مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شروع ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳| شرایط، نکات مهم

به دلیل ظرفیت محدود مدارس سمپاد، آزمونی برای سنجش و ارزیابی هوش دانش آموزان هفتم برگزار می شود تا طبق تعداد ظرفیت های اعلام شده دانش آموزانی که موفق به ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳​ شده اند بتوانند در آزمون مدارس استعداد درخشان شرکت نمایند. برای قبولی در آزمون تیزهوشان کسب حد نصاب نمره تعیین شده الزامی است.

مدارس تیزهوشان، از جمله مدارس تراز اول و پرطرفدار کشور به شمار می رود که تحت نظارت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان (سمپاد) به فعالیت مشغول است. کلیه متقاضیان ادامه تحصیل در این مراکز می بایست در زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان و پس از مطالعه دفترچه ثبت نام این آزمون، نسبت به تکمیل پروسه اینترنتی ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان اقدام نمایند. در سال ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ آزمون های ورودی مدارس استعداد های درخشان و نمونه دولتی همزمان برگزار میشوند و متقاضیان شرکت در این آزمون به سوالات مشترک پاسخ خواهند داد.

آزمون ورودی استعداد درخشان طبق مفاد بخشنامه آزمون تیزهوشان تحت نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) به منظور شناسایی و جذب دانش آموزان تیزهوش و مستعد برگزار می شود

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

همان طور که گفته شد، ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان پایه دهم به صورت الکترونیکی می باشد، همچنین زمان نام نویسی این آزمون مطابق با اطلاعات مندرج در دفترچه منتشره از روز ۱۸ لغایت ۲۸ فرورودین ماه ۱۴۰۳ صورت می پذیرد. داوطلبان این آزمون می توانند ضمن مراجعه به سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نسبت به ثبت نام خود در این آزمون اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۴-۱۴۰۳

دانش آموزان پایه ششم که علاقه مند به ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند، می توانند در صورت برخورداری از شرایط لازم اقدام به ثبت نام در آزمون ورودی این مدارس کنند. شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان پایه ششم به صورت کلی به دو بخش عمومی و خصوصی تقسیم می شود.

شرایط عمومی

دارا بودن تابعیت ایرانی دانش آموز
برخورداری از شرایط خاص مجاز به ثبت نام برای اتباع غیر ایرانی
دانش آموز باید در منطقه مورد تقاضا اسکان داشته باشد.
مدارس تیزهوشان از امکانات خوابگاهی و شبانه روزی برخوردار نمی باشند.

شرایط اختصاصی

 

مدارک ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

یکی از مراحل نام نویسی، تکمیل فرم تقاضانامه به وسیله اطلاعات مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان می باشد. این موارد شامل یک سری مشخصات فردی مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، معدل، رشته تحصیلی مورد علاقه و… است که می بایست به طور صحیح و با دقت کامل در فرم مذکور ثبت شوند. همچنین در این مرحله لازم است که یک قطعه عکس پرسنلی با مشخصات زیر نیز به عنوان یکی از مدارک نام نویسی در سامانه مربوطه بارگذاری شود.

* تهیه عکس با اندازه ۳ در ۴
* دارای پس زمینه سفید و تهیه شده در سال جاری
* بارگذاری فایل اسکن شده عکس با اندازه حداقل ۲۰۰×۳۰۰ و حداکثر ۳۰۰×۴۰۰ پیکسل

 

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴​

کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت ثبت نام آزمون مدارس سمپاد به نشانی my.medu.ir قابل دریافت خواهد بود. طبق اعلام سازمان استعداد های درخشان، زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۸ صبح می باشد. دانش آموزان می بایست نیم ساعت قبل از امتحان در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

مرحله اول تکمیل نمودن برگ و آپلود عکس می باشد. به این منظور داوطلب باید به نشانی my.medu.ir مراجعه کرده و تقاضانامه ثبت نام را پر نماید. فایل عکس می بایست مطابق با شرایط ذکر شده در سامانه بارگذاری گردد. در صورت استفاده از تصاویر قدیمی یا تصویر فردی غیر از دانش آموز شرکت کننده، داوطلب از شرکت در آزمون محروم می گردد.

مرحله دوم ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

مرحله دوم پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان می باشد. مبلغ ثبت نام در سال جدید ۱،۰۰۰,۰۰۰ ریال ( صد هزار تومان ) بوده که صرفا از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت نام دریافت خواهد شد. در صورت واریز وجه ثبت نام از طریق مراجعه به بانک و یا دستگاه های خودپرداز، ثبت نام انجام نشده و مبلغ واریزی نیز قابل استرداد نخواهد بود.

دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

تمامی اطلاعات لازم برای نام نویسی در این آزمون اعم از شرایط و ضوابط، مدارک لازم، زمان بندی آن، هزینه و… در قالب فایل pdf توسط سایت mymedu.ir منتشر می شود. در زمان انتشار دفترچه آزمون مدارس تیزهوشان پایه دهم نام نویسی نیز آغاز خواهد شد که بایستی قبل از انجام هر اقدامی، متن آن را مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود بخشنامه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ (کلیک نمایید)
دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۴-۱۴۰۳ (۱۷ فروردین ماه منتشر خواهد شد)

نتیجه گیری

دانش آموزان زیادی به دنبال ثبت نام در مدارس تیزهوشان می باشند. این مدارس به دلیل ارائه امکانات و سطح بالای کیفیت در آموزش، جزء مدارس شاخص به حساب می آیند.

دانش آموزان برای ثبت نام در این مدارس ابتدا باید در آزمون ورودی شرکت کرده و در صورت کسب نمره قبولی، مجاز به نام نویسی هستند. داوطلبان واجد شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان، باید در زمان مقرر به سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان مراجعه کنند.

این دانش آموزان بعد از پذیرش در مدارس تیزهوشان، می توانند با استفاده از امکانات موجود و بهره مندی از اساتید مجرب به شکوفایی استعدادشان بپردازند.

مقایسه میانگین تعداد رتبه های برتر کنکور در انواع مدارس ایران

آمار تلخ از نتیجه کنکور امسال / حذف مدارس دولتی از چرخه برترین های کنکور؟ -  اقتصاد آنلاین

با توجه به مطالب بالا مشخص میگردد که قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم با آینده شغلی و اجتماعی داوطلبان و دانش آموزان عزیز رابطه مستقیمی دارد، لذا جهت آمادگی بیشتر داوطلبان گرامی بسته نمونه سوالات آزمون تیزهوشان تهیه شده است که دانش آموزان گرامی میتوانند از طریق لینگ زیر نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

نمونه سوالات و منابع  آمادگی آزمون مدارس تیزهوشان سال ششم به هفتم ۱۴۰۴-۱۴۰۳ (به زودی منتشر خواهد شد)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

برنامه امتحانات نهایی شهریور ۱۴۰۲ | تجربی-انسانی-ریاضی

آرکا مشاوره

نحوه دریافت کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ | نکات مهم

آرکا مشاوره

نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۴ با تاثیر ۶۰% معدل (۶۰ درصد سوابق تحصیلی)

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید