مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

فرصت مجدد برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ | ثبت نام، نکات مهم

ترمیم معدل مجدد آرکا مشاوره

سازمان سنجش و آموزش کشور این امکان و فرصت مجدد ترمیم معدل را برای داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ فراهم آورده است که بتوانند با استفاده از قانون ترمیم معدل ، معدل خود را ارتقا دهند و از تاثیر نمرات امتحانات نهایی در رتبه آزمون سراسری بهره ببرند. کنکور ۱۴۰۳ در مقایسه با کنکور سال‌های اخیر با تغییرات بسیار زیادی روبه‌رو شده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری در سال ۱۴۰۳ نحوه تاثیر سوابق تحصیلی بر روی نتیجه کنکور است. همان طور که می‌دانید سوابق تحصیلی و معدل داوطلبان تا قبل از کنکور سال ۱۴۰۲ به صورت تاثیر مثبت محاسبه می‌شد. اما این شرایط در کنکور ۱۴۰۳ متفاوت است. سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور ۱۴۰۳ به صورت تاثیر قطعی و ۵۰ درصدی محاسبه می‌شود.

ترمیم معدل چیست ؟

در سال های گذشته سازمان سنجش و آموزش کشور قوانین جدیدی مبنی بر اعمال نمرات کسب شده توسط دانش آموزان در دوره دبیرستان را تصویب کرده است. همین موضوع باعث می شود تا متقاضیان شرکت کننده در کنکور به دنبال کسب نمرات خوب، بالا بردن معدل خود و ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ باشند. با توجه به اینکه قوانین مربوط به اعمال نمره معدل در سال های گذشته تصویب شده است و در بسیاری موارد دانش آموزان نظام های قدیمی تمایل دارند تا معدل خود را افزایش دهند و از امتیاز این قانون استفاده کنند.

در همین راستا، سازمان سنجش امکانی را برای دانش آموزان فراهم آورده است تا بتوانند با تلاش مجدد نمره کسب شده را در دروس مد نظر افزایش دهند و شانس خود را برای قبولی در کنکور افزایش دهند. به این شرایط که فرد بتواند مجدد در آزمون ها شرکت کرده و نمره جدیدی به دست بیاورند را قانون ترمیم معدل می نامند. در قانون ترمیم معدل دانش اموزان ضمن دارا بودن شرایط تعریف شده می توانند یکبار دیگر در آزمون دروس مد نظر شرکت کرده و پس از آن در زمان ثبت نام در کنکور، سازمان سنجش نمره جدید را برای فرد در نظر می گیرد. دانش آموزان نظام جدید تحصیلی، نظام قدیم، فارغ التحصیلان کار و دانش و فنی حرفه ای و … می توانند با مراجعه به مدارس بزرگسالان و یا پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش، ثبت نام خود را انجام دهند و پس از آن در موعد مقرر در آزمون شرکت کنند. پس از ارائه نمره جدید، سازمان سنجش آن را برای فرد در نظر گرفته و امتیاز آن اعمال می شود. در مجموع پاسخ این سوال که، ترمیم معدل چیست می توان گفت که این موضوع در اصل امتیاز ویژه ای است که برای ارائه شانس به متقاضیان شرکت کننده در کنکور ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

بیشتر بدانید: صفر تا صد ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳ [زمان، هزینه، مدارک، نکات مهم و…]

آیا می شود دوباره امتحان نهایی داد؟

یکی از سوالاتی که برای دانش آموزان پایه دوازدهمی که در زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی که نمره کمی کسب کرده اند یا داوطلبانی که در سال های قبل دیپلم خود را دریافت نموده اند و نمره پایینی در دروس نهایی گرفته اند و حتی متقاضیانی که دارای سوابق تحصیلی نمی باشند و قصد دارند در کنکور سراسری شرکت کنند، این می باشد که آیا می شود دوباره امتحان نهایی داد؟ و این ترمیم نمرات امتحانات نهایی چگونه ممکن است؟

همانطور که گفته شد دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری در صورتی که نمره کمی در امتحان نهایی یک درس یا بیشتر کسب کرده باشند، می توانند دوباره در امتحان نهایی شرکت کنند و باید توجه داشته باشند که ثبت نام و شرکت دوباره در امتحان نهایی دوازدهم بیش از یکبار امکان پذیر می باشد.

کارنامه ای که برای این دسته از داوطلبان ترمیم نمرات نهایی دوازدهم صادر می شود فاقد معدل، قبولی و مردودی می باشد و اگر متقاضی پس از شرکت در امتحان قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور داشته باشد، نمرات اخذ شده به صورت مازاد برابر مقررات صادر خواهد شد.

فرصت مجدد به ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳

طی اخبار و اطلاعیه های صادر شده، به کلیه داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ که در گذشته نیز در آزمون ترمیم معدل شرکت نموده اند فرصت مجدد برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است که تا پایان هفته جاری جزئیات و بخش نامه مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بدانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

تعداد دفعات ثبت نام ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳

در خصوص تعداد دفعات ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ هنوز بخشنامه ای ابلاغ نشده است، به محض ابلاغ آن مقاله حاضر به روز رسانی خواهد شد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور۱۴۰۳ | نکات مهم

آرکا مشاوره

کد۷ دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳|تجربی، نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید