مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان۱۴۰۳| نکات مهم

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 1403

بعد از برگزاری کنکور سراسری زبان ۱۴۰۳ در دو نوبت، کارنامه نتایج اولیه منتشر می شود. داوطلبان می توانند جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۳ به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با مطالعه کامل آن و بررسی نتایج هر یک از نوبت های کنکور اقدام به انتخاب رشته آزمون سراسری زبان نمایند. زمان دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۳ مدتی بعد از انتشار نتایج اولیه اعلام می شود.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان های خارجی ۱۴۰۳

پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، داوطلبانی که در این آزمون پذیرفته شده اند، باید به انتخاب رشته کنکور سراسری بپردازند. شرکت کنندگان کنکور سراسری گروه زبان های خارجی نیز مانند سایر گروه های آزمایشی می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش اقدام به انتخاب و درج صرفا ۱۵۰ کدرشته محل در فرم مربوطه نمایند. بنابراین دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان های خارجی ۱۴۰۳ بر روی سایت مذکور منتشر می گردد.

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن داوطلبان را به خود مشغول سازد، در خصوص تغییرات کنکور برای سال جاری می باشد زیرا کنکور سراسری منحصرا زبان، در دو نوبت برگزار می شود و انتظار می رود که دفترچه انتخاب رشته آن نیز در دو نوبت منتشر شود. اما این گونه نبوده و طبق اخبار منتشر شده در سایت سازمان سنجش، تنها یک دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان های خارجی برای هر دو کنکور از طریق سایت مذکور در نیمه دوم مرداد ماه سال ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد. انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نیز از انتخاب رشته سایر دانشگاه ها جدا خواهد بود و مثل سالهای قبل همراه با انتخاب رشته سراسری صورت نمی گیرد

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان ۱۴۰۳

آن دسته از داوطلبانی که در کنکور زبان شرکت کرده و با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه، غیر روزانه و دانشگاه فرهنگیان شدند، می بایست در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۳ اقدام نمایند.

این افراد پس از بررسی بخش های مختلف این دفترچه می توانند ۱۵۰ کد رشته محل متناسب با علایق خود انتخاب نمایند. توجه داشته باشید که اولویت بندی انتخاب های داوطلب در این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار می باشد زیرا نرم افزار سازمان سنجش، فرم انتخاب رشته داوطلبان را به ترتیب نمره و رتبه داوطلبان از بالا به پایین بررسی می کند.

دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان مدتی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، منتشر می شود، اما تمامی داوطلبانی که در هر یک از نوبت های کنکور زبان ۱۴۰۳ (اردیبهشت و تیر) ثبت نام و شرکت کرده اند می بایست در نیمه دوم مرداد ماه، نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان، اقدام نمایند.

برای آشنایی بیشتر داوطلبان با دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳، لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته سال گذشته در ادامه مقاله قرار داده شده است. به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان، لینک دانلود آن در این قسمت گذاشته می شود.

دانلود دفترچه رشته کنکور زبان ۱۴۰۳( به محض انتشتار فعال خواهد شد)

مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان ۱۴۰۳

توجه به فصل های مختلف دفترچه برای داوطلبان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد که برای سهولت این امر، در ادامه به بررسی جزئیات هر بخش می پردازیم. لازم به ذکر است تمامی جزئیات ذکر شده مربوط به دوره گذشته بوده، و در زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان های خارجی ۱۴۰۳ درصورت کوچک ترین تغییراتی، این مقاله به روز رسانی خواهد شد

حتما بخوانید:انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳|نکات مهم،مراحل

فصل اول: توضیحات و شرایط کلی پذیرش و مسیر انتخاب رشته

  • بخش اول: راهنمای عملی انتخاب رشته

مطالعه این قسمت برای آن دسته از افرادی که قصد دریافت کارنامه اولیه دارند، حائز اهمیت می باشد. همچنین داوطلبانی که اطلاعات خود را برای مشاهده نتایج فراموش کرده اند، با کمک این بخش می توانند مشخصات لازم را دریافت نموده و نتایج را مشاهده کنند. توجه داشته باشید که در این قسمت طریقه انتخاب رشته نیز به تفصیل توضیح داده شد است.

  • بخش دوم: آشنایی با مقررات انتخاب رشته

در این بخش داوطلبان از سهمیه های کنکور، بومی گزینی و شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و دوره های تحصیلی ارائه شده آگاه می شوند.

فصل دوم: توضیحات و جداول کدرشته محل ها

در این بخش موارد ذیل شرح داده شده است.

  • ظرفیت هر رشته محل در دوره های مختلف
  • کدرشته های تحصیلی
  •  رشته های دارای شرایط خاص
  • همچنین لیست رشته های بدون کنکور سراسری
  • افرادی که دارای سهمیه وقوع بلایای طبیعی هستند، می توانند فرم گواهی تایید سهمیه را از انتهای این بخش دریافت نمایند و به تکمیل آن پرداخته، سپس به مراجع مربوطه تحویل دهند.

انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۳

توجه داشته باشید که اگر در آزمون سراسری زبان‌های خارجی به عنوان رشته‌ی شناور در کنار یکی از کنکور های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت کرده اید، برای اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده در هر زیرگروه در دانشگاه‌های سراسری دفترچه‌‌ی مربوط به آن را دریافت کنید. برای اطلاع از رشته های کنکور زبان کلیک کنید.

اما باید مجموعا برای دو رشته امتحانی الویت های خود را در ۱۵۰ انتخاب در فرم انتخاب‌رشته درج کنید. بنابراین لازم است پیش از انتخاب‌رشته دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجی ۱۴۰۳ را دریافت کنید، کد رشته محل های مورد نظر خود را استخراج کنید، سپس دفترچه‌ی راهنمای رشته دیگری را که در آن شرکت کرده اید را دانلود کنید و کدرشته محل های مورد نظر خود را از آن استخراج کنید و در نهایت با توجه به الویت هایی که مدنظر دارید، این کد رشته محل ها را به صورت تلفیقی الویت بندی کنید.

حتما بخوانید::انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

مطالب مرتبط:

آخرین رتبه قبولی اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۴۰۲ | مناطق و سهمیه

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد خوانسار سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید