مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی۱۴۰۳| نکات مهم

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی 1403

ظرفیت لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ مانند هر سال محدود بوده و فقط ۱۰ الی ۲۰ نفر از متقاضیان دارای مدرک لیسانس موفق به پذیرش در رشته های پزشکی از طریق این آزمون شوند. تعداد شرکت کنندگان آزمون لیسانس به پزشکی نیز با توجه به اینکه شرایط پذیرش آن بسیار خاص است محدود بوده و زیاد نیست

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

یکی از اصلی ترین و مهمترین سوالات اکثر متقاضیان آزمون لیسانس به پزشکی که توجه بسیاری از افراد را جذب کرده است ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی است . ظرفیت پذیرش متقاضیان باتوجه به آزمون های کارشناسی به پزشکی تعداد اندکی است و تنها نیامندی افراد برای قبولی دقت و مطالعه منبع های آموزشی است .

باتوجه به ظرفیتی که دانشگاه تهران برای پذیرفتن رشته های پزشکی در نظر میگیرد این امکان وجود دارد تا تعداد پذیرش شدگان آزمون لیسانس به پزشکی طی هر سال دچار تفاوت های باشد ، در ادامه به توضیحات اختصاصی تری در باره ی ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی می‌ پردازیم .

ظرفیت پذیرفتن افراد بسیار محدود است و مانند سال های گذشته ده الی بیست نفر از داوطلبان موفق می شوند و این مسیر را به راحتی پشت سر می گذارند و در رشته های پزشکی قبول می شوند . آزمون لیسانس به پزشکی دارای شرایط خاص و ویژه ای است به همین علت این امکان وجود تا تعداد پذیرش شدگان افزایش یابد .

حتما بیخوانید: سیر تا پیاز آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ | شرایط و زمان ثبت نام و…

معرفی آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

علاقه مندان تحصیل در رشته های پزشکی که در زمان ثبت نام کنکور سراسری موفق به قبولی در رشته پزشکی نشده اند در صورتی که پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی سایر رشته ها، واجد شرایط در نظر گرفته شده باشند، می توانند برای کنکور لیسانس به پزشکی ثبت نام نموده و شانس خود را مجددا برای پذیرش در رشته پزشکی امتحان کنند.

در واقع دانشگاه علوم پزشکی تهران این فرصت را به دانش آموختگان کارشناسی رشته های مختلف می دهد تا در صورت واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی اقدام نمایند. زمان، شرایط و مدارک مورد نیاز برای نام نویسی در این آزمون از طریق اطلاعیه ای در سایت این دانشگاه به نشانی education.tums.ac.ir، منتشر خواهد شد.

 معمولا زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی در هر سال از دی ماه آغاز شده و تا یکماه ادامه دارد. البته مهلتی نیز برای جاماندگان از ثبت نام در نظر گرفته می شود که معمولا حدود یک هفته بوده و از طریق همان سایت معاونت پزشکی دانشگاه تهران اعلام می شود. زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی سال جاری نیز از روز شنبه ۲ دی ماه آغاز می شود. 

تعداد شرکت کنندگان آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

تعداد شرکت کنندگان آزمون لیسانس به پزشکی با توجه به شرایط این آزمون مشخص می شود. چرا که ثبت نام لیسانس به پزشکی دارای شرایط خاص سنی و تحصیلی بوده که شامل همه داوطلبان نشده و این امر به خودی خود باعث کاهش تعداد شرکت کنندگان این آزمون در زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی می شود.

در طی سال های گذشته تعداد شرکت کنندگان آزمون لیسانس به پزشکی بین ۸۰۰ تا هزار نفر بوده که از این تعداد، فقط افرادی که در آزمون کتبی حد نصاب نمره را کسب می کردند اجازه شرکت در مرحله مصاحبه را داشتند. بنابراین تعداد متقاضیان در مرحله مصاحبه کمتر شده و در نهایت از بین آن ها با توجه به ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی، حدود  ۴۰ نفر به پذیرش نهایی رشته پزشکی دست می یابند.

شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

صفر تا صد شرایط آزمون پزشکی از کارشناسی​ ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی توسط همان سایت معاونت پزشکی دانشگاه تهران در طی یک اطلاعیه در زمان ثبت نام منتشر می شود. از جمله مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی می توان به موارد زیر می توان اشاره کرد.

بر اساس شرایط جدید دانش آموختگان کلیه رشته‌ها در مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

افراد باید شرایط عمومی تحصیل رایگان در جمهوری اسلامی ایران را دارا باشند.

حداكثر سن قابل پذیرش در زمان ثبت نام آزمون ۲۷ سال تمام است. (مدت زمان سربازی و طرح نيروی انسانی به حداكثر سن اضافه می شود)

علاوه بر دانش آموختگان کلیه رشته‌ها، دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی نیز مجاز به شرکت در آزمون هستند.

دارا بودن مدرک زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان جهت شرکت در مرحله دوم مصاحبه و ارزیابی فراشناختی الزامی است و در غیر این صورت از شرکت داوطلب در مرحله دوم جلوگیری می‌شود.

دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی و تخصصی (PhD) از دانشگاههای سراسری و آزاد و غیره حق شرکت در آزمون را ندارند. دانشجویان کارشناسی ارشد صرفا در صورت انصراف از تحصیل قطعی مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود. این دسته از داوطلبان باید برگه انصراف قطعی خود را اسکن نمایند.

 دانشگاه علوم پزشکی تهران، از میان داوطلبان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو برای تحصیل در رشته پزشکی می نماید با این حال باید به این نکته توجه شود که تنها متقاضیان واجد شرایط از رشته های مجاز لیسانس به پزشکی می توانند برای ثبت نام لیسانس به پزشکی اقدام نمایند. بر اساس اطلاعیه این دانشگاه تنها فارغ التحصیلان رشته های مختلف مجاز به شرکت در این آزمون می باشند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

مطالب مرتبط:

کارنامه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه دولتی ۱۴۰۲| آخرین قبولی و درصدهای لازم

آرکا مشاوره

دانلود منابع اختصاصی کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ + نمونه سوالات آزمونی

آرکا مشاوره

ثبت نام بدون کنکور رشته هوشبری ۱۴۰۲/شرایط و …

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید