مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1403

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳ از طریق کارت ملی بر روی سایت سنجش اطلاع رسانی میشود. تاریخ گرفتن کارت مربوطه معمولا چند روز قبل از نوبت های تعیین شده برای برگزاری کنکور سراسری اعلام می شود و داوطلبان می توانند جهت دریافت کارت خود اطلاعات مورد نیاز را در قسمت  مشخص شده بر روی سایت کارت ورود به جلسه کنکور وارد کنند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

تاریخ برگزاری نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه اعلام شده است و کارت ورود به جلسه از طریق سایت ثبت نام کنکور در تاریخ ۳ الی ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ منتشر شد. داوطلبان می توانستندبا ورود به پورتال شخصی خود در سایت سنجش نسبت به دریافت فایل کارت موردنظر و پرینت آن اقدام نمایند. همچنین این زمان به طور دقیق برای نوبت دوم سال ۱۴۰۳ مشخص نشده اما زمان برگزاری آن در روز های ۲۱ و ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۳ معین شده است. به طور معمول نیز دریافت کارت ورود به جلسه، دو الی سه روز قبل از زمان برگزاری کنکور معین می گردد.

متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ باید چند روز قبل از برگزاری آزمون به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. اخذ این کارت، تنها در بازه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش امکان پذیر است.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

پس از مشخص شدن زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳، داوطلبان می بایست در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند. در این سایت، امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون برای دانش آموزان فراهم گردیده است.

سازمان سنجش چهار روش مختلف برای گرفتن کارت ورود به جلسه کنکور سراسری در نظر گرفته است. به منظور آشنایی داوطلبان با نحوه دریافت کارت ورود به جلسه، مراحل و راهنمای تصویری دریافت کارت آزمون در قسمت زیر ارائه شده است. 

ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org

انتخاب قسمت سراسری و کلیک روی لینک دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

وارد کردن رمز عبور و کد ملی هنگام ثبت نام

ویرایش و تایید اطلاعات خواسته شده

مطالعه اطلاعات روی کارت و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

ویرایش و رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور در بازه های زمانی مختلفی از جمله مهلت ثبت نام کنکور سراسری، تمدید مهلت ثبت نام کنکور و زمان دریافت کارت ورود به جلسه وجود خواهد داشت. افرادی که به هر دلیلی، به صحت اطلاعات درج شده در حین دریافت کارت اینترنتی شک داشته و تمایل به ویرایش مغایرت ها دارند، می توانند با توجه به نوع ویرایش مربوطه نسبت به اجرای این روند اقدام کنند.

نحوه ویرایش

از آن جا که صحت و سقم اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه آزمون سراسری بسیار مهم است، این امکان وجود دارد که به دلیل درج اشتباه مشخصات داوطلب بر روی این کارت، از حضور داوطلب در جلسه کنکور ممانعت به عمل آید، در نتیجه توصیه می شود که اگر در حین دریافت کارت خود، متوجه برخی اطلاعات اشتباه روی آن شدید، با استناد به مفاد جدول زیر و نحوه انجام آن نسبت به رفع مشکل به وجود آمده اقدام نمایید.

موارد قابل ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳
نحوه ویرایش اطلاعات قابل ویرایش
مراجعه به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک نقص در بندهای ۶ و ۱۵ و ۱۶ و ۲۲ و ۲۳ و ۲۴ شامل سال اخذ و نوع دیپلم، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ پیش دانشگاهی، کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی
مراجعه به سایت سازمان سنجش نقص در بندهای ۱۴، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۵ شامل محل تولد، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، وضعیت تحصیل و اشتغال
مراجعه به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه نقص در بندهای ۲ و ۸ شامل جنسیت و معلولیت، ناخوانا بودن شماره داوطلبی،  عدم وضوح عکس و یا فاقد عکس و مهر بودن کارت
مراجعه به اداره ثبت احوال شهر یا منطقه محل سکونت نقص در بندهای ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۱۲ و ۱۳ ( اطلاعات شناسنامه ای)

نکته: همراه داشتن ۳ قطعه عکس ۴*۳ هنگام مراجعه حضوری به باجه رفع نقص برای ویرایش مشکلات تصویر داوطلب الزامی است.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

زمانبندی حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ | نکات مهم و…

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد تهران شمال سال تحصیلی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

معرفی کامل رشته روانشناسی | بازار کار، شرایط و نحوه پذیرش و ….

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید