مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شروع ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ | شرایط، دفترچه و …

ثبت نام کارشناسی ارشد

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ برای تمام کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد سال آینده را دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ برای همه داوطلبان چه آن هایی که قصد شرکت در دانشگاه سراسری را داشته و چه افراد متمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های آزاد، به صورت یکسان انجام می گیرد. در ادامه اطلاعات تکمیلی زمان و شرایط و نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ را ارائه کرده ایم.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

همان طور که اشاره شد، ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی، از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد. لذا داوطلبان می توانند در مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ با مراجعه به این سایت نسبت به نام نویسی اقدام نمایند. با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سایت سنجش، زمان و تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به شرح جدول زیر در نظر گرفته شده است.

عنوان مراحل زمانبندی
ثبت نام ۷ تا ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲
تمدید مهلت ثبت نام حداکثر ۱۷ آبان ماه
ویرایش اطلاعات نامشخص
دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نامشخص
برگزاری آزمون ۴ اسفند ماه ۱۴۰۲

تمدید زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

داوطلبانی که از نام نویسی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در موعد مقرر جا مانده اند می توانند در مهلت مجدد در نظر گرفته شده برای نام نویسی اقدام کنند که داوطلبان گرامی تا ۱۷ آبان ماه می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

برای ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ باید یک سری شرایط را داشته باشید. در صورت عدم وجود هر کدام از این شرایط، امکان ثبت نام در این آزمون برای شما فراهم نخواهد بود. ما در این جا مهم ترین شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت نام این آزمون را برای شما آورده ایم تا با آگاهی کامل از این شرایط نسبت به ثبت نام در کنکور ارشد اقدام نمایید. البته شرایط ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ خود در دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم بندی می شوند. در ادامه هر کدام از این شرایط را بیان کرده ایم.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

اعتقاد به اسلام یا یكی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احكام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز كردن از محرمات).
تبصره: اقلیتهای دینی (ادیان رسمی) مندرج در قانو ن اساسی از این شرط مستثنی هستند، به شرط آن كه متجاهر به نقض احكام اسلامی نباشند.

عدم احراز عناد نسبت به نظا م جمهوری اسلامی ایرا ن.
تبصره: در صورتی كه داوطلب سابقه عناد با نظا م جمهوری اسلامی داشته، باید تغییر نظر او احراز شود.

نداشتن سابقه عضویت در ساواك و فراماسونری و اعقا ب آن ها.

عد م احراز فساد اخلاقی.

عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

افراد دارای مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفه ای) یا دانشجویان سال آخر کارشناسی که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می شوند، مجاز به ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ هستند.

دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که تمایل به شرکت در کنکور ارشد امسال دارند، باید تا پایان مهلت ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ از تحصیل انصراف قطعی دهند.

افراد فارغ التحصیل و دانشجو در رشته های پزشکی باید از نظر تعهد خدمت به وزارت بهداشت تکلیف خود را مشخص کرده و از این نظر منع نشده باشند.

پذیرفته شدگان دوره های روزانه کارشناسی ارشد در سال گذشته مجاز به ثبت نام نخواهند بود؛ حتی اگر برای ثبت نام اقدام نکرده یا این که از دانشگاه انصراف داده باشند.

معدل دانشجویان سال آخر و فارغ التحصیلان از سال ۸۶ به بعد نباید کم تر از ۱۲ باشد؛ در غیر این صورت امکان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ برای آن ها وجود نخواهد داشت.

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد و مراحل کلی ثبت نام بدین صورت است که داوطلب ابتدا باید دفترچه را مورد بررسی قرار دهد، سپس هزینه را پرداخت کند و در انتها فرم آزمون را تکمیل نماید. در پایان نیز شماره پرونده و کد پیگیری ارائه می شوند که به معنای موفقیت آمیز بودن ثبت نام هستند.

۱. برای شروع مراحل ثبت نام کنکور ارشد، وارد سایت sanjesh.org شوید و سپس بر روی گزینه “کارشناسی ارشد” در منوی اصلی سامانه کلیک نمایید.

ثبت نام ارشد 1403

۲.با ورود به صفحه کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش، گزینه هایی را مشاهده خواهید کرد که باید گزینه “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳” را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

۳. در مرحله بعد کارت اعتباری مربوطه را خریداری کنید. برای انجام این کار از صفحه ای که پیش روی شما قرار گرفته، گزینه “خرید سریال ثبت نام” را انتخاب کنید.

راهنمای ثبت نام ارشد 1403
۴. بر روی “سریال ثبت نام کارشناسی ارشد” کلیک کنید.

۵. در مرحله بعد اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مربوط درج کنید و سپس گزینه “تایید و ادامه” را بزنید.

۶. حالا باید اطلاعات کارت بانکی مورد خواست به شرح شماره کارت، رمز اینترنتی دوم، تاریخ انقضاء و … را درج کنید و سپس بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت” کلیک نمایید.

راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد 1403

۷. بعد از پرداخت نهایی و دریافت سریال ثبت نامی، به صفحه اول بازگشته و گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

ثبت نام ارشد 1403

۸. سپس با ورود به سامانه ثبت نام می بایست عکس داوطلبی خود را با ویژگی های ذکرشده در صفحه، بارگذاری نمایید. از قسمت “choose file” تصویر مورد نظر خود را انتخاب کرده و دکمه “ارسال عکس” را بفشارید و در انتها “تایید و ادامه گام بعدی ثبت نام” را انتخاب کنید.

۹. در ادامه باید اطلاعات خواسته شده را با دقت بالا وارد نمایید. زیرا هر گونه اشتباه در ورود این اطلاعات می تواند برای شما دردسرساز شود. برای ورود برخی اطلاعات مانند کد محل تولد، کد صدور و موارد این چنینی دیگر که علامت ذره بین جلوی آن ها قرار گرفته است، بر روی این علامت کلیک کرده و محل خود را وارد کنید تا کد آن نمایش داده شود. بعد از ورود همه اطلاعات درخواستی در این مرحله، باید تیک مربوط به عبارت «صحت اطلاعات وارد شده را قبول دارم» را زده و در نهایت بر روی گزینه «تایید» کلیک کنید.

۱۰. در صورتی که مراحل ثبت نام را به درستی انجام دهید، یک “شماره پرونده” و “کد پیگیری” در بالای صفحه “مشاهده اطلاعات ثبت نامی”، به چشم می خورد. از آن جا که در مراحل بعدی ورود به سامانه به این دو کد نیاز است، حتما آن را در جایی یادداشت کرده و از اطلاعات ثبت نامی خود نیز یک فایل ذخیره یا عکس داشته باشید.

مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به برخی مدارک نیاز می باشد که در ادامه آن ها را آورده ایم.

۱. فایل اسکن شده از عکس داوطلب (این عکس باید با حجم و اندازه مشخص و تعیین شده ای که از سوی سازمان سنجش اعلام می شود، در سامانه بارگذاری گردد.)

۲. خرید کارت اعتباری ۱۰ رقمی از سایت سازمان سنجش و ارائه کد سریال ثبت نام

۳. اصل فرم تکمیل شده معدل که در انتهای دفترچه راهنما درج شده است. (این فرم مختص دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی است که باید حداکثر تا پایان شهریور ماه فارغ التحصیل شوند.)

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ یک دفترچه راهنما در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که با مطالعه آن از شرایط شرکت در آزمون و همچنین شرایط پذیرش اختصاصی هر یک از دانشگاه ها مطلع شوند. این دفترچه همزمان با شروع ثبت نام منتشر خواهد شد و برای تمام دانشگاه ها مشترک است.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

داوطلبانی که در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش، ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را انجام داده اند اما بعد از تکمیل و ثبت فرم در سایت سنجش متوجه شده اند که برخی اطلاعات و مدارک آنها ناقص و اشتباه است، می توانند در مهلت مجددی که برای نام نویسی سایر داوطلبان در نظر گرفته می شود، به سایت سنجش مراجعه کنند و پس از دریافت فرم آزمون خود، آن را ویرایش نمایند.

ویرایش ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد بدون دریافت هزینه است و داوطلب تنها با داشتن شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام، می تواند اقدامات لازم را انجام دهد.

لیست رشته های کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ _ همه گروه های آزمایشی 

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

بروزترین نرخ شهریه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳-۱۴۰۲ کارشناسی _ ارشد _ دکتری

آرکا مشاوره

۰ تا ۱۰۰ انصراف از دانشگاه دولتی و کنکور مجدد ۱۴۰۳ | شرایط، هزینه و…

آرکا مشاوره

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات طلایی

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید