مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام بدون کنکور رشته هوشبری ۱۴۰۲/شرایط و …

ثبت نام بدون کنکور رشته هوشبری/آرکا
رشته هوشبری امروزه یکی از رشته های بسیار پرطرفدار در میان علاقه مندان به رشته های پیراپزشکی می باشد. برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان بایستی بگوییم که رشته هوشبری از شاخه های پیراپزشکی است که فارغ التحصیل این رشته به عنوان دستیار یک متخصص بیهوشی در اتاق عمل مشغول به کار می شود. دانشجویان این رشته در طی دورانی که در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، روش ها، تجهیزات و وسایل مورد استفاده در مراقبت از بیمار بیهوش در جراحی های عمومی و تخصصی را می آموزند و هم چنین با بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس ها آشنا شده و نحوه مراقبت از بیماران را در مراحل مختلف بیهوشی به صورت نظری و عملی فرا می گیرند. سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته های پیراپزشکی را به خود مشغول کند این است آیا می توان بدون شرکت در کنکور سراسری، به تحصیل در این رشته پرداخت؟

ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲

ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصیلی اول و دوم برگزار می شود. اگر شما نیز دارای چنین شرایطی هستید این مقاله راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود. طی سالهای اخیر فرصت مناسبی فراهم شده است تا بدون شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی مشغول به تحصیل در دانشگاه شوید؛ برای شروع این مسیر باید ثبت نام بدون آزمون ۱۴۰۲ را انجام دهید. انتخاب رشته بدون کنکور دارای نکاتی است که در این مقاله به آنها پرداخته ایم. رشته هوشبری امروزه یکی از رشته های بسیار پرطرفدار در میان علاقه مندان به رشته های پیراپزشکی می باشد. برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان بایستی بگوییم که رشته هوشبری از شاخه های پیراپزشکی است که فارغ التحصیل این رشته به عنوان دستیار یک متخصص بیهوشی در اتاق عمل مشغول به کار می شود.

شرایط تحصیل بدون کنکور رشته هوشبری دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲

در صورتی که مایل به ثبت نام در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور می باشید، لازم است قبل از اقدام به انتخاب رشته، حتما از شرایط خاص پذیرش این رشته ها مطلع گردید. این شرایط در سال های گذشته دچار تغییر و تحولاتی شده اند که پس از شرح شرایط مورد نیاز، به توضیح آن ها نیز خواهیم پرداخت. پذیرفته شدگان رشته هوشبری بدون کنکور می بایست به میزان سه برابر طول مدت تحصیل خود، تعهد خدمت ارائه نمایند. تنها داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و قدیم و مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم در رشته ریاضی، تجربی و انسانی می باشند، می توانند در رشته های بدون کنکور پیراپزشکی ثبت نام کنند. بومی گزینی از جمله شرایطی است که در اولویت پذیرش بدون کنکور داوطلبان لحاظ می گردد. دانشجویان و فارغ التحصیلان کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مجاز به ثبت نام در رشته های بدون کنکور پیراپزشکی نمی باشند. پذیرش نهایی داوطلبان واجد شرایط، تنها در صورت قبولی در مصاحبه انجام می شود. لازم است بدانید که هر یک از شرایط فوق در سال های مختلف با تغییراتی همراه بوده اند به طوری که در برخی از دوره ها شرایطی همچون معدل و یا ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی صرفا در رشته تجربی، ملاک عمل قرار گرفته اند. با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام ۱۴۰۲ شرایط جدید از طریق این مقاله و شبکه های اجتماعی مرکز مشاوره آرکا اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲

اولین نکته برای ثبت‌نام، اطلاع از زمان ثبت نام بدون آزمون است. سازمان سنجش به عنوان متولی ورود به دانشگاه هر سال اقدام به انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ بر اساس سوابق تحصیلی می نماید. این دفترچه شامل رشته های ارائه شده، دانشگاه هایی که ظرفیت ارائه داده اند، شرایط و ضوابط ثبت‌نام است. در ادامه در قالب جدولی زمانبندی مربوط به زمان و مهلت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲ ارائه کرده ایم.
نیمسال ورودی زمان ثبت نام
نیمسال اول مهر مردا ماه ۱۴۰۲
نیمسال دوم بهمن دی ماه ۱۴۰۲

آیا امکان ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد رشته هوشبری امکان پذیر می باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر، در حال حاضر امکان تحصیل در رشته هوشبری، مقطع کارشناسی ارشد وجود نداشته و داوطلبان این رشته می توانند جهت ادامه تحصیل در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت آموزش هوشبری، تکنولوژی اتاق عمل، آرگونومی و یا حتی مراقبت های ویژه اتاق عمل نوزادان را انتخاب نمایند.

ادامه تحصیل در خارج از کشور

برخی از علاقه مندان به رشته هوشبری به دلیل عدم امکان انتخاب این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و امکان تحصیل آن در خارج از کشور علی رغم داشتن هزینه های بالا و به دلیل داشتن آینده شغلی خوب آن را انتخاب می کنند. جهت کسب اطلاعات دقیق درمورد رشته های پیراپزشکی بدون کنکور می بایست منتظر انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور دوره مورد نظر در سال ۱۴۰۲ باشید. بنا بر آنچه در این مقاله ذکر شد، ارائه رشته هوشبری به صورت بدون کنکور امکان پذیر است. اگر سوالی دارید که پاسخ آن را در مقاله نیافتید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مرکز مشاوره آرکا تماس بگیرید.

لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته هوشبری بدون کنکور

دانشگاه آزاد علوم پزشکی اکثر رشته های پزشکی و پیراپزشکی را ارائه می کند و رشته هوشبری نیز در میان رشته های این دانشگاه قرار دارد. این دانشگاه دارای ظرفیت پذیرش مناسب در رشته هوشبری است و با توجه به رتبه کشوری و ترازی که داوطلبان کسب می کنند، دانشجو پذیرش می نماید. لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته هوشبری بدون کنکور، به شرح زیر می باشند:
 لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته هوشبری بدون کنکور
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد شاهرود – ظرفیت خودگردان
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد شاهرود
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد گنبد کاووس
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد گنبد کاووس – ظرفیت خودگردان
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد علی آباد کتول – ظرفیت خودگردان
دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی مشهد – ظرفیت خودگردان
دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی مشهد
دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران – ظرفیت خودگردان
دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد سراب – ظرفیت خودگردان
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد سراب
دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تبریز
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد یزد
دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد یزد – ظرفیت خودگردان
نکته مهم: این دانشگاه ها در سال گذشته در رشته هوشبری ظرفیت پذیرش داشتند و در کنکور سال جاری ممکن است تعدادی از دانشگاه های معرفی شده، رشته هوشبری را ارائه نکنند و یا ظرفیت های جدید ارائه گردد. آیا راهی برای ثبت نام بدون کنکور سراسری هوشبری وجود دارد؟ چگونه بدون کنکور در رشته هوشبری بدون کنکور تحصیل کنیم؟ آیا امکان این وجود دارد که یک دانشجو در مقطع ارشد برای رشته هوشبری ادامه تحصیل دهد؟ و … اگر می خواهید به تحصیل در این رشته بپردازید و سوالاتی از قبیل زمان ثبت نام، شرایط و نحوه پذیرش و … در مورد آن دارید می توانید با کارشناسان و مشاوران تحصیلی آرکا صحبت کنید. برای مشاوره تلفنی میتوانید با مرکز مشاوره آرکا تماس بگیرید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان و…، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند. مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد شاهرود ۱۴۰۳| لیست رشته ها و…

آرکا مشاوره

کاردانی پیوسته چیست؟ تفاوت بین کاردانی پیوسته و ناپیوسته؟ نکات مهم

آرکا مشاوره

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳|ریاضی ،دفترچه،نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید