مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

فرق مدارس سمپاد با تیزهوشان ۱۴۰۲

فرق مدارس سمپاد با تیزهوشان 1402

انتخاب مدرسه خوب یکی از معضلات والدین و دانش آموزان هست، چرا که انتخاب مدرسه خوب میتواند در آینده شغلی و اجتماعی دانش آموزان ارتباط مستقیم داشته باشد.

حتما تا بحال نام مدارس سمپاد یا استعداد درخشان و مدارس تیز هوشان، به گوشتان خورده است. در این مقاله قرار است در خصوص فرق مدارس سمپاد با تیزهوشان صحبت کنیم تا تفاوت میان این دو مشخص شود.

فرق مدارس سمپاد با تیزهوشان چیست؟

فرق مدارس سمپاد با تیز هوشان چیست؟ این سوالی است که بسیاری از دانش آموزان و خانواده ها هنگامی که تصمیم به تحصیل در مدارس خاص می گیرند، برایشان به وجود می آید. برای پاسخ به این سوال اجازه دهید که ابتدا چیستی مدارس سمپاد را بررسی کنیم و قدم قدم جلو برویم تا به فرق مدارس سمپاد با تیز هوشان برسیم.

مدارس تیزهوشان مدارسی هستند که هرسال متقاضیان زیادی برای ثبت نام دارند و به همین جهت ثبت نامشان از طریق قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان، امکان پذیر خواهد بود. اساتید برجسته و آموزش ۳ کتاب مازاد بر کتاب های درسی مصوب شده، جز اصلی ترین امکاناتی است که آن مدارس برای دانش آموزان خود فراهم می کند.

مدارس سمپاد چیست؟

سمپاد نام اختصاری سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان است. و همانطور که از نامش هم پیداست یک نهاد اجرایی است که مدارس تیزهوشان زیر نظر آن فعالیت می کنند. مدارس سمپاد را با نام مدارس استعداد های درخشان هم می شناسند.

برای بسیاری این سوال وجود دارد که: مدارس سمپاد چیست؟

با توجه به توضیحاتی که در بالا اشاره کردیم، حالا باید بتوانید به این سوال پاسخ دهید. سمپاد نام مجموعه ی خاصی از مدارس در کشور نیست، بلکه نام نهاد اجرایی ای است که نظارت بر مجموعه مدارس تیزهوشان کشور را به عهده دارد. این سازمان برای پذیرفتن دانش آموزان در مدارس تیز هوشان، آزمون ورودی برگزار می کند که آن را با نام آزمون های سمپاد هم می شناسند.

امکانات مدارس سمپاد (تیزهوشان)

حالا که با تعریف درست مدارس تیز هوشان که با نام مدارس سمپاد یا مدارس استعداد درخشان هم شناخته می شوند، آشنا شدیم، لازم است بدانیم که اصولا امکانات مدارس سمپاد ( تیزهوشان) چیست؟

امکاناتی که مدارس تیز هوشان برای دانش آموزان خود فراهم کرده اند، در مناطق و شهر های مختلف متفاوت است اما یکی از آن ها که در همه ی آنها مشترک است، آموزش ۳ کتاب اضافه تر از کتاب های مصوب شده توسط آموزش و پرورش، برای هر پایه است.

حضور اساتید مجرب و برجسته نیز از امکانات مهم دیگری است که مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان خود فراهم می کند و البته این مورد نیز از دیگر مواردی است که تقاضای ثبت نام در این مدارس را افزایش می دهد.

از دیگر امکانات مدارس تیزهوشان می توان به سلف غذا خوری، سالن ورزش و … اشاره کرد که وجود یا عدم وجود هرکدام در مدارس تیزهوشان، بسته به توانایی های مدرسه متفاوت است و البته از دلایل تفاوت شهریه مدارس تیزهوشان در مناطق و شهر های مختلف هم هست.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

سایت دیپ کد dipcode.medu.ir | سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش

آرکا مشاوره

سایت ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید