مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی اسفند ماه ۱۴۰۲ | مشاهده، اعتراض و…

مشاهده ازمون نظام مهندسی آرکا

آزمون نظام مهندسی یکی از آزمون های رسمی کشور است که داوطلبان رشته های مهندسی دوبار در سال بعد از فارغ التحصیلی و با داشتن شرایط لازم میتوانند در این آزمون شرکت کنند. داوطلبان برای شرکت در این ازمون باید ثبت نام آزمون نظام مهندسی را در مهلت مقرر انجام دهند.

بعد از برگزاری آزمون، نتایج آزمون در وب‌سایت دفتر مقررات منتشر می‌شود و همچنین به صورت رسمی به متقاضیان اعلام می‌شود. پس از شرکت در آزمون نظام مهندسی که زیر نظر معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود، داوطلبان برای اخذ پروانه‌ی اشتغال به کار خود باید از وضعیت پذیرش یا عدم‌ پذیرش خود در آزمون نظام مهندسی مطلع شوند.

داوطلبان گرامی رشته مهندسی علاوه بر شرکت در آزمون فوق، میتواند در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری و قوه قضاییه نیز شرکت نمایند و به عنوان همکار در دادگستری ها و مراجع قضایی دیگر مشغول به کار شوند، برای اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.

زمان مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

همان طور که اشاره شد، آزمون نظام مهندسی در سال جاری در سه نوبت اردیبهشت، اسفند ماه و مهر ماه برگزار می گردد. داوطلبانی که در آزمون های مربوطه شرکت می کنند، می توانند حدودا ۲ ماه پس از تاریخ برگزاری، نتایج خود را به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی به نشانی اینترنتی inbr.ir دریافت نمایند. امروز در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۲ نتایج آزمون منتشر شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون نظام مهندسی اسفند ماه ۱۴۰۲

افراد برای اطمینان از پذیرش و یا عدم پذیرش در آزمون نظام مهندسی می بایست در زمان مقرر به سایت اعلام نتایج مهندسی مراجعه نمایند.

 آزمون اردیبهشت ۱۴۰۲ که برگزار بود، نتایج این آزمون در روز چهارشنبه مورخ ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۲ از طریق سایت inbr.ir منتشر شد. آزمون اسفند ماه نتایج آزمون اواسط اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد.

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی معماری طراحی

نتایج آزمون معماری(طراحی) مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۵ در هفته چهارم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

نحوه اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

در این بخش راهنمای گام به گام دسترسی به کارنامه آزمون نظام مهندسی را مشاهده می نمایید.

ابتدا به سایت رسمی وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان به نشانی inbr.ir مراجعه نموده و وارد بخش “سامانه آزمون های ورود به حرفه” از منوی موجود در بالای صفحه شوید.

نظام مهندسی 1402

در صفحه ای که باز می شود بر روی گزینه آزمون مورد نظر خود کلیک کنید و سپس مانند تصویر (“نتایج ورود به حرفه مهندسان ۱۴۰۲”)، لینک مربوطه را با توجه به آزمونی که در آن شرکت کرده اید انتخاب نمایید.

اکنون سه روش جهت مشاهده نتایج پیش روی شما قرار می گیرد.

روش اول: جستجو بر اساس مشخصات فردی (نام خانوادگی، شماره شناسنامه و سال تولد)
روش دوم: جستجو بر اساس شماره ملی، شماره شناسنامه و سال تولد
روش سوم: جستجو بر اساس شماره داوطلبی (شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد)

با انتخاب هر یک از شیوه های مذکور و سپس فشردن کلید “جستجو” می توانید به مشاهده نتیجه آزمون خود بپردازید.

قبولی آزمون نظام مهندسی چند سال اعتبار دارد؟

امتیار قبولی خود در این آزمون حداکثر تا ۳ سال میباشد.

نمونه کارنامه قبولی آزمون نظام مهندسی

کارنامه قبولی آزمون نظام مهندسی 1402

حد نصباب قبولی در آزمون نظام مهندسی

لازم به ذکر است با توجه تداوم بیماری کرونا در زمان برگزاری آزمون و دستور معاونت محترم مسکن و ساختمان در جهت مساعدت با شرکت‌کنندگان، حائزین نمرات ۴۸ و ۴۹ آزمون دی ماه مشروط به گذراندن دوره‌های آموزشی به عنوان قبول‌شدگان در آزمون مذکور تلقی می‌گردند. دستورالعمل دوره‌های آموزشی مذکور متعاقباً به ادارات کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ابلاغ خواهد شد.

زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی معمولا ۲ الی ۳ ماه پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد و آن دسته از داوطلبانی که نسبت به سوالات آزمون و پاسخنامه آن معترض هستند و یا متقاضیانی که حدنصاب نمره قبولی در امتحان مذکور را کسب نکرده اند و تقاضای بازنگری در نتایج را در آزمون نظام مهندسی دارند، می توانند در زمانی که از طریق سایت رسمی inbr.ir اعلام می شود نسبت به ثبت و ارسال اعتراضات خود اقدام کنند.

زمان اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ نیز در قالب اطلاعیه ای توسط سامانه آزمون ورود به حرفه مهندسان منتشر می گردد. در ضمن این گونه افراد می بایست در وقت معین شده نسبت به ثبت و یا ارسال اعتراض خود اقدام کنند زیرا به درخواست های که پس از پایان مهلت اعتراض، ارسال می شوند هیچ گونه ترتیب اثری داده نخواهد شد. همچنین معمولا مهلت ارسال آن یک هفته بعد از اعلام نتایج آزمون می باشد. مدت زمان اعتراض برای اولین دوره برگزاری آزمون در اردیبهشت سال ۱۴۰۲، ۳۱ تیر تا ۳ مرداد بود.

شرایط و نحوه بررسی اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

افرادی که بعد از شرکت در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ و اعلام نتایج نتوانسته‌ اند به حدنصاب قبولی برسند. شانس اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی را دارند زیرا احتمال خطا در طراحی سوالات و تنظیم کلید آن ها و یا تصحیح پاسخنامه های داوطلبان وجود دارد. به همین خاطر پس از برگزاری آزمون ها، به جهت شفاف سازی و احترام به حقوق شرکت کنندگان، فرصتی در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد تا آن ها در مورد کلیه سوالات اظهار نظر نمایند.

بعد از اتمام فرصت اعتراض به سوالات و پاسخنامه آن ها، کمیته های تخصصی هر رشته به بررسی اظهار نظرات رسیده می پردازند و نظر خود را پیرامون آن ها اعلام می کنند. در صورتی که کمیته تخصصی در این مرحله پیشنهاداتی مبنی بر حذف یا چند گزینه ای کردن سوالات داشته باشند، نظر آن ها به طور مستقیم روی پاسخنامه های داوطلبان اعمال خواهد شد. در صورتی که کمیته تخصصی ، ایرادات وارد شده بر سوالی را نپذیرفته باشند ، اعتراضات و ایرادات نهایی به کمیته های تجدیدنظر مربوط به هر رشته ارسال می شود. رای کمیته تجدیدنظر قطعی و نهایی خواهد بود و جهت اعمال در پاسخ نامه ها ابلاغ خواهند شد.
پس از انتشار کلید نهایی سوالات، شرکت خدمات آموزش سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به تصحیح پاسخنامه ها و انتشار نتایج، اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد. در این مرحله و پس از اعلام نتایج نهایی، داوطلبان حق خواهند داشت تا نسبت به تصحیح پاسخنامه، شمارش پاسخ ها و … اعتراضات خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت به آن ها رسیدگی شود.
توجه داشته باشید که به تمامی این اعتراضات رسیدگی می شود و در صورت لزوم ، نتایج آن روی پاسخنامه های داوطلبان اعمال خواهد شد.
داوطلبان پیش از ثبت و ارسال درخواست اعتراض خود این نکته را در نظر داشته باشند که ملاک اصلی در برگزاری این آزمون، سوالات و پاسخ های آن، مقررات ملی ساختمان ها، آیین نامه ها و قوانین موجود می باشد و روش های حل مسائل موجود در کتاب های چاپ شده اساتید ایرانی و یا خارجی مورد استناد نخواهد بود.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، تغییر رشته، آزمون نظام مهندسی و پزشکی، کارشناسی رسمی و … همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

شرایط بومی گزینی در آزمون استخدامی

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری کانون ۱۴۰۲| نفت، پتروشیمی و فرآورده های شیمیایی

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| صنایع چوب

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید