مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی ۱۴۰۳| نکات مهم

ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی 1403

ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی کشور در دو بازه زمانی نیمسال اول و دوم انجام می شود. دانشجویانی که تمایل به ثبت درخواست انتقالی و میهمانی وزارت بهداشت را دارند در صورتی که واجد شرایط پذیرش باشند می توانند برای نقل و انتقال خود به دانشگاه دیگر اقدام نمایند. ثبت نام نقل و انتقالات علوم پزشکی ۱۴۰۳ نیمسال اول از ۱ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

منظور از ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی ۱۴۰۳، تغییر محل تحصیل دانشجو از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در همان رشته و مقطع تحصیلی است. ثبت نام انتقالی و میهمانی به سایر دانشگاه های تحت نظر وزارت بهداشت در دو سایت متفاوت انجام شده و هر کدام دارای شرایط خاصی برای ارائه درخواست می باشد.

به دلیل محدود بودن ظرفیت پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی، فقط درخواست دانشجویانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که واجد شرایط نقل و انتقالات و یا میهمانی باشند، در غیر این صورت درخواست آنها رد شده و ملزم به ادامه تحصیل در همان دانشگاه مبدأ هستند.

زمان نقل، انتقالات و مهمانی دانشگاه های علوم پزشکی ۱۴۰۳

در مورد زمان نقل و انتقالات دانشگاه های علوم پزشکی ۱۴۰۳ باید گفت که این مورد در دو بازه زمانی مختلف یعنی در نیم سال اول و نیم سال دوم تحصیلی انجام می شود. دانشجویان برای ثبت درخواست خود جهت گرفتن انتقالی یا مهمانی باید در زمان معینی به سامانه ثبت نام انتقالی وزارت بهداشت مراجعه کرده و فرم لازم را پر کنند.

با توجه به این که دانشگاه های ارائه دهنده رشته های پزشکی زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می کنند، زمان نقل، انتقالات و مهمانی دانشگاه های علوم پزشکی ۱۴۰۳ می تواند با زمان بندی دیگر دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم متفاوت باشد. بر اساس اطلاعیه سامانه درخواست انتقالی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی مهلت نقل، انتقالات و مهمانی دانشگاه های علوم پزشکی زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه های علوم پزشکی نیمسال اول ۱۴۰۳ از یک اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۳۰ خرداد نیز ادامه دارد.در نیم سال دوم سال گذشته از تاریخ ۲۰ آبان ماه آغاز شد و تا ۲۰ آذر ماه نیز ادامه داشت.

حتما بخوانید: دعوت به مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله _ سوالات مصاحبه _ نکات مهم و …

شرایط نقل و انتقالی دانشجویان علوم پزشکی ۱۴۰۳

از آنجایی که انتقالات دانشجویان به منزله تغییر دانشگاه و ادامه تحصیل در محیط جدیدی می باشد، رعایت برخی نکات و شرایط انتقالی و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی لازمه ثبت چنین درخواستی است. در واقع دانشجویان متقاضی تغییر دانشگاه محل تحصیل در صورت دارا بودن یکی از شرایط زیر می توانند به سایت transmission.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و پس از اطلاع از نحوه ثبت نام انتقالی و میهمانی علوم پزشکی به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

دانشجو از نظر رعایت مقررات آموزشی و انضباطی هیچ مشکلی نداشته باشد

حداقل معدل دانشجو می بایست ۱۲ باشد

نمره آزمون ورودی دانشجو کمتر از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در همان رشته دانشگاه مقصد نباشد

 دانشجویان کارشناسی می بایست یک نیمسال تحصیلی را در دانشگاه مبدأ گذرانده باشند

دانشجویان دکتری پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی برای نقل و انتقالات پزشکی می بایست حداقل دو نیمسال تحصیلی را در دانشگاه مبدأ سپری کرده باشند

در صورت فوت، بیماری یا معلول شدن سرپرست خانواده (در صورت کفیل بودن دانشجو)

 بیماری های صعب العلاج دانشجو به تشخیص پزشک

ازدواج رسمی دانشجویان خانم در صورتی که محل کار همسرشان در شهر دیگری است

فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها طبق آیین نامه

انتقال از دانشگاه های غیر دولتی به دولتی و روزانه ممنوع است

امکان انتقال از دانشگاه های دولتی و روزانه به غیر دولتی وجود دارد

نقل و انتقالات برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ممنوع است

انتقال در هر مقطع تنها یکبار امکان پذیر است

در صورت توافق با درخواست انتقالی دانشجو در زمان نقل و انتقالات علوم پزشکی، دانشگاه مبدأ می بایست ظرف یک هفته ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال نماید

انتقال دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور طبق ضوابط خاصی صورت می گیرد

همچنین دانشجویان شاهد و ایثارگر که مشغول تحصیل رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی هستند می توانند با مراجعه به مقاله زیر از شرایط انتقالی مطلع شده و سپس درخواست نقل و انتقالات خود را به ثبت برسانند. همچنین به متقاضیان نقل و انتقال ۱۴۰۳ پیشنهاد می شود

شرایط میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی ۱۴۰۳

داوطلبان واجد شرایط زیر با مراجعه به سایت guest.behdasht.gov.ir می توانند نسبت به ثبت درخواست میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی اقدام نمایند. شرایط اخذ میهمانی دانشگاه های وزارت بهداشت ۱۴۰۳ متفاوت از شرایط انتقال است که در بخش زیر به توضیح آن ها می پردازیم.

دانشجویان برای مدت کوتاهی می توانند در دانشگاه مقصد تحصیل کنند

در صورت اتمام دوره میهمانی ، دانشجو می بایست مجددا درخواست میهمانی دهد

بسته به شرایط دانشگاه تنها امکان اخذ ۴۰ واحد درسی وجود دارد

متقاضیان کارشناسی یک نیمسال تحصیلی را می بایست در دانشگاه مبدأ گذرانده باشد

دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی که مشغول تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند برای آشنایی بیشتر با شرایط ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی می توانند مقاله زیر را مطالعه کرده و در صورت واجد شرایط بودن اقدام به تغییر محل قبولی خود نمایند

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

مدارک لازم برای رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

ثبت نام مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی عمران دانشگاه تهران ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید