مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402/آرکا

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ در رشته های مختلفی در مقطع کاردانی و با در نظر گرفتن معدل مقطع دیپلم و در مقطع کارشناسی با در نظر گرفتن معدل مقطع کاردانی انجام می شود. متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی هستند، می توانند با اطلاع از زمان ثبت نام در ورودی مهر و بهمن ماه و همینطور اطلاع از نحوه ثبت نام، اقدام به نام نویسی و انتخاب رشته کنند تا بتوانند در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند. برای اطلاع از جزئیات کامل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی

برای پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی، معیار سنجش، معدل دیپلم داوطلب است.

متقاضیان می توانند در هر رشته ای و بدون در نظر گرفتن رشته دیپلم خود (نظری، فنی حرفه ای و کاردانش) ثبت نام کنند. همچنین داوطلبان دارای مدرک دیپلم نظری نیازی به ارائه مدرک دوره پیش دانشگاهی برای ثبت نام ندارند.

پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی بر اساس معدل کاردانی داوطلب انجام می شود. ورود به مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی ارتباطی با رشته کاردانی داوطلب نداشته و داوطلب مجاز به انتخاب تمامی رشته های ارائه شده خواهد بود.

زمان ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام می شود. در هنگام ثبت نام، داوطلبان باید دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ را با دقت مطالعه کنند.

برای دریافت دفترچه، می توانید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه فرمایید. سازمان سنجش هر ساله در این دفترچه، رشته های کاردانی و رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی را معرفی می کند.

بر طبق زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش، ثبت نام مرحله مهر، طبق زمانبندی جدول زیر صورت می پذیرد.

تاریخ ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی
مقطع زمان ثبت نام اولیه تمدید مهلت ثبت نام مهلت مجدد ثبت نام
کاردانی ۳۱ خرداد الی ۷ تیر ۷ تیر الی ۱۴ تیر ۱ شهریور الی ۸ شهریور
کارشناسی ناپیوسته ۱۴ تیر الی ۲۱ تیر ۲۱ تیر الی ۲۶ تیر ۱ شهریور الی ۸ شهریور

ثبت نام نیمسال دوم دانشگاه علمی کاربردی

پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهمن ماه نیز صرفا بر اساس معدل مقطع متوسطه یا دوره کاردانی داوطلب انجام می شود. متقاضیان می بایست در موعد مقرر (نیمسال تحصیلی بهمن) اقدامات لازم جهت نام نویسی را به انجام رسانند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهمن ماه دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی هنوز اعلام نشده است و به محض انتشار اخبار مربوطه، مقاله بروزرسانی خواهد شد.

مراحل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی چگونه است؟

ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ در دو نوبت مهر و بهمن صورت می گیرد.

یکی از نکاتی که دانشجویان و متقاضیان ثبت نام باید در نظر داشته باشند، تفاوت در مراحل ثبت نام در این دو نوبت است. در نوبت مهر ثبت نام دانشگاه از طریق سایت سنجش آموزش کشور صورت می گیرد. در حالی که در نوبت بهمن برای ثبت نام متقاضیان باید به صورت حضوری به دانشگاه محل تحصیل مراجعه نمایند.

متقاضیان ثبت نام مهر ماه، می بایست در زمان اعلام شده، با مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و تهیه دفترچه راهنمای ثبت نام، آن را به دقت مطالعه بنمایند.

در مرحله بعد داوطلبان پس از پرداخت هزینه آزمون مربوطه، سریال دوازده رقمی ثبت نام را دریافت می‌ کنند. داوطلبان محترم توجه داشته باشید که پس از دریافت کد سریال ۱۲ رقمی باید در مدت زمان مشخص شده نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آزمون اقدام نمایند.

پس از ثبت کد سریال ۱۲ رقمی، داوطلب می تواند با استفاده از اطلاعات فردی و تحصیلی و همچنین انتخاب کد رشته های تحصیلی مورد نظر، فرایند ثبت نام خود را تکمیل نماید.

شماره پرونده ۶ رقمی و کد پیگیری ثبت نام ۱۶ رقمی که پس از اتمام فرایند ثبت نام به شما داده می شود را تا زمان اعلام نتایج پذیرفته شدگان در نزد خود نگه دارید.

نکته: متقاضیان ورودی مهر ماه در مقطع کاردانی ۳۰ انتخاب و مقطع کارشناسی ۲۰ انتخاب می توانند داشته باشند.

 

شرایط عمومی برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲

اعتقاد به دین اسلام و یا یکی دیگر از ادیان رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
اجرا کردن احکام عملی در دین اسلام
دشمنی نداشتن با نظام جمهوری اسلامی ایران
سابقه نداشتن در گروه هایی نظیر ساواک, فراماسونری و …
اعتیاد نداشتن به مواد مخدر
عدم داشتن اعمال منافی عفت در طول زمان اشتغال به تحصیل
عدم اشتهار به فساد

شرایط اختصاصی برای پذیرش در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲

دارا بودن دیپلم سه ساله در نظام تحصیلی جدید (فنی و حرفه ای، نظری، کار دانش) یا دیپلم سه ساله نظام ترمی – واحدی (فنی و حرفه ای، نظری، کار دانش) و یا دیپلم چهارساله نظری و یا شش ساله فنی و حرفه ای قدیم
دانشجویان در مقطع کاردانی باید قبل از پذیرفته شدن، در دانشگاه مدرک خود را دریافت کرده و مدرک مربوط به فارغ التحصیلی خود را به دانشگاه تحویل بدهند.
داشتن شرایط خاص اعلام شده از هر مرکز علمی کاربردی
داشتن توانایی جسمی لازم و مرتبط با رشته تحصیلی
احراز شرایط جسمی برای انجام نظام وظیفه آقایان

شرایط اختصاصی برای پذیرش مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

داوطلب باید مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته خود را از موسسه های آموزش عالی و دانشگاه های مورد تایید دریافت کرده باشد. دقت کنید که مدارک داخلی موسسات اعتبار لازم را نداشته و شرایط فرد برای ثبت نام منتفی است. (برای اطلاعات بیشتر در این مورد با مشاوران موسسه آویژه تماس بگیرید.) افرادی که تاریخ دریافت مدرک آنان تا ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۲ باشد، می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.
متقاضیان با سهمیه آزاد می توانند، بدون در نظر گرفتن رشته مدرک کاردانی و بر مبنای علاقه مندی، در هر یک از رشته های موجود، ثبت نام کرده و انتخاب رشته بنمایند. البته در نظر داشته باشید در این صورت دانشجو باید واحدهای پیش نیاز لازم برای تطبیق با رشته جدید بگذراند.
دارا بودن شرایط خاص اعلام شده از هر مرکز علمی کاربردی
تعیین وضعیت خدمت آقایان (کارت معافیت یا پایان خدمت)

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

برای ثبت نام اینترنتی این دانشگاه ها، داوطلبان نیازمند ارائه مدارک زیر می باشند تا اطلاعات هویتی و تحصیلی این افراد تایید شود و در صورت داشتن شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، پذیرش آن ها صورت گیرد. در جداول زیر به تمامی مدارک نام نویسی در مقطع کاردانی و کارشناسی اشاره شده است.

مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲
مقطع مدارک
کاردانی
  • اصل مدرک دیپلم ۴ ساله نظام قدیم یا دیپلم متوسطه نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش
  • اصل کارت ملی و اصل شناسنامه
  • ۶ قطعه عکس تمام رخ ۴×۳
  • کارت پایان خدمت یا معافیت
  • اصل کاربرگ ۱۰۳ (گواهی اشتغال به کار) با مهر و امضای بالاترین مقام مسئول
  • کپی صفحه اول دفترچه بیمه
  • آخرین فیش حقوقی یا آخرین حکم کارگزینی یا قرارداد معتبر (برای پذیرفته‌ شدگان شاغل)
  • فرم تاییدیه معدل برای فارغ‌التحصیلانی که تا کنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آن ها صادر نشده است.
کارشناسی
  • اصل یا گواهی موقت مدرک کاردانی
  • اصل کارت ملی و اصل شناسنامه
  • ۶ قطعه عکس تمام رخ ۴×۳
  • کارت پایان خدمت یا معافیت
  • اصل کاربرگ ۱۰۳ (گواهی اشتغال به کار) با مهر و امضای بالاترین مقام مسئول
  • کپی صفحه اول دفترچه بیمه
  • آخرین فیش حقوقی یا آخرین حکم کارگزینی یا قرارداد معتبر (برای پذیرفته‌شدگان شاغل)
  • فرم تاییدیه معدل برای دانش آموختگانی که تاکنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آن ها صادر نشده است.

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

علاقه مندان شرکت در پذیرش دوره های بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی می بایست با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و مشاهده لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی که برای هر یک از نیمسال های تحصیلی به صورت جداگانه منتشر می شود، اطلاعات کامل را کسب نموده و سپس نام نویسی خود را به انجام برسانند.

دفترچه ثبت نام کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی مهر ۱۴۰۲ (به زودی فعال می شود.)

سهمیه های ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

سهمیه یکی از عوامل تاثیرگذار در روند پذیرش داوطلبان به شمار می آید. با توجه به این نکته اگر مشمول اعمال این امتیاز هستید لازم است که نوع سهمیه و کد ۱۲ رقمی مربوط به آن را در زمان تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی درج نمایند. انواع سهمیه ها در پذیرش رشته های بدون کنکور علمی کاربردی به شرح ذیل می باشد:

سهمیه های ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲
سهمیه ۵ درصد سهمیه ۲۵ درصد
خانواده رزمندگان با حضور داوطلبانه حداقل ۶ ماه در جبهه ها خانواده رزمندگان با حضور داوطلبانه بیش از ۶ ماه در جبهه ها
جانبازان زیر ۲۵ درصد و خانوده آن ها جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و خانوده آن ها
آزادگان و خانوده آن ها (اسارت کم تر از ۹ ماه)  همسر و فرزند شهدا و مفقودالاثران
آزادگان و خانوده آن ها (اسارت بیشتر از ۹ ماه)

 

زمان اعلام نتایج پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

اعلام نتایج پذیرفته شدگان ثبت نام نوبت مهر ماه یک هفته الی ده روز پس از پایان مهلت ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش اعلام می شود.

در صورتی که اسامی شما در لیست پذیرفته شدگان این دانشگاه نبود، می توانید پس از کسب اطلاعات لازم در ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی شرکت کنید.

نحوه پیگیری ثبت نام

چنانچه پس از درج اطلاعات و بارگذاری مدارک خود در سایت سنجش، به منظور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی دو مقطع تحصیلی مهر و بهمن ماه، قصد پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی خود را داشتید، می توانید از طریق سایت جامع پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به نشانی اینترنتی ” uast.ac.ir ” اقدامات لازم را انجام دهید.

نرخ شهریه دانشگاه علمی کاربردی

شهریه هر مقطه و هر گروه تحصیلی متفاوت از دیگری است. اما در حالت کلی شهریه هر ترم دانشگاه در مقطع کاردانی در جدول زیر آورده شده:

شهریه هر ترم دانشگاه در مقطع کاردانی- علمی کاربردی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
گروه شهریه
مدیریت و خدمات اجتماعی یک و نیم الی ۲ میلیون تومان
فرهنگ و هنر یک میلیون و هشتصد الی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
صنعت ۲ الی دو نیم میلیون تومان
کشاورزی یکمیلیون و هشتصد الی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

شهریه هر ترم دانشگاه در مقطع کارشناسی :

شهریه هر ترم دانشگاه در مقطع کارشناسی- علمی کاربردی۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
گروه آزمایشی شهریه هر ترم
مدیریت و خدمات اجتماعی ۲ میلیون و ۲۰۰ الی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
صنعت ۲ الی ۳ میلیون تومان
فرهنگ و هنر ۲ میلیون و ۳۰۰ الی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان
کشاورزی ۲ میلیون و ۳۰۰ الی ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان

اگر قصد تحصلی در دانشگاه های علمی کاربردی را دارید و سوالاتی در ذهنتان هست می توانید با استفاده از مشاوره تحصیلی به جواب این سوالات برسید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا، آماده ارائه خدمات مشاوره تخصصی تحصیلی در تمامی مقاطع تحصیلی می باشند. برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی آویژه، می توانید از سراسر کشور با مرکز مشاوره آرکا تماس بگیرید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | تمدید، مراحل و ….

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد خوانسار سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد ایوان غرب سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید