مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۳|نکات مهم

دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳ برای متقاضیانی که قصد تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی را دارند الزامی است تا بتوانند با تسلط بر تمامی اطلاعات بخش های دفترچه نسبت به چینش رشته محل های ارائه شده اقدام نمایند. این دفترچه هر ساله از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

پس از انتشار کارنامه داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳، مرحله بسیار مهم و حساسی برای متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور شده اند، آغاز می شود. داوطلبان پس از مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری خود می توانند در بازه زمانی مشخص شده اقدام به دریافت دفترچه انتخاب رشته کرده و سپس به اولویت بندی و انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود بپردازند. حال، کسانی که در کنکور سراسری تجربی شرکت کرده اند، می بایست منتظر زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی از سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org بوده و آن را دانلود نمایند تا بتوانند فرایند انتخاب رشته خود را به خوبی به پایان برسانند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۳

آن دسته از داوطلبانی که در کنکور تجربی ۱۴۰۳ شرکت کرده و با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه، غیر روزانه و دانشگاه فرهنگیان شدند، می بایست زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به دانلود دفترچه  انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۳ اقدام نمایند.

این افراد پس از بررسی بخش های مختلف این دفترچه می توانند ۱۵۰ کد رشته محل متناسب با علایق خود انتخاب نمایند. توجه داشته باشید که اولویت بندی انتخاب های داوطلب در این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار می باشد زیرا نرم افزار سازمان سنجش، فرم انتخاب رشته داوطلبان را به ترتیب نمره و رتبه داوطلبان از بالا به پایین بررسی می کند.

دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی مدتی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳، منتشر می شود، اما تمامی داوطلبانی که در هر یک از نوبت های کنکور تجربی ۱۴۰۳ ( اردیبهشت و تیر ) ثبت نام و شرکت کرده اند می بایست در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳، نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳، اقدام نمایند.

برای آشنایی بیشتر داوطلبان با دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۳، لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته سال گذشته در ادامه مقاله قرار داده شده است. به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۳، لینک دانلود آن در این قسمت گذاشته می شود.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۲
دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳ شامل مندرجات مهمی از جمله کدرشته محل‌های ارائه شده در این گروه، ظرفیت هر کد رشته محل، جنسیت پذیرش رشته ها، شرایط و ضوابط انتخاب‌رشته و … می باشد که اطلاع از آن ها برای تکمیل فرم انتخاب‌رشته لازم و ضروری است. در ادامه این مقاله لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳ را قرار داده ایم.

حتما بخوانید:انتخاب رشته کنکورتجربی ۱۴۰۳|نکات مهم

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳

در سال گذشته دفترچه‌ انتخاب رشته کنکور تجربی در مرداد ماه منتشر شد و داوطلبان با مراجعه سایت سازمان سنجش می توانستند انتخاب‌رشته خود را انجام دهند. با توجه به زمان برگزاری کنکور سراسری در تیر ماه پیش بینی می شود دفترچه انتخاب‌رشته تجربی در مرداد ماه منتشر شود.

محتویات دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور تجربی ۱۴۰۳ می بایست پیش هرگونه اقدام به انتخاب رشته کنکور تجربی، از بخش های مختلف دفترچه آگاهی یابند تا بتوانند این فرآیند را به خوبی طی نمایند. در ادامه به توضیح فصل های مختلف راهنمای انتخاب رشته تجربی می پردازیم.

فصل اول: توضیحات و شرایط و ضوابط کلی پذیرش و مسیر انتخاب رشته

این فصل از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول راهنمای عملی انتخاب رشته و بخش دوم آشنایی با مقررات انتخاب رشته می

فصل دوم: توضیحات و جداول کدرشته ها

این فصل شامل توضیحاتی در خصوص موارد زیر می باشد.

  • کدرشته های تحصیلی
  • ظرفیت هر رشته محل در دوره های مختلف
  • لیست رشته های بدون کنور سراسری
  • رشته های دارای شرایط خاص
  • داوطلبانی که سهمیه وقوع بلایای طبیعی دارند، بایستی فرم گواهی تایید سهمیه را از انتهای این بخش دریافت کرده و پس از تکمیل آن، به مراجع ذیصلاح تحویل دهد.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۳

داوطلبا پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳ می بایست در نظر داشته باشند که جزئیات و شرایط نوشته شده در دفترچه انتخاب رشتهتجربی همان شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشدکه علاوه بر دفترچه ثبت نام مجددا در بخش های اولیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ به آن اشاره شده است. 

از شرایط مهمی که در مرحله انتخاب رشته می بایست توسط داوطلب در نظر گرفته شود وضعیت مجاز یا غیر مجاز بودن وی می باشد که در کارنامه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ مشخص می شود. داوطلبان با توجه به دوره هایی که در آن مجاز شدند، می توانند انتخاب رشته علوم تجربی خود را انجام دهند.

داوطلبان کنکور سراسری رشته تجربی می توانند با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا محدوده شانس قبولی خود را با انتخاب کردن گروه آزمایشی تجربی و مشخص کردن نوع سهمیه و رتبه در سهمیه مشاهده نمایند. 

در

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، می بایست پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، شرایط و ضوابط آن را مطالعه کرده و سپس در موعد مقرر برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اقدام نمایند. لازم به ذکر است داوطلبانی که کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای آن ها تعریف نشده است، مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمی باشند.

سوالات متداول

دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳ از چه سایتی منتشر می شود؟

دفترچه انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش در سایت سنجش منتشر می شود، البته می توانید در داخل مقاله دفترچه را دانلود نمایید

آیا دفترچه انتخاب رشته فقط شامل کدرشته محل های ارائه شده می باشد؟

خیر، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری علاوه بر کدرشته محل، بخش هایی دارد که در متن مقاله شرح داده ایم.

داوطلبان مجاز به انتخاب چند رشته محل هستند؟

داوطلبان حداکثر می توانند ۱۵۰ کدرشته محل را در زمان انتخاب رشته انتخاب کنند.

 

مطالب مرتبط:

جدید ترین نرخ شهریه دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تمام مقاطع و….

آرکا مشاوره

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی ۱۴۰۳| تمام پایه ها، نکات مهم

آرکا مشاوره

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ تمامی رشته ها

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید