مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام بدون کنکور رشته حقوق ۱۴۰۳| دانشگاه دولتی، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

ثبت نام بدون کنکور رشته حقوق 1402

رشته حقوق گسترده کاری بسیار زیادی دارد و در تمام روابط بین انسان ها چه روابط اجتماعی و چه روابط خصوصی علم حقوق به میان می آید. شاید این گستردگی باعث شده است که رشته ی حقوق بدون کنکور در تمامی مقاطع ارائه شود.

رشته حقوق برای چه کسانی مناسب است؟

اولین ویژگی دانشجویان حقوق علاقه است و انتخاب رشته آن باید بر اساس علاقه باشد، نه صرفا به دلیل اینکه رشته برتر گروه آزمایشی علوم انسانی است.

از آنجایی که بسیاری از منابع و اصطلاحات رشته حقوق، به زبان انگلیسی، فرانسوی و یا عربی است، پس دانشجویان رشته حقوق باید به این زبان ها تا حدودی مسلط باشند. همچنین فن بیان و نحوه استدلال برای حقوق دانان و وکلا بسیار مهم است.

یکی دیگر از خصلت های کارشناسان حقوق، داشتن صداقت و امانتداری نسبت به موکل خود است. علاوه بر این موارد، یکی دیگر از توانایی های لازم برای این رشته داشتن حافظه خوب و تسلط و آشنایی کامل در قوانین و امور حقوقی، دقت بالا، و جسارت است.

ثبت نام بدون کنکور رشته حقوق در دانشگاه های آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد هر ساله با بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان متقاضی در رشته های مختلف در مقطع کارشناسی پیوسته پذیرش بدون کنکور را در برخی از رشته هایی که معمولا رشته های غیر از پزشکی و پیراپزشکی می باشد را انجام می دهد و داوطبین می توانند از فرصت تحصیل در دانشگاه بدون کنکور برخوردار شوند.داوطلبان به منظور ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانند در شهریور ماه و یا دی ماه نسبت به ثبت نام در نیمسال اول و دوم اقدام نمایند.

ثبت نام بدون کنکور رشته حقوق در دانشگاه های غیرانتفاعی

دانشگاه‌های غیرانتفاعی، دانشگاه‌هایی هستند که از بودجه غیردولتی استفاده نموده و به صورت مستقل زیرنظر هیئت امنای دانشگاه اداره می‌گردند. در این دانشگاه‌ها، تحصیل غیر رایگان و همراه با اخذ شهریه بوده و دانشجویان از طریق آزمونهای سراسری سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش می‌شوند. تعدادی از دانشگاه های غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی رشته حقوق پذیرش انجام می دهند.

ثبت نام بدون کنکور رشته حقوق در دانشگاه های دولتی ۱۴۰۳

بعضی از دانشگاه های سراسری روزانه و شبانه ثبت نام بدون کنکور رشته حقوق را بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش انجام می دهند. متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سایت www.sanjesh.org مراجعه نمایند که زمان ثبت نام معمولا در شهریور ماه برای نیمسال اول و در بهمن ماه برای نیمسال دوم می باشد.

ثبت نام بدون کنکور رشته حقوق در دانشگاه های پیام نور ۱۴۰۳

داوطلبان متقاضی ثبت نام کارشناسی حقوق بدون کنکور می توانند با مراجعه به سایت www.sanjesh.org از تاریخ ثبت نام و شرایط آن مطلع گردند. معمولا تعداد دانشگاه هایی که در رشته بدون کنکور حقوق پیام نور پذیرش را انجام می دهند بسیار بیشتر از دانشگاه های سراسری است و در بسیاری از رشته هایی که متقاضی کمتری دارند در تمام دانشگاه های پیام نور پذیرش بدون آزمون انجام می شود. در ضمن داوطلبان می توانند برای مطالعه کد رشته محل های بدون کنکور حقوق دانشگاه پیام نور به دفترچه راهنمای ثبت نام رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند. 

بازار کار و پر درآمد رشته حقوق

بازار کار و درآمد رشته حقوق

اگر وکیلی با تجربه و ماهر و یا حداقل در چند دعاوی موفق شده باشید، بازار کار و در آمد خوبی در انتظار شماست. باوجود این چون در دوره لیسانس مقدمات حقوق خوانده می شود، برای بازار کار خوب در حقوق ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان توصیه می شود. فارغ التحصیلان رشته حقوق می توانند با شرکت در آزمون های استخدامی به عنوان مشاور حقوقی در سازمان های دولتی مثل شهرداری ها، بخش داری ها، دانشگاه ها، بانک ها، وزارت خانه ها ، ادارات ثبت اسناد و املاک ، شرکت های خصوصی و … مشغول به کار شوند. درواقع می توان گفت همه واحدهایی که دارای شخصیت حقوقی هستند نیاز به مشاور حقوقی دارند.

علاوه بر این، آن ها می توانند اقدام به تاسیس دفتر اسناد رسمی و دفتر ازدواج و طلاق و یا دفتر وکالت خصوصی خود کنند یا به عنوان کارمند در این دفترها زیر نظر حقوقدانان فعالیت کنند. نمی توان درآمد قطعی برای وکلا و حقوقدانان در نظر گرفت. کارمندان دولتی مطابق قانون وزارت کار حقوق می گیرند اما افرادی که در حوزه خصوصی کار می کنند، با توجه به نوع کار می توانند حقوق بالایی (بعضا حقوق بالای ۱۰۰ میلیون تومان در ماه) دریافت کنند.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در رشته حقوق و تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد تهران شمال سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد خوانسار سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

انصراف از قبولی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| اجازه انتخاب رشته کنکور سراسری

آرکا مشاوره

۵ دیدگاه

رضا محسنی پور ۱۴۰۲-۱۰-۲۳در ۱۴:۲۴

با سلام
من رشته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه های دولتی تهران دارم و در سال ۱۳۷۵ با معدل خوب فارغ التحصیل شده ام.
الان بسیار علاقمند به تحصیل در رشته حقوق هستم.
لطفا راهنمایی بفرمایید.با سپاس

پاسخ
محمدخانی ۱۴۰۲-۱۱-۲۹در ۱۳:۴۶

سلام وقت بخیر
متاسفانه از جاماندگان ثبت نام برای رشته حقوق هستم
چه زمانی باز شرایط ثبت نام باز میشه؟؟؟
خواهش میکنم راهنمایی کنید
با تشکر»

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۱-۲۹در ۲۲:۱۷

سلام، مهلت ثبت نام به اتمام رسیده است، ولی با شرایطی میشه الانم ثبت نام کرد…….برای مشاوره و راهنمایی در این خصوص میتوانید از طریق لینک تماس با مشاور درخواستتون رو ثبت کنید.

پاسخ
فاطمه ۱۴۰۲-۱۲-۱۹در ۰۳:۳۵

سلام.وقت بخیر من هرسایتی رو چک کردم جواب سوالمو پیدا نکردم.رشته انسانی معدل۱۶.۹۹ وکل۱۴.۳۷میخوام حقوق بدون کنکور برم.۱-لیست دانشگاه هایی که حقوق بدون کنکور دارند؟۲-از نظر علمی کدومشون بهترن؟ممنون میشم پاسخ بدید

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۲-۱۹در ۰۸:۰۸

سلام، جواب سوالا های شما بسیار متنوع و طولانی میباشد……برای مشاوره و راهنمایی بیشتر میتوانید از طریق آیکون تماس با مشاور درخواسستون رو ثبت نمایید تا مشاوران مرکز باهاتون تماس بگیرند.

پاسخ

دیدگاهی بنویسید