مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

زمان اعلام نتایج کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات طلایی

زمان نتایج کنکور فرهنگیان 1403

 زمان نتایج کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ طی دو مرحله از سوی سازمان سنجش اعلام می شود. زمان اعلام نتیجه اولیه معمولا یک ماه پس از کنکور بوده و در این مرحله اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ مشخص می شود. در مرحله جواب نهایی، وضعیت قبولی یا عدم قبولی داوطلبان پس از شرکت در مصاحبه اعلام می شود و زمان اعلام آن قبل از آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سنجش است.

داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری، کد رشته های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده باشند، لازم است پس از مرحله اطلاع اطلاع از زمان برگزاری کنکور تربیت معلم و شرکت در آن، از زمان اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان به صورت اولیه و نهایی برای طی کردن روال مصاحبه و همچنین ثبت نام نهایی در دانشگاه پذیرفته شده اقدام نمایند. همچنین لازم به ذکر است که پذیرش دانشگاه فرهنگیان به صورت متمرکز و شرایط خاص بوده و لازم است داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی، در صورت قبولی اولیه، برای ادامه مراحل پذیرش در مصاحبه و ارزیابی تکمیلی توسط هسته های گزینش استانی شرکت نمایند.

تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده باشند و برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان مجاز شده باشند، در این صورت می توانند کد رشته های دانشگاه فرهنگیان را در زمان انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش درج نمایند. نتایج انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در سال جاری به علت آزمون جدایی که برای آن وجود داشته تغییر کرده و قبل از زمان انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام می شود، تا اگر دانش آموزی موفق به کسب قبولی نشد بتواند از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه شود. اما اگر دانش آموزی قبول نهایی شد امکان انتخاب رشته کنکور سراسری را نداشته مگر اینکه از قبولی فرهنگیان انصراف دهد.

لازم به ذکر است داوطلبان در ۳۰ خرداد ماه می توانند نتایج اولیه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را مشاهده نمایند.

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه شایستگی های عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات طلایی

زمان اعلام نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ انتخاب شده باشند، لازم است در مصاحبه و ارزیابی تکمیلی شرکت نمایند. خاطر نشان می گردد که مجموع نمرات آزمون کتبی و امتیازات کسب شده در مصاحبه، شرط قبولی نهایی در دانشگاه فرهنگیان می باشد.

خاطر نشان می گردد در صورتی که داوطلبان از شرکت در هر کدام از مراحل پذیرش شامل انتخاب رشته و همچنین مصاحبه امتناع نمایند، از ادامه مراحل پذیرش در دانشگاه فرهنگیان محروم می شوند. توصیه می شود که داوطلبان در زمان جواب دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، نتایج اولیه و نهایی دانشگاه فرهنگیان را مشاهده نمایند.

نحوه مشاهده اعلام نتایج اولیه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج کنکور دانشگاه فزهنگیان ۱۴۰۳ داوطلبان می توانند بعد از مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org، با استفاده از شماره پرونده و شماره داوطلبی خود از نتایج اولیه دعوت به مصاحبه رشته های دانشگاه فرهنگیان مطلع شوند. در ادامه نحوه مشاهده نتایج اولیه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ به طور کامل توضیح داده شده است.

مراحل مشاهده اعلام نتایج اولیه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

  1. مراجعه به سات سنجش به نشانی sanjesh.org
  2. کلیک بر روی لینک “نتايج رشته های دارای شرايط خاص در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ 

  3. وارد کردن اطلاعات خواسته شده

  4. مشاهده وضعیت دعوت به مصاحبه یا عدم دعوت به مصاحبه

حتما بخوانید:ثبت نام مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

افرادی که موفق به کسب قبولی دانشگاه فرهنگیان شدند با اطلاع از نحوه ثبت نام غیرحضوری پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ می بایست به سامانه گلستان این دانشگاه به نشانی education.cfu.ac.ir مراجعه کنند. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب راهنمایی در این زمینه مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

۰ تا صد انتقالی و مهمانی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| زمان، شرایط، نکات مهم و…

آرکا مشاوره

نمونه کارنامه قبولی دبیری تاریخ دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ تمامی مناطق

آرکا مشاوره

منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید