مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳| نکات مهم

زمان برگزاری ازمون لیسانس به پزشکی 1403

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در روز پنجشنبه ۲۱ تیر ماه سال جاری خواهد بود. داوطلبان پس از کسب اطلاع از تاریخ پذیرش از لیسانس به پزشکی می توانند منابع مورد نیاز را تهیه کرده و با برنامه ریزی در بازه زمانی معین تا زمان آزمون به مطالعه منابع پرداخته تا با آمادگی کامل سر جلسه آزمون حضور یابند. دانشگاه علوم پزشکی تهران هر ساله از فارغ التحصیلان کارشناسی که علاقه مند به رشته پزشکی هستند اما به هر دلیلی نتوانسته اند از طریق کنکور سراسری وارد این رشته شوند، دعوت به عمل می آورد تا بتوانند شانس خود را برای قبولی در این رشته امتحان کنند. داوطلبان از زیر گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی مجاز به شرکت در ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی هستند.

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

آزمون لیسانس به پزشکی یکی از مهم ترین آزمون هایی است که هر ساله توسط دانشگاه تهران برگزار می شود و به دلیل ظرفیت کم پذیرش و داوطلبان بسیار زیاد در زمره آزمون های حساس قرار می گیرد.

داوطلبان باید معمولا ۳ الی ۴ روز قبل از برگزاری آزمون ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به سایت دانشگاه تهران به نشانی education.tums.ac.ir مراجعه کرده و با وارد نمودن سریال پرونده و کد پیگیری نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند. همچنین باید توجه داشته باشید که این آزمون روز پنج شنبه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: منابع آزمون پذیرش لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳| نکات مهم

نکات تکمیلی برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴​

 داوطلبان پذیرفته شده در آزمون لیسانس به پزشکی سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ باید خود را برای شرکت در مرحله دوم این آزمون یا همان مرحله مصاحبه لیسانس به پزشک آماده نمایند. داوطلبان در آن روز می بایست مدارکی را به همراه خود داشته باشند. معمولا یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی، تمامی مدارک لازم جهت حضور در جلسه از طریق سایت معاونت پزشکی دانشگاه تهران به اطلاع دانشجویان می رسد.

 آزمون کتبی پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال گذشته در اواخر تیر ماه بوده ولی در رابطه با تاریخ پذیرش از لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ هنوز اطلاعیه ای منتشر نشده است. ادامه روند پذیرش به این صورت است که پس از شرکت در آزمون و اعلام نتایج اولیه این آزمون، نوبت به برگزاری مصاحبه و آزمون های فراشناختی داوطلبان می رسد.

تاریخ آزمون مرحله دوم لیسانس به پزشکی سال گذشته در شهریور ماه بود. هنوز زمان آزمون مرحله دوم لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ مشخص نیست. الزامی است در تاریخ مذکور داوطلبان با همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه برای شرکت در این آزمون در دانشگاه علوم پزشکی تهران حاضر شوند.

 ضمنا با توجه به چارچوب تهیه شده در فایل پیوست، دستاوردهای آموزشی، پژوهشی و سایر سوابق برجسته خود را لیست نموده و به همراه فتوکپی مستندات و مدرک زبان در روز برگزاری آزمون مرحله دوم تحویل برگزارکنندگان آزمون دهند. فتوکپی­ های فوق به هیچ وجه مسترد نخواهد شد و در صورت لزوم اصل مدارک در آینده درخواست خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام  در آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

برای ثبت نام در این آزمون لازم است مدارک مورد نیاز را طبق مصوبات تعیین شده ، آماده کرده و آپلود نمایید.

📂 با مراجعه به سامانه مربوطه فرم ثبت نام را دانلود کرده و برگه تکمیل شده را آپلود نمایید.

📂 مدرک معتبر تحصیلی که معدل دیپلم در آن قید شده باشد. توجه داشته باشید که مدرک پیش دانشگاهی مهم نیست.

📂 برای داوطلبان مشمول ارائه کارت پایان خدمت ضروری است.

📂 کد رهگیری مربوط به پرداخت صد هزار تومان از طریق سامانه ثبت نام نیز باید ارائه شود.

📂 ارائه مدارک معافیت از طرح برای مشمولان نظام وظیفه نیز الزامی است.

📂 ارائه اسکن از تمامی صفحات شناسنامه نیز جزء مدارک است.

📂 عکس ۳ در چهار نیز باید بارگذاری شود.

📂 ارائه مدارک زبان

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

مشاهده پاسخنامه آزمون کارشناسی دادگستری ۱۴۰۲ | قوه قضاییه، تاسیسات ساختمان

آرکا مشاوره

ایفای نقش در مصاحبه مربی پرورشی ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

معرفی دانشگاه الزهرا | شرایط،زمان

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید