مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکورهنر۱۴۰۳| نکات مهم

دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر 1403

داوطلبانی که در کنکور سراسری هنر شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته می باشند می توانند دفترچه انتخاب رشته هنر را از طریق لینک فعال موجود بر روی سایت سنجش دانلود کنند تا بتوانند با بررسی جزئیات شرایط پذیرش، کد رشته محل ها و مراحل انتخاب رشته کنکور هنر، فرم اینترنتی انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است. داوطلبان کنکور هنر که پس از دریافت نتایج اولیه خود مطابق کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب‌رشته در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل روزانه، نویت دوم، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی، پیام نور و دوره مجازی هستند، باید در زمان های اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به سایت sanjesh.org مراجعه کنند و وارد مرحله انتخاب‌رشته شوند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید چراکه ضمن ارائه توضیحات در مورد زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ لینک دانلود آن را نیز قرار داده ایم.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

شرکت در هر فرآیند مستلزم آگاهی از ضوابط و قواعد آن می باشد، متقاضیانی که قصد انتخاب رشته کنکور هنر را دارند نیز باید از شرایط آن مطلع بوه و اصول صحیح این فرآیند را بشناسند. به همین جهت بهتر است پیش از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته، به مطالعه راهنمای مربوطه پرداخته شود.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر، سوالی است که تمامی شرکت کنندگان کنکور سراسری هنر پس از اعلام نتایج اولیه به دنبال آن هستند. در خصوص پاسخ به این سوال می بایست گفت: طبق دوره‌های قبلی که دفترچه انتخاب رشته چند روز قبل از اعلام زمان انتخاب رشته کنکور منتشر می‌شده است، دفترچه انتخاب رشته کنکور امسال نیز در نیمه دوم مرداد ماه سال ۱۴۰۳ منتشر می شود.

به خاطر داشته باشید که با توجه به تغییرات کنکور، تنها یک دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر برای هر دو کنکور هنر از طریق سایت مذکور منتشر خواهد شد. از طرفی باید این نکته را در نظر بگیرید که زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان متفاوت از دانشگاه های سراسری و در اوایل خرداد ماه است.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری هنر

سازمان سنجش با انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ کد رشته محل های ارائه شده در این گروه آزمایشی را به همراه ظرفیت، دوره و جنسیت پذیرش هر کد رشته محل اعلام می کند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته پس از مطالعه و بررسی تمامی بخش های دفترچه انتخاب رشته، می توانند حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل متناسب با علاقه خود از این دفترچه انتخاب نمایند.

لینک دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر مدتی پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری در نوبت دوم کنکور سراسری (تیر) فعال می شود. پس از انتشار این دفترچه نوبت به مرحله مهم انتخاب رشته می رسد. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از جزئیات انتخاب رشته کنکور سراسری هنر عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.

با در نظر داشتن این که دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر هنوز منتشر نشده است برای آشنایی با جزئیات انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته کنکور علوم هنر سال گذشته را در جدول زیر قرار داده ایم.

دانلود دفترچه رشته کنکورهنر ۱۴۰۳( به محض انتشتار فعال خواهد شد)

مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

در دفترچه انتخاب رشته هر پنج گروه آزمایشی اعم از ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان، اطلاعاتی شامل شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو، توضیحات و جداول مربوط به گروه آزمایشی مربوطه، رشته محل های ارائه شده و … می باشد که آگاهی از تمامی آن ها برای انجام یک انتخاب رشته صحیح و اصولی الزامی است.

شایان ذکر است که تمامی اطلاعاتی که در ادامه به آن اشاره شده، مربوط به دوره گذشته بوده و هنگام زمان انتشار دفترچه اتخاب رشته کنکور هنر، این بخش به روز رسانی خواهد شد.

توضیحات و شرایط وضوابط کلی پذیرش و مسیر انتخاب رشته

بخش اول: راهنمای عملی انتخاب رشته

یکی از مهم ترین بخش های دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ راهنمای عملی انتخاب رشته است زیرا افراد با مطالعه آن از نحوه دریافت کارنامه اولیه، بازیابی اطلاعات به صورت آنلاین، نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری، مشاهده نتایج کنکور و همچنین نحوه انتخاب رشته آگاه خواهند شد.

بخش دوم: آشنایی با مقررات انتخاب رشته

در این بخش از دفترچه انتخاب رشته، اطلاعاتی درباره سهمیه های کنکور، نحوه گزینش در هر سهمیه و میزان تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری به داوطلبانی که می خواهند فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند، می دهد. اگر در خصوص سهمیه های کنکور نیاز به دریافت راهنمایی بیشتری داشتید، می توانید از مشاوره انتخاب رشته کنکور کمک بگیرید.

فصل دوم: توضیحات و جداول کد رشته محل ها

در این فصل به داوطلب اطلاعاتی چون کد رشته های تحصیلی و ظرفیت هر رشته محل را در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس خودگردان، پیام نور و غیر انتفاعی و … می دهد. لازم به ذکر است که در این بخش یک فرم پیش نویس در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور قرار داده شده است که این فرم کاملا با نمونه اصلی مطابقت دارد تا داوطلبان کد رشته های خود را در آن وارد کرده و در زمان ثبت کد رشته محل از بروز مشکل در سایت سازمان سنجش جلوگیری کنند. همچنین کسانی که از سهمیه وقوع بلایای طبیعی بهره‌مند هستند لازم است که فرم گواهی تایید سهمیه را دریافت کرده و آن را تکمیل نمایند.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور هنر۱۴۰۳|نکات مهم ،مراحل

نکات مهم انتخاب رشته هنر

به طور کلی در هنگام انتخاب رشته باید به موارد متعددی دقت کنید که از جمله مهم‌ترین آن‌ها در نظر گرفتن اولویت‌های انتخاب در سه سطح واقع بینانه‌، بد بینانه و خوش بینانه است.

این موضوع به این مفهوم است که در هنگام تکمیل فرم انتخاب رشته بهتر است در ۳۰ درصد اولیه‌ی انتخاب‌های خود موارد که فکر می‌کنید احتمال قبولی در آن‌ها برای شما کم است ولی به آن‌ها علاقه‌ی زیادی دارید را یادداشت نمایید. به همین ترتیب شما می‌توانید ۴۰ درصد مابقی انتخاب‌های خود را به کد رشته محل‌هایی اختصاص دهید که هم به آن‌ها علاقه دارید و هم با احتمال بسیاری امکان قبولی در آن‌ها برای شما محیا است. در ادامه ۳۰ درصد انتهایی انتخاب‌های خود را نیز می‌توانید برای مواردی در نظر بگیرید که به آن‌ها علاقه ندارید ولی امکان قبولی در آن‌ها برای شما وجود دارد.

البته شایان ذکر است که اگر می‌خواهید کد رشته محل‌های خاص را انتخاب کنید باید آن‌ها را در ابتدای فرم انتخاب رشته خود درج کنید تا امکان آزمون عملی و دعوت به مصاحبه شدن برای شما وجود داشته باشد و انتخاب‌های بعدی شما نیز مورد بررسی قرار گیرند. در غیر این صورت اگر این کد رشته‌ها را در وسط انتخاب‌های خود قرار دهید، سایر انتخاب‌های شما مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

دقت کنید که بعد از دانلود دفترچه در هنگام انتخاب رشته حتماً باید به ظرفیت کد رشته محل‌های محل، میزان شهریه دانشگاه‌های شهریه پرداز و فاصله‌ی محل سکونت تا دانشگاه، دقت داشته باشید. در این راستا لازم است تا در رابطه با تسهیلات و امکانات ارائه شده توسط واحد آموزشی، اطلاعات کافی را کسب نمایید.

حتما بخوانید::انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

مطالب مرتبط:

نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور۱۴۰۳ | نکات مهم

آرکا مشاوره

سیر تا پیاز رشته گفتار درمانی | در آمد، مزایا، معایب، شرایط ثبت نام و…

آرکا مشاوره

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳|انسانی ،دفترچه ،نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید