مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

شهریه مهد کودک ۱۴۰۲

شهریه مهد کودک 1402

شهریه مهد کودک در سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در سراسر کشور بر اساس موارد مختلفی از قبیل انواع آموزش های در نظر گرفته شده، تعداد ساعات حضور در مهدکودک، نوع منطقه قرار گیری مهد و … تعیین می شود. جدول نرخ ثبت نام آمادگی از سوی مهدهای کودک در اختیار والدین قرار می گیرد تا بتوانند به موقع با پرداخت هزینه مورد نظر ثبت نام فرزند خود را انجام دهند.

بسیاری از والدین به علت شرایط شغلی و کاری که دارند، قادر به نگهداری و مراقبت از کودکان در ساعات اداری نمی باشند و همین موضوع باعث می شود که به دنبال ثبت نام کودک خود در یکی از مهد کودک های شهرشان باشند، اما عدم اطلاع از شهریه مهد کودک باعث می شود که والدین برای ثبت نام کودکان خود در مهد کودک ها دغدغه داشته باشند.

از آنجا که شهریه مهد کودک و نرخ کلاس های آمادگی در هر یک از استان های کشور و بر اساس شرایط و خدمات مهد کودک می تواند متفاوت باشد. در ادامه جدول نرخ ثبت نام آمادگی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در سراسر شهرهای مختلف کشور ارائه شده و قصد داریم در مورد میزان شهریه و عوامل موثر بر آن به توضیحاتی بپردازیم.

میزان شهریه مهد کودک در مناطق مختلف ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

میزان شهریه مهد کودک ها همانند شهریه پیش دبستانی ها در مناطق مختلف کشور می تواند متفاوت باشد، چرا که مهد کودک ها در انواع مختلفی وجود دارند و بر اساس خدماتی که ارائه می کنند، شهریه متفاوتی را نیز از والدین دریافت می کنند. همچنین، عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند بر شهریه مهد کودک تاثیرگذار باشند. به طور مثال میزان ساعت حضور کودکان در مهد کودک ها و محله مهد کودک و استان مهدکودک در شهریه نهایی مهد کودک موثر خواهد بود.

در بعضی از مهد کودک های استان تهران که خدمات زیادی به کودکان ارائه می شود، شهریه مهد کودک حدود ۷.۵ میلیون تومان هم می رسد. البته این شهریه بستگی به مناطق مختلف دارد و ممکن است در بعضی از مناطق این مبلغ بیشتر و کمتر نیز شود.

برخی از این مهدکودک ها با وارد کردن آموزش الفبای پیش دبستانی در لیست آموزش های خود، نرخ ثبت نام در مهد کودک خود را افزایش داده اند.

طبق آخرین بخش نامه و دستورالعمل اجرایی به مهدکودک های سراسر کشور شهریه خدمات آموزشی، پرورشی، بهداشتی رفاهی مهدکودک ها در سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بسته به موارد که ذکر میشود نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. با توجه به مراجعه تعداد کم کودکان به مهد کودک ها و جهت تامین مخارج واحد، رتبه مهدکودک ها یک رتبه موقتا ارتقا یافته است.

شهریه مهدکودک در سال ۱۴۰۲ طبق ابلاغیه رسمی به مهدکودک ها ارائه میشود. تاثیر فوق برنامه در شهریه کودک ها نیز براساس رعایت مقررات ایرادی نداشته و فقط والدین باید به این امر آگاه باشند که شرکت در فوق برنامه ضروری نیست و برای استفاده از خدمات عمومی تنها پرداخت همان شهریه مهدکودک کافی خواهد بود.

عوامل موثر بر میزان شهریه مهد کودک ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که در ابتدا نیز بیان کردیم، بازه قیمتی شهریه ها در هر یک از شهرها می تواند متفاوت باشد. معمولا والدینی که دارای فرزند سنین قبل از سن ورود به پیش دبستانی هستند، به دنبال بهترین مهدکودک می گردند تا آموزش فرزندشان را به آن مرکز بسپارند.

دلیل متفاوت بودن شهریه های مهد کودک ها با هم، عوامل موثری هستند که می توانند بر میزان شهریه مهد کودک ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تاثیر گذار باشند. از جمله عوامل موثر بر میزان شهریه مهد کودک شامل موارد زیر می باشند.

خدمات قابل ارائه مهد کودک از عوامل موثر بر شهریه مهدهای کودک، خدمات ارائه شده به کودکان در مهد کودک ها می باشد. بعضی از مهد کودک ها امکانات آموزشی، بازی، رفت و آمد، خدمات رفاهی و … را برای کودکان فراهم می کنند تا کودکان بتوانند با خدمات رفاهی بیشتری در طول روز در مهد کودک بمانند.

بعضی از مهدهای کودک اقدام به ارائه وعده غذایی به کودکان می کنند، اما بعضی از مهد کودک ها از والدین درخواست می کنند که وعده های غذایی کودکان را به صورت روزانه به کودکان بدهند. این عوامل و خدمات رفاهی مهدهای کودک، می توانند بر شهریه نهایی مهد کودک موثر باشند.

بر اساس مصوبه کمیه انتقال کشوری کلیه مهدکودک های بین ۱۵ الی ۳۲ درصد افزایش شهریه دارند. در رتبه بندی های ارائه شده اختلاف بین هر رتبه با رتبه ی پیش از خود ۱۰ درصد است. رتبه بندی مهدکودک ها بر اساس میزان فضای در نظر گرفته شده برای هر کودک، فضای بازی عمومی، بازی های اختصاصی، متراژ حیاط و فضای باز، امکانات فضای باز مهدکودک، استخر، سطح مربیان، منطقه ی شهری مهدکودک و سایر عوامل مهم تعیین میشود.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاهی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

ثبت نام ترمیم معدل نظام قدیم ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی تهران ۱۴۰۳-۱۴۰۲ | مشاهده، ثبت اعتراض، نکات مهم

آرکا مشاوره

انتخاب رشته حضوری کنکور ۱۴۰۳در گنبد کاووس| کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید