مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۴| نکات مهم

ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1404

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۴، توسط سازمان سنجش پزشکی در زمان مقرری انجام می شود و داوطلبان می توانند با اطلاع از زمان کنکور ارشد علوم پزشکی و آماده نمودن مدارک موردنیاز طبق توضیحات ذکر شده در دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت جهت تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام نمایند.

داوطلبان تحصیل در مقطع ارشد وزارت بهداشت می توانند هر ساله از طریق آزمونی که توسط این سازمان سنجش پزشکی برگزار می شود، شانس خود را برای قبولی در رشته های مربوطه بسنجند. انتشار اطلاعیه های مربوط به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و تمامی مراحل ثبت نام، ارائه مدارک و دریافت کارت ورود به جلسه ارشد بهداشت ۱۴۰۳ از طریق سایت سنجش پزشکی انجام می شود.

به همین دلیل متتقاضیان برای کسب اطلاع از جزئیات این فرایند به سامانه مذکور مراجعه نمایند. همچنین ضروری است تا داوطلبان با نحوه ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی آشنایی کامل داشته باشند. در ادامه این مقاله تمامی نکات اعم از زمان و شرایط ثبت نام در ارشد پزشکی و همچنین هزینه و مراحل ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ به صورت کامل شرح داده شده است. 

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت۱۴۰۳

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۴​ از طریق سایت سنجش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir حدودا در بهمن ماه اعلام خواهد شد و متقاضیان می توانند در تاریخ اعلام شده با مراجعه به سامانه مذکور ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام نسبت به پرداخت هزینه، بارگذاری مدارک لازم و تکمیل فرایند نام نویسی اقدام نمایند. به محض اعلام زمان ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۴ در این مقاله اطلاع رسانی می شود

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون اسختدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۴| نکات مهم

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۴

داوطلبان ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۴ از طریق مطالعه شرایط ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت به مطالعه شرایط ثبت نام در رشته های پرطرفداری مانند ثبت نام ارشد مامایی، پرستاری و سایر رشته های پر طرفدار پزشکی بپردازند.

متقاضیانی که از نظر موقعیت تحصیلی، نظام وظیفه، طرح نیروی انسانی و … در وضعیت های مختلفی قرار دارند تنها در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در آزمون ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۴ شرکت کنند. در ادامه به بررسی این شرایط پرداخته و قوانین ثبت نام در کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۴ توضیح داده شده است.

دارا بودن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر متناسب با رشته امتحانی مورد نظر داوطلب، مهم ترین شرط شرکت در آزمون ارشد پزشکی ۱۴۰۴ می باشد.

مدارک فوق الذکر می بایست مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت باشد.

دانشجویان سال آخر که متقاضی ثبت نام این آزمون می باشند لازم است گواهی مبنی بر فارغ التحصیلی تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ را ارائه دهند.

عدم اشتغال به تحصیل هم زمان در دوره های ارشد و یا سایر مقاطع تحصیلی در همان دانشگاه و یا دانشگاه ها و موسسات آموزشی و تحقیقاتی دیگر.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به منظور شرکت در این آزمون باید تا اعلام نتایج کنکور ارشد پزشکی، در صورت قبولی انصراف قطعی دهند.

آن دسته از دانشجویان ارشد که از تحصیل محروم یا از ادامه تحصیل منصرف شده اند پس از تسویه حساب با دانشگاه محل تحصیل خود می توانند مجددا در آزمون ارشد وزارت بهداشت شرکت نمایند.

دانشجویان محروم از تحصیل مجاز به شرکت در آزمون ارشد رشته قبلی خود نمی باشند.

داشتن حداقل دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی در بخش های بیمارستانی. (برای متقاضیان برخی رشته های مندرج در دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت که نیاز به سابقه کار بالینی دارند) این داوطلبان تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ باید دو سال سابقه بالینی را داشته باشند.

ثبت نام و ادامه تحصیل مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان قبل از انجام خدمات مذکور بلامانع بوده و این داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون می باشند.

نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ به طور خلاصه

 

ورود به سایت مرکز سنجش پزشکی کشور

دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام

پرداخت هزینه ثبت نام

پر کردن فرم اینترنتی ثبت نام

دریافت کد رهگیری ثبت نام

رشته های امتحانی و مدارک مورد پذیرش کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۴

در کنکور ارشد پزشکی شرط تجانس رشته وجود دارد. یعنی داوطلبان در صورتی می توانند در یکی از رشته های کنکور ارشد وزارت بهداشت ادامه تحصیل دهند که دارای مدرک متجانس رشته مورد نظر خود از مقطع تحصیلی قبلی باشند. به عبارت دیگر متقاضیان برای ثبت نام در رشته های ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۴ مورد علاقه خود باید مدرک متناسب با همان رشته را داشته باشند که مرکز سنجش پزشکی لیست مربوط به آن را در دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۴ منتشر خواهد کرد.

مطالعه دقیق و بررسی این لیست از اهمیت بالایی برخوردار بوده و داوطلبانی که طبق مدارک مورد پذیرش اعلام شده نسبت به انتخاب رشته امتحانی و ثبت نام در آزمون اقدام نکنند در هر مرحله از روند آزمون اعم از بررسی مدرک، اعلام نتایج، پذیرش و دوره تحصیل که باشند از روند سنجش حذف و از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.

ردیف رشته توضیحات
۱  آموزش هوشبری منوط به تمدید مجوز گسترش
۲ تکنولوژی گردش خون بر اساس مصوبه شواری عالی برنامه ریزی علوم پزشکی ارائه دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی الزامی است
۳ مددکاری اجتماعی  قبولی نهایی داوطلبان شرکت کننده بر اساس نتایج آزمون کتبی و مصاحبه اعلام خواهد شد
۴ آموزش پزشکی  در این رشته ها که به صورت مجموعه ارائه شده داوطلبان در صورتی که از نظر مدارک مورد پذیرش منعی نداشته باشند می توانند در کل آزمون رشته های هر مجموعه شرکت کنند. برای هر مجموعه یک دفترچه سوال متشکل از مواد درسی اعلام شده با ضرایب مورد نظر هر رشته در نظر گرفته می شود
۵ یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی
۶ تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی
۷ پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان ارائه دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی الزامی است
۸ پرستاری اورژانس  ارائه دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی الزامی است
۹ پرستاری مراقبت های ویژه ارائه دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی الزامی است
۱۰ مدیریت پرستاری  ارائه دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی الزامی است
۱۱ مجموعه علوم تغذیه (علوم تغذیه. علوم تغذیه در بحران و حوادث غیرمترقبه. علوم بهداشتی در تغذیه. تغذیه بالینی. تغذیه ورزشی) به پذیرفته شدگان ورودی سال تحصیلی (۱۳۹۹-۱۴۰۰) و به بعد که دارای مدرک کارشناسی رشته هایی غیر از علوم تغذیه هستند، شماره نظام پزشکی و پرونده کار داده نخواهد شد. برای کسب اطلاعات به سازمان نظام پزشکی مراجعه شود.

در مقابل رشته های کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۴ موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد علوم پزشکی نیز توضیحاتی در خصوص مدارک مورد پذیرش ارشد بهداشت توضیح داده شده تا داوطلبان بتوانند با اطلاع از ضوابط ذکر شده در طی بازه زمانی مشخص شده نسبت به تهیه مدارک اعلام شده اقدام نمایند. با اتمام مهلت ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۴ نیز بارگذاری مدارک خواسته شده بر روی سامانه سنجش پزشکی امکان پذیر نمی باشد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

مطالب مرتبط:

زمان مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳| آموزگار ابتدایی و استثنایی

آرکا مشاوره

شرایط بومی گزینی در آزمون استخدامی

آرکا مشاوره

سایت سازمان سنجش کشور sanjesh.org | ورود به سامانه

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید