مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شروع ثبت نام کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳/irtextbook.ir

ثبت نام کتاب درسی سال تحصیلی 1402/irtextbook.ir/آرکا مشاوره

سامانه ثبت نام کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ irtextbook.ir برای دانش‌آموزان و اولیای آنها، این امکان را فراهم ساخته تا بدون نیاز به مراجعه حضوری، به صورت آنلاین و از طریق اینترنت، کتاب‌های درسی خود را سفارش دهند.

دانش آموزان در تمامی پایه ها و مقاطع تحصیلی برای دریافت کتاب درسی خود باید در زمان تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی به این وب سایت مراجعه و با پرداخت هزینه هم به صورت فردی و هم گروهی اقدام به نام نویسی کتب درسی خود نمایند.

با در نظر گرفتن چالش برانگیز بودن، روند این فرایند، تصمیم داریم تا در ادامه به شرح نحوه ثبت نام در سامانه فروش کتاب درسی بپردازیم.

بسیاری از دانش آموزا و اولیا از نحوه ثبت نام و سایت آگاهی نداشته و در موعد مقرر دچار مشکل میشن. به همین دلیل در این مقاله تمامی جزئیات ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۳ مانند زمان ثبت نام در سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ برای هریک از پایه ها، نحوه ثبت نام، هزینه و سایر موارد بررسی شده است.

زمان سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳

سازمان مذکور بازه های زمانی مشخصی را برای ثبت سفارش کتاب های درسی مقاطع مختلف در نظر گرفته و اطلاعیه مربوط به آن را هر ساله از طریق سامانه های مرتبط با آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان و اولیای آن ها قرار می دهد. از همین رو، متقاضیان می بایست در مدت زمان مقرر به یکی از آدرس های اینترنتی irtextbook.com ، my.medu.ir و sso.my.gov.ir مراجعه نموده و مراحل ثبت سفارش خود را به انجام برسانند. توجه داشته باشید که در صورت عدم موفقیت و قبولی دانش آموز در پایه تحصیلی فعلی، امکان تغییر مقطع در زمان اصلاح سفارش فراهم خواهد شد.

تقویم زمانی مربوط به ثبت نام کتب درسی هرکدام از پایه ها در جدول زیر ذکر شده است . پس از اتمام بازه های زمانی مشخص شده، پیش بینی می شود، مهلت نام نویسی برای متقاضیانی که در موعد مقرر موفق به انجام مراحل مربوطه نشده اند، تمدید گردد. در صورت اعلام، اطلاعات لازم از طریق این مقاله و همچنین کانال ایتای مشاوران آرکا در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴
عنوان فعالیت دوره تحصیلی تاریخ ثبت نام
ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی)، اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم ۵ اردیبهشت ماه الی ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳
آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی)، اول مقدماتی (استثنایی)، پایه اول ابتدایی ۱۰ تیر ماه الی ۹ شهریور ماه ۱۴۰۳
پایه های هفتم، دهم ۱۰ تیر ماه الی ۹ شهریور ماه ۱۴۰۳
اصلاح سفارش تمامی دوره های تحصیلی ۲۴ تیر ماه الی ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳
توزیع منطقه به مدرسه تمامی دوره های تحصیلی ۱۰ شهریور ماه الی ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳
توزیع مدرسه به دانش آموز تمامی دوره های تحصیلی ۲۴ شهریور ماه ۱ مهر ماه ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۳

همون طور که گفته شد، نحوه ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی در سایت ثبت نام کتاب درسی به آدرس irtextbook.ir یا irtextbook.com انجام میشه که همه دانش آموزای ابتدایی و متوسطه اول و دوم باید با مراجعه به این سایت و وارد کردن رمز عبور و شماره سریال شناسنامه وارد پنل دانش آموزیشون بشن و بعد از پر کردن فرم ثبت نام و پرداخت هزینه، ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۳ را انجام بدن.
اما می توان از طریق سایت های my.medu.ir و sso.my.gov.ir نیز اقدام کرده و با لینک های موجود در این سایت ها به irtextbook.ir منتقل شوید.
۱_ وارد سامانه سفارش کتاب های درسی به نشانی irtextbook.ir یا irtextbook.com شوید.

۲- پس از ورود به سامانه بر روی گزینه “ورود دانش آموزان” کلیک نمایید.

۳. کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز را وارد کنید.

۴. از منوی سمت راست صفحه کاربری خود و یا از قسمت “دسترسی سریع”، گزینه “ثبت سفارش” را انتخاب کنید.

۵. اطلاعات پستی مربوط به مدرسه دانش آموز را وارد نمایید.

۶- در این مرحله باید شماره تماس دانش آموز و یا والدین را وارد نمایید.

۷- این بخش مربوط به اطلاعات تحصیلی و رشته مورد نظر دانش آموز است.

۸- در صورت صحت اطلاعات درج شده، گزینه “ثبت و ادامه” را برگزینید.

۹- پس از نمایش هزینه کتاب های درسی در صورت تمایل به پرداخت باید وارد درگاه اینترنتی پرداخت شوید.

۱۰. به منظور پرداخت مبلغ تعیین شده می بایست پس از انتخاب درگاه بانکی، روی عبارت “ثبت سفارش و پرداخت” کلیک نمایید.

پس از انجام مرحله فوق، به درگاه پرداخت اینترنتی هدایت می شوید که می توانید با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود و کلیک روی عبارت “پرداخت”، مبلغ مورد نظر را واریز کنید.

اگه به نا به دلایلی داوطلبی امکان ثبت سفارشی کتاب را در سایت نداشت می تونه از طریق مدیر مدارس این فرآیند رو انجام بده. یعنی والدین با پرداخت هزینه کتاب های درسی به مدارس، فرآیند ثبت سفارش کتاب های درسی رو به مسئولین مدرسه واگذار می کنن.

هزینه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ چقدر است؟

همون طور که در مراحل ثبت نام دیدین برای نهایی کردن ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ باید پرداخت هزینه انجام بشه. البته این هزینه که معمولا افزایش زیادی هم هر سال نداره در همون سایت irtextbook به صورت اینترنتی و با استفاده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب باید پرداخت بشه.

هزینه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳
عنوان پایه / جنسیت مبلغ (حدودی)
بسته آموزشی پایه اول ابتدایی ۴۹ هزار تومان
بسته آموزشی پایه دوم ابتدایی ۵۲ هزار تومان
بسته آموزشی پایه سوم ابتدایی ۵۸ هزار تومان
بسته آموزشی پایه چهارم ابتدایی ۵۸ هزار تومان
بسته آموزشی پایه پنجم ابتدایی ۵۸ هزار تومان
بسته آموزشی پایه ششم ابتدایی ۶۹ هزار تومان
بسته آموزشی پایه هفتم دوره اول متوسطه / دختر ۱۱۶ هزار تومان
بسته آموزشی پایه هفتم دوره اول متوسطه / پسر ۱۱۴ هزار تومان
بسته آموزشی پایه هشتم دوره اول متوسطه / دختر ۹۸ هزار تومان
بسته آموزشی پایه هشتم دوره اول متوسطه / پسر ۱۰۰ هزار تومان
بسته آموزشی پایه نهم دوره اول متوسطه ۱۰۴ هزار تومان
بسته آموزشی ریاضی فیزیک دهم دوره دوم متوسطه ۱۳۲ هزار تومان
بسته آموزشی علوم تجربی دهم دوره دوم متوسطه ۱۳۱ هزار تومان
بسته آموزشی ادبیات و علوم انسانی دهم دوره دوم متوسطه ۱۲۴ هزار تومان
بسته آموزشی علوم و معارف اسلامی دهم دوره دوم متوسطه / پسر نا مشخص
بسته آموزشی علوم و معارف اسلامی دهم دوره دوم متوسطه / دختر نا مشخص
بسته آموزشی ریاضی فیزیک یازدهم دوره دوم متوسطه ۱۴۰ هزار تومان
بسته آموزشی علوم تجربی یازدهم دوره دوم متوسطه ۱۳۴ هزار تومان
بسته آموزشی ادبیات و علوم انسانی یازدهم دوره دوم متوسطه ۱۲۲ هزار تومان
بسته آموزشی علوم و معارف اسلامی یازدهم دوره دوم متوسطه نا مشخص
بسته آموزشی ریاضی فیزیک دوزادهم دوره دوم متوسطه ۱۰۸ هزار تومان
بسته اموزشی علوم تجربی دوازدهم دوره دوم متوسطه ۱۰۲ هزار تومان
بسته آموزشی ادبیات و علوم انسانی دوازدهم دوره دوم متوسطه ۱۱۰ هزار تومان
بسته آموزشی علوم و معارف اسلامی دوازدهم دوره دوم متوسطه نا مشخص

دریافت رسید ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳

دانش آموزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نموده اند و کتاب های خود را چه به صورت فردی چه گروهی سفارش داده باشند، می توانند برای پیگیری و بررسی دریافت کتاب های خویش به قسمت پیگیری مشاهده سفارشات در سایت مراجعه و اطلاعات مورد نظر را پرینت گرفته تا در زمان مقرر با مراجعه به مدرسه محل تحصیل خود آن ها را دریافت نمایند.

۱_ وارد سایت ثبت نام کتب درسی به نشانی irtextbook.ir یا irtextbook.com شده و بر روی گزینه “ورود دانش آموزان” کلیک کنید.

۲_ با وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه وارد پورتال دانش آموزی شوید.

۳_ گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” را انتخاب و لینک “ورود به سامانه فروش” را انتخاب نمایید.

۴- در این مرحله باید آدرس پستی، شماره تماس دانش آموز و یا والدین را وارد کنید.

۵- بسته متناسب با سال تحصیلی و رشته مورد نظر را وارد و گزینه “ثبت و ادامه” را برگزینید.

۶- پس از نمایش هزینه ثبت نام در صورت تمایل وارد درگاه پرداخت شده و روند ثبت نام را با پرداخت هزینه تکمیل نمایید.

۷- در آخر رسید ثبت نام کتب درسی دانش آموز را دریافت کنید.

اصلاح سفارش کتاب درسی ۱۴۰۳

زمان اصلاح سفارش

از آنجایی که ثبت نام کتاب های درسی از طریق سامانه irtextbook.ir انجام می شود مسئولیت بروز هرگونه ایراد در مراحل ثبت سفارش و صحت اطلاعات تماما به عهده شخص متقاضی است همواره بعد از پایان بازه ثبت نام زمانی بری اصلاح سفارش هادر نظر گرفته می شود.

در اطلاعیه زمان بندی منتشره از سایت irtextbook.ir ویرایش سفارشات در بازه ۲۴ تیر الی ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ میسر می باشد و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت مذکور نسبت به اصلاح اشتباهات موجود در سفارش خود اقذدام نمایند.

نحوه اصلاح سفارش

برای اصلاح ایرادات ناخواسته در سفارش کتای درسی باید به سایت irtextbook.ir مراجعه نموده و در قسمت ورود دانش آموزان با وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه وارد پرتال شوید. در سمت راست صفحه پرتال روی قسمت “اصلاح اشتباه” کلیک نمایید.

ثبت نام توسط مدیران و کادر اجرایی مدارس (گروهی)

در صورتی که ثبت نام کتب درسی توسط مدیران و یا کادر اجرایی مدارس به صورت گروهی انجام شود، باید از طریق سامانه سیدا اقدام نمایند.

۱. در این سامانه همانند سایت سناد، باید بر روی گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” کلیک نمایید تا به سامانه فروش هدایت شوید.

۲. روی عبارت “ثبت شماره موبایل دانش آموزان” کلیک نمایید.

۳.در این مرحله می بایست پایه تحصیلی و رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که حتما تیک گزینه “ندارد” را از بخش “وضعیت سفارش” انتخاب کنید تا صرفا لیست دانش آموزانی که برای آن ها سفارشی ثبت نشده است، نمایش داده شود. در انتها نیز به منظور ورود به مرحله بعد، کلید “جستجو” را فشار دهید.

۴. در این مرحله، اسامی تمامی دانش آموزان نمایش داده می شود که باید برای هر یک از آن ها شماره موبایلی ثبت گردد. این شماره تلفن همراه از آن جهت اهمیت دارد که با اتمام فرآیند ثبت سفارش از سوی مدرسه، پیامکی مبنی بر آن به اولیای دانش آموزان ارسال شود. بنابراین لازم است در این بخش روی گزینه “به روز رسانی” که در مقابل نام هر دانش آموز تعبیه شده است کلیک نموده و سپس گزینه “ثبت سفارش گروهی” را از منوی موجود در سمت راست انتخاب نمایید

۵. در این مرحله نیز مجددا پایه تحصیلی و رشته متناسب با آن را انتخاب نموده و روی عبارت “جستجو” کلیک کنید.

۶. اطلاعات دانش آموزان در این بخش نمایان می گردد که تیک گزینه “بلی” در مقابل نام هر یک از آن ها، به منزله ثبت سفارش برای دانش آموز مورد نظر می باشد. بنابراین در صورتی که می خواهید برای هر کدام از دانش آموزان کتاب سفارش ندهید، کافی است این گزینه را غیرفعال کنید. حال می بایست “شیعه یا سنی” را به عنوان مذهب و “انگلیسی” را به عنوان زبان انتخاب کرده و پس از وارد نمودن شماره تلفن همراه مدیر مدرسه در کادر مربوطه، کلید “ثبت سفارش” را فشار دهید.

۷. اطلاعاتی که در بخش قبل وارد کرده اید به همراه قیمت کل سفارش در این مرحله نشان داده می شود. به منظور پرداخت مبلغ مورد درخواست می بایست ابتدا درگاه بانکی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس روی گزینه “ثبت و ادامه پرداخت” کلیک نمایید.

۸. پس از ورود به درگاه پرداخت اینترنتی، اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را در بخش های مربوطه وارد نموده و کلید “پرداخت” را انتخاب کنید.

۹. در صورتی که پرداخت شما با موفقیت انجام شود، با صفحه زیر رو به رو می شوید که حاوی شماره سفارش گروهی، تاریخ سفارش و شماره پیگیری می باشد. توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید به منظور مشاهده جزئیات سفارش خود، روی گزینه مربوط به آن کلیک نمایید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

 

مطالب مرتبط:

ضرایب دروس عمومی و تخصصی در امتحانات نهایی کنکور ۱۴۰۳ | تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و زبان

آرکا مشاوره

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی تهران ۱۴۰۳-۱۴۰۲ | مشاهده، ثبت اعتراض، نکات مهم

آرکا مشاوره

ثبت نام مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید