مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

لیست دروس امتحانات نهایی دهم و یازدهم ۱۴۰۳ | تجربی، انسانی، ریاضی

لیست دروس امتحانات نهایی دهم و یازدهم 1403

منظور از امتحانات نهایی سال دهم و یازدهم ۱۴۰۳ چیست؟ یعنی اینکه این امتحانات به صورت سراسری با زمان بندی همزمان و سوالات یکسان زیر نظر وزارت آموزش و پرورش برگزار می گردد، امتحانات نهایی یال دهم ، یازدهم و دوازدهم گفته می شود. در سال جاری با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی به صورت مستقیم در کنکور، آزمون تعدادی از دروس نهایی پایه یازدهم به صورت نهایی برگزار می شود. دانش آموزان پایه یازدهمی می بایست برای موفقیت در امتحان نهایی پایه یازدهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، با توجه به تاریخ برگزاری امتحانات که در برنامه پایان ترم بیان شده است، خود را برای آزمون آماده سازند. طبق آخرین اطلاعیه از سمت دفتر آموزش دوره دوم متوسطه وزارت آموزش و پرورش، امسال تعدادی از امتحانات پایه دهم و یازدهم نیز در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ به صورت نهایی برگزار می گردد.

لیست دروس امتحان نهایی سال دهم دبیرستان رشته های تجربی، انسانی، ریاضی و علوم انسانی ۱۴۰۲ ۱۴۰۳

به گفته عباس سلطانیان؛ مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم درباره امتحانات نهایی در پاسخ به این سوال که چه دروسی به صورت نهایی برگزار خواهد شد؛ گفت: تعداد دروس نهایی پایه دهم در رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی ۹ عنوان و در رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی ۱۱ عنوان تعیین شد. همچنین تعداد دروس نهایی پایه یازدهم در رشته علوم تجربی ۱۱ عنوان و در رشته‌های ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی ۱۲ عنوان تعیین شد.

در جدول زیر لیست دروس امتحانات نهایی سال دهم رشته های نظری را قرار داده ایم:

لیست امتحانات نهایی سال دهم 1403

لیست دروس امتحان نهایی سال یازدهم دبیرستان رشته های تجربی، انسانی، ریاضی و علوم انسانی ۱۴۰۲ ۱۴۰۳

در جدول زیر لیست دروس امتحانات نهایی سال دهم رشته های نظری را قرار داده ایم:

لیست دروس امتحانات نهایی سال یازدهم 1403

بیشتر بدانید: ضرایب دروس عمومی و تخصصی در امتحانات نهایی کنکور ۱۴۰۳

تاثیر سوابق تحصیلی امتحان نهایی یازدهم در کنکور ۱۴۰۳

در سال های گذشته تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور تنها از معدل کتبی امتحانات نهایی پایه دوازدهم و به صورت مثبت بود. این تاثیر مثبت به این صورت بود که اگر دانش آموزی در امتحان نهایی نمره بالایی کسب می نمود، این نمره در نتیجه نهایی کنکور فرد تاثیر مثبت می گذاشت و احتمال قبولی فرد را بالاتر می برد.

توجه داشته باشید که این تاثیر مثبت برای داوطلبانی که رتبه و تراز خوبی در کنکور کسب می کردند، آن چنان تاثیری بر روی قبولی و نتیجه نهایی کنکور نداشت، ولی برای دانش آموزان با رتبه و تراز معمولی و متوسط کمک شایانی بود.

در سال جاری برای اولین بار طبق اطلاعیه سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش تاثیر معدل در کنکور به صورت مستقیم و قطعی اعلام شد، به گونه ای که اگر دانش آموزی در امتحانات نهایی نمره خوبی دریافت نکند شانس قبولی در دانشگاه ها و رشته های خوب برای این داوطلب کم خواهد شد.

طبق آخرین اطلاعیه مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش قرار بر این می باشد که میزان سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲، ۴۰ درصد و کنکور ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد و سال تحصیلی ۱۴۰۴ به بعد به میزان ۶۰ درصد سوابق تحصیلی و تنها ۴۰ درصد آزمون کنکور باشد.

بیشتر بدانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

مهندسی شیمی+معرفی$درآمد+آینده شغلی+شرایط ثبت نام و…

آرکا مشاوره

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی ۱۴۰۳| تمام پایه ها، نکات مهم

آرکا مشاوره

کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

۲ دیدگاه

علیرضا ۱۴۰۲-۱۰-۲۶در ۰۸:۱۶

سلام، ممنون از سایت خوبتون. من سال ۱۴۰۰ دوازدهم تجربی ام رو بصورت نهایی با معدل خوب گرفتم و میخوام تو کنکور ۴۰۵ مجددا شرکت کنم. آیا امتحانات دروس دهم و یازدهم رو هم باید دوباره بصورت نهایی بدم یا همون معدل نهایی دوازدهمم محاسبه میشه و نیازی به امتحان مجدد دهم و یازدهمم نیست؟ لطفا راهنمایی کنید. ممنون

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۱۲-۲۵در ۱۸:۳۷

سلام، جهت قبولی در رشته های پرتقاضا بایستی نمرات سال دهم و یازدهم را هم ترمیم نمایید. ضمنا در حال حاضر هیچ بخشنامه ای مبنی بر ایجاد سوابق دروس سال دهم و یازدهم منتشر نشده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره میتوانید از طریق لینک تماس با مشاور درخواستتون رو ثبت نمایید.

پاسخ

دیدگاهی بنویسید