مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

همه چیز در مورد قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ | مهلت، ثبت نام، نکات مهم، احتمال قبولی

ذخیره دانشگاه آزاد هیوا

داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ هنگام دریافت کارنامه کنکور دانشگاه آزاد ممکن است مقابل برخی از کد رشته محل ها با کلمه “ذخیره” مواجه شوند و برای آن ها سوال باشد که برای ثبت نام چه اقدامی باید انجام دهند. داوطلبانی که عنوان ذخیره قبولی دانشگاه آزاد در اولویت های انتخابی برای آن ها درج شده است، لازم است از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به اعلام آمادگی برای ثبت نام در قبولی ذخیره اقدام نمایند. در بسیاری از دانشگاه های آزاد، به دلیل اینکه داوطلبان در دوره های روزانه قبول می شوند و یا از ثبت نام منصرف می شوند ظرفیت خالی بیشتر شده و شانس پذیرش افراد برای قبولی بالاتر می باشد. احتمال قبولی در دانشگاه های با سطح بالاف مسلما کمتر بوده و داوطلبانی شانس بالایی برای پذیرش دارند که ردیف ان ها برای کد رشته ها کمتر باشد. بنابراین با توجه به اهمیت قبولی ذخیره برای داوطلبان، در این مقاله به صورت کامل در خصوص زمان ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، نحوه ثبت نام، احتمال قبولی داوطلبان ذخیره و سایر اطلاعات تکمیلی توضیح داده می شود.

منظور از ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد برای تکمیل ظرفیت رشته‌ها، دانشجویانی که تراز قبولی آن‌ها به آخرین رتبه نزدیک بوده است را به عنوان قبولی ذخیره دانشگاه آزاد انتخاب می‌کنند. بنابراین افرادی که به دنبال یک شانس جدید برای پذیرش در رشته دلخواه از دانشگاه آزاد هستند، باید در هنگام ثبت نام ذخیره را انتخاب نمایند. به این معنی که در هنگام نام نویسی باید به گزینه ذخیره برای داشتن یک فرصت دیگر در صورتی که بار اول پذیرش نشدند، توجه داشته باشند. مرکز سنجش کشور با همکاری دانشگاه آزاد برای تکمیل ظرفیت، پس از اتمام تاریخ ثبت نام و اعلام نتایج، بازه زمانی برای جذب متقاضیان با تراز قبولی بالا در نظر می‌گیرند. بنابراین داوطلبانی که تراز قبولی آن‌ها به آخرین رتبه نزدیک است این امکان را دارند که در کد رشته‌ای که انتخاب کرده‌اند، قبول شوند. پس در صورت ظرفیت خالی در دانشگاه آزاد، متقاضی باید با مدارک خود برای ثبت نام نهایی و حضوری به دانشکده مورد نظر مراجعه کرده و شهریه خود را پرداخت نماید.

تراز قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در کارنامه ارائه شده به داوطلبان دانشگاه آزاد تراز هر داوطلب نسبت به آخرین فردی که در آن کد رشته محل پذیرفته شده است درج می شود. اگر تراز و نمره ی داوطلب در رشته مورد نظر با تراز و رتبه کد رشته دیگری در دانشگاه دیگری برابر باشد و داوطلب در رشته ای که انتخاب کرده قبول نشود، دانشگاه آزاد برای داوطلب در رشته ی دیگری که متناسب با تراز و نمره داوطلب است عنوان ذخیره را درج میکند.

بنابر اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد، آن دسته از داوطلبانی که تراز بالاتری دارند شانس قبولی آن ها در کد رشته محل انتخابی بالاتر است به همین دلیل دانشگاه آزاد یک رشته محل را به عنوان ذخیره برای آن ها در نظر می گیرد و داوطلبانی که به نسبت از تراز پایین تری برخوردار هستند، بین یک تا سه کد رشته محل به آن ها معرفی می شود.

نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

زمان ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج نهایی در مقابل کد رشته های انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد عنوان ذخیره درج شده است مسلما دارای رتبه و نمره نزدیک تری به نفر آخر قبولی در آن کد رشته محل را دارند. بنابراین این افراد در صورت علاقه به ثبت نام به عنوان ذخیره در اولویت های انتخابی، باید نسبت به اعلام آمادگی اقدام نمایند. در سال گذشته، نفراتی که به عنوان ذخیره اعلام شده بودند، باید از تاریخ ۱۰ الی ۱۲ مهر ماه نسبت به ثبت نام برای علاقمندی در پذیرش ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ اقدام می کردند. با توجه به تغییرات اساسی که در کنکور امسال شاهد بودیم و همچنین اعلام نتایج با تاخیر انجام شد، ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد از  ۱۵ مهر ماه صورت گرفته بود.(به محض انتشار اطلاعیه مربوط به سال ۱۴۰۳، مقاله حاضر بروز رسانی خواهد شد.)

لازم به ذکر است داوطلبانی که در موعد مقرر نسبت به ثبت نام اقدام ننمایند، به منزله انصراف از قبولی ذخیره می باشد. خاطر نشان می گردد داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در هیچ کدام از اولویت های انتخابی نشده اند می توانند در صورت درج ذخیره در اولویت های انتخابی، شانس خود را مجددا برای قبولی امتحان نمایند.

نحوه اعلام آمادگی داوطلبان ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

متقاضیانی که در کارنامه آن ها عبارت ذخیره ذکر گشته است، می توانند در زمان مقرر به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نموده و نسبت به شرکت در رشته مورد نظر، اعلام تمایل نمایند که مراحل آن به شرح زیر است.

۱. ابتدا به سایت رسمی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir وارد شوید و اگر دربازه زمانی تعیین شده به سامانه مراجعه کرده باشید، لینک “سامانه اعلام آمادگی به منظور ثبت نام ویژه ذخیره های آزمون سراسری سال ۱۴۰۳” فعال خواهد بود که می بایست بر روی آن کلیک نمایید.

 

ثبت نام اعلام علاقه مندی ذخیره آزاد

۲. در ادامه با وارد کردن “کد ملی” و “کد دسترسی انتخاب رشته“، و سپس فشردن دکمه “ورود”، فرآیند مربوط به اعلام آمادگی به عنوان داوطلب ذخیره را به انجام برسانید.

ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد-مشاوره

پس از این که داوطلبان ذخیره در سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد، اعلام آمادگی نمودند، سامانه با بررسی و در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه پذیرنده و دیگر شرایط، نسبت به پذیرش داوطلبان اقدام می نماید. در صورتی که نتوانستید به عنوان دانشجوی ذخیره در دانشگاه های آزاد پذیرفته شوید، می توانید شانس خود را به طور مجدد در زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد و مشاهده کد رشته های ارائه شده در دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد، امتحان نمایند.

ردیف در ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟

همزمان با اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد، برای داوطلبانی که عنوان ذخیره در کد رشته محل های انتخابی درج شده است باید در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند. خاطر نشان می گردد که در قسمت توضیحات کارنامه نهایی، ردیف ذخیره بیان می گردد. بنابراین ردیف به معنی نمایش تعداد ذخیره های جلوتر از داوطلب برای قبولی در رشته محل انتخابی می باشد. با توجه به اینکه در دانشگاه آزاد بحث مالی و پول شهریه خیلی مهم است، احتمال قبولی در ذخیره دانشگاه آزاد بالای ۸۰ درصد خواهد بود.

حتما بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

اعلام نتایج ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از ثبت نام داوطلبان برای اعلام آمادگی ذخیره دانشگاه آزاد در زمان تعیین شده، دانشگاه آزاد نسبت به بررسی رتبه و نمره داوطلبان برای قبولی در کد رشته محل های انتخابی اقدام می نماید و پس از بررسی نهایی نتایج داوطلب اعلام خواهد شد.

هم اکنون در مورخه ۲۵ مهر ماه نتایج از طریق لینک زیر قابل مشاهده میباشد.

لینک مشاهده نتیجه ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند. مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

اعتراض به امتحان نهایی و کتبی ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

معرفی بهترین و پرطرفدارترین رشته گروه تجربی

آرکا مشاوره

دانشگاه صدا و سیما | شرایط ثبت نام، زمان آزمون و رتبه قبولی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

۱۶ دیدگاه

amiri ۱۴۰۲-۰۷-۱۷در ۱۴:۰۱

من میزنم هیچی نمیاره
کد دسترسی دارم و کد ملی هم میزنم هیچ که هیچ
ازاد هم رشته برداشته ام

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۷-۱۷در ۱۶:۲۸

مجدد چند دقیقه بعد وارد سامانه شوید….در صورت خطای مجدد از طریق لینک پاسخگویی درخواست بررسی ثبت کنید.

پاسخ
زهرا ۱۴۰۲-۰۷-۱۷در ۲۲:۱۴

سلام وقت بخیر اگه من اعلام آمادگی برای دانشگاه آزاد کنم دانشگاه شهریه پرداز روزانه ام لغو میشه؟ممنون میشم پاسخ بدید

پاسخ
Mehdi ۱۴۰۲-۰۷-۱۷در ۲۲:۲۷

سلام من ذخیره پرستاری قبول شدم که الویت اولم بود واعلام آمادگی هم کردم
اگر دانشگاه ظرفیت نداشته باشه.
میتونم الویت های بعدی ام رو انتخاب کنم (هوشبری واتاق عمل)که رتبه ام راحت به اونا میخوره؟؟

پاسخ
Zahra ۱۴۰۲-۰۷-۱۷در ۲۳:۴۸

اگر ثبت نام دولتی با ازاد (زخیره)مغایرت داشته باشه برای اینکه شانسمون از بین نره میشه مراحل اول ثبت نام دانشگاه دولتی انجام بدیم؟ بعد ک نتیجه زخیره ازاد امد اگر قبول بودیم بریم آزاد؟؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۷-۱۸در ۰۷:۰۹

قدرت انتخاب خواهید داشت…..برای انتخاب درست باید همه شرایط را بسنجید…..

پاسخ
نرگس ۱۴۰۲-۰۷-۱۸در ۰۵:۴۶

سلام من قسمت رتبه ای که سایت اعلام کرده شدم ۲۰۱ و اخرین رتبه ای که پذیرش کرده ۲۲۸ هست اش اما زده ذخیره ی ردیف ۳۹ . به نظر تون چقد شانس قبولی دارم ؟؟!

پاسخ
ع ۱۴۰۲-۰۷-۱۸در ۱۹:۱۵

سلام وقت بخیر
من ذخیره ۳رشته مامایی ازاد کرج هستم بنظرتون شانس قبپلی دارم؟
واینکه نتایج قبولی ذخیره ها کی میاد؟

پاسخ
فائزه ۱۴۰۲-۰۷-۱۹در ۱۷:۰۹

توروخدا بگید کد دسترسی برای ذخیره رو از کجا پیدا کنم؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۷-۲۰در ۱۳:۲۸

در کارنامه داوطلب قابل مشاهده میباشد.

پاسخ
نسترن ۱۴۰۲-۰۷-۲۰در ۱۲:۰۱

سلام من ذخیره ردیف ۱۱ مامایی مشهدم، خیلی استرس دارم به دانشگاه تماس میگیرم پاسخگو نیستن، لطفا بگین احتمال قبولیم چقدره خیلی ممنون

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۷-۲۰در ۱۳:۳۲

سلام….برای پیش بینی دقیق قبولی نیازمند بررسی بیشتر میباشد……سطح دانشگاه…تراز و رتبه داوطلب و ………

پاسخ
ماریا ۱۴۰۲-۰۷-۲۰در ۲۲:۵۰

من فقط یک انتخاب رشته شهر خودم داظتم مه مردود شدم و ذخیره درج نشده در کا رنامه ایا شانس و راهماری برای قبولی هست

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۷-۲۱در ۰۶:۳۷

در برخی از رشته ها میتوانید ثبت نام کنید……برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مرکز آرکا تماس بگیرید.

پاسخ
Zohi ۱۴۰۲-۰۷-۲۱در ۱۰:۵۳

سلام
من اعلام آمادگی کردم کی برم برای ثبت نام؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۷-۲۱در ۱۴:۵۳

سلام……..بعد از اعلام نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

پاسخ

دیدگاهی بنویسید