مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳| دانشگاه آزاد و دولتی

مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری 1402

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ بعد از دریافت کارنامه اولیه و مشخص شدن رتبه و تراز به تکاپو برای انتخاب رشه اصولی و منطقی می افتند و تمام تلاش و سعی خود را می کنند که بهترین انتخاب ها را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ثبت کنند. با نهایی شدن انتخاب رشته و ثبت نهایی در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، مجدد داوطلبان باید منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری خود و اعلام قبولی در دانشگاه و رشته های انتخابی در فرم انتخاب رشته باشند. نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری مشخص می کند که شما در کدام دانشگاه و کدام رشته پذیرفته شده اید و باید برای ثبت نام به کدام دانشگاه مراجعه کنید. اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور را می توان آخرین مرحله کنکور دانست و بعد از آن فرایند ادامه تحصیل در دانشگاه ها و رشته های مختلف شروع می شود.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

مسلما داوطلبان کنکور سراسری برای دریافت نتایج انتخاب رشته خود استرس و اضطراب زیادی را متحمل می شوند. اما مهم این است که شما اطمینان داشته باشید که انتخاب رشته اصولی و به دور از اشتباهی را انجام داده و در نهایت نتیجه مناسبی کسب می کنید.

اطلاع از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری می تواند به داوطلبان کمک کند تا استرس و اضطراب خود را مدیریت کرده و برای رفتن به دانشگاه آمادگی لازم را کسب کنند.

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ که در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر، ثبت نام و در آزمون سراسری شرکت کرده‌ اند، می‌توانند در اوایل مهرماه، برای اعلام نتایج نهایی کنکور به سایت مربوطه مراجعه نمایند.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۴ با تاثیر ۶۰% معدل (۶۰ درصد سوابق تحصیلی)

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۳

برای مشاهده نتایج انتخاب رشته دانشگاه ۱۴۰۳، داوطلبان گرامی بایستی ابتدا وارد سایت سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از منوی پایین صفحه گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

نتایج نهایی کنکور 1402

۲. در صفحه جدید گزینه “مشاهده و پرینت کارنامه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” را برگزینید.

۳. کد ملی و رمز عبور سازمان سنجش را درج کرده و کلید “ورود” را بفشارید.

مشاهده نتایج نهایی کنکور 1402

نحوه مشاهده نتایج نهایی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

جهت مشاهده انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد، می بایست مراحل زیر را دنبال نمایید. توجه داشته باشید که نتیجه نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد، برای چهار رشته دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی و دامپزشکی، از طریق سایت سازمان سازمان سنجش صورت می گیرد.

  1. مراجعه به سایت azmoon.org و یا azmoon.iau.ir

۲. انتخاب گزینه “اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد” (بجز رشته های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)

مشاهده نتیجه دانشگاه آزاد 1402

۳. وارد نمودن کد دسترسی انتخاب رشته و کد ملی و سپس ورود به سامانه

نحوه مشاهده نتیجه آزاد کنکور 1402

اعتراض به نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

داوطلبان گرامی میتوانند در صورت داشتن اعتراض به نتیجه نهایی انتاب رشته، اعتراض خود را به سازمان مربوطه اعلام نمایند تا بررسی ها لازم صورت بگیرد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

۰ تا ۱۰۰ انصراف از دانشگاه دولتی و کنکور مجدد ۱۴۰۳ | شرایط، هزینه و…

آرکا مشاوره

ثبت نام رشته حقوق دانشگاه علمی کاربردی۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

انصراف از دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳|هزینه شرایط

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید