفه

داوطلبان آقا بایستی در هنگام ثبت نام یکی از شروط ذکر شده در ذیل را دارا باشند تا مجاز به ثبت نام شوند.

  • دارا بودن کارت پایان خدمت
  • دارا بودن کارت معافیت دائم
  • مشمولان فارغ التحصیل کارشناسی که دارای برگه خدمت بدون غیبت هستند، می بایست ثبت نام آنان در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمتشان باشد.
  • دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند.
  • افرادی که فارغ التحصیل کارشناسی بوده و از زمان ثبت نام آنان یک سال بیشتر نگذشته باشد و همچنین مشمول غیبت سربازی نمی باشند.
  • کارکنان خدمت در سازمان ها یا وزارت خانه ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان می توانند در دانشگاه ثبت نام نموده و ادامه تحصیل دهند.
  • کارکنان وظیفه و فارغ التحصیلان می توانند بدون غیبت اولیه و به شرط داشتن سایر شرایط از معافیت تحصیلی مجاز به ادامه تحصیل باشند.
  • دانشجویان انصرافی از دانشگاه ها در صورتی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه و انصراف آن ها بیش از یکسال سپری نشده باشد.

راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

کلیه داوطلبان دارای شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد که متقاضی ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد هستند، بایستی در ابتدا برای ورود و ادامه تحصیل در این دانشگاه ها در یک آزمون جامع و مشترک که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود ، شرکت نمایند.

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه مذکور، به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور صورت می پذیرد. مراحل ثبت نام به شرح زیر است:

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org
  • دانلود دفترچه ثبت نام و مطالعه آن
  • خرید کارت اعتباری ثبت نام
  • تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام
  • دریافت کد رهگیری

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ با آغاز روند نام نویسی از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر شده. این دفترچه شامل قوانین و مقررات شرکت در آزمون، نحوه ثبت نام، شرایط و مدارک لازم جهت نام نویسی، سهمیه های کنکور ارشد، جدول رشته ها و مجموعه های امتحانی، لیست رشته های شناور کارشناسی ارشد و… می باشد که مطالعه آن به کلیه متقاضیان توصیه می گردد.

دفترچه ارشد بدون کنکور دانشگاه ازاد

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

محرومیت های کنکور سراسری ۱۴۰۳_ رفع محرومیت و تمام نکات مهم

آرکا مشاوره

۰ تا صد تحصیل همزمان دو رشته ۱۴۰۳ | آزاد، دولتی، پیام نور و کلیه مقاطع

آرکا مشاوره

سیر تا پیاز رشته معماری داخلی | بازار کار، درآمد، گرایش، دروس لازم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید