مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

نحوه مشاهده نتایج کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳+ فرهنگیان

نحوه مشاهده نتایج کنکور اردیبهشت و فرهنگیان 1403

اعلام نتایج کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در قالب نتایج اولیه و نهایی منتشر می گردد. داوطلبانی که در کنکور نوبت اول شرکت کرده اند، می توانند در تاریخ ۱۷ خردادماه و با استفاده از اطلاعات ثبت نامی خود نسبت به مشاهده کارنامه اولیه اقدام نمایند. داوطلبان می توانند جواب نهایی کنکور اردیبهشت ماه را حدودا در نیمه مهر ماه در سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند. 

با توجه به تغییرات ایجاد شده و اهمیت نحوه مشاهده نتایج کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مقاله به صورت کامل در خصوص زمان جواب اولیه و نهایی کنکور، سایت و نحوه اعلام نتایج کنکور اردیبهشت ماه به همراه راهنمای تصویری توضیح داده می شود.

داوطلبانی که در کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شرکت نموده اند، لازم است در زمان جواب از طریق کارنامه اولیه کنکور سراسری برای مشاهده درصد و تراز علمی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است داوطلبان در تاریخ ۳۰ خرداد ماه می توانند نتایج اولیه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را مشاهده نمایند.

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه شایستگی های عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات طلایی

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

همان طور که بیان شد، داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده وضعیت علمی خود می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. خاطر نشان می گردد در صورتی داوطلبان می توانند برای انتخاب رشته دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند که مجاز شده باشند. بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، داوطلبان می توانند در گروه آزمایشی که در آن شرکت کرده اند، نسبت به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل اقدام نمایند. زمان جواب نهایی کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در اواخر شهریور ماه یا اوایل مهر ماه می باشد.

با توجه به اینکه کنکور سراسری و آزاد اسلامی با همدیگر ادغام شده اند، بنابراین زمان جواب اولیه نیز به صورت یکپارچه اعلام خواهد شد. همچنین اعلام نتایج نهایی دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا اعلام خواهد شد. خاطر نشان می گردد که اعلام نتایج نهایی چهار رشته اصلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی برای دانشگاه های آزاد در زمان اعلام نتایج نهایی همزمان با دانشگاه های سراسری و از طریق سایت سنجش اعلام خواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور فرهنگیان و اردیبهشت ۱۴۰۳

همان طور که در قسمت های قبلی توضیح داده شد، اعلام نتایج کنکور سراسری هر ساله در زمان مقرر توسط سایت جواب آزمون به نشانی sanjesh.org انجام می شود. کلیه داوطلبانی که در هر یک از نوبت های کنکور سراسری ۱۴۰۳، شرکت نموده اند، می توانند در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و با در دست داشتن اطلاعات ثبت نامی خود، نسبت به دریافت نتایج اولیه خود اقدام نمایند. افراد همچنین می توانند از سامانه جامع آزمون سراسری برای این منظور استفاده نمایند. در ادامه این مقاله نحوه دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ به همراه راهنمای تصویری ارائه شده است.

۱- ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی my.sanjsh.org

۲- ثبت شماره ملی به همراه رمز انتخابی در قسمت مشخص شده

نحوه مشاهده نتیجه کنکور اردیبهشت

۳- پس از وارد شده به پروفایل کاربردی بر روی گزینه کارنامه علمی کنکور یا فرهنگیان (در صورت شرکت) کلیک نمایید.

 نتیجه کنکور فرهنگیان

۴- در ادامه در صفحه باز شده همانند شکل زیر بر روی گزینه مشاهده کارنامه کلیک نمایید:

مشاهده کارنامه کنکور۵- با کلیک بر روی گزینه مشاهده کارنامه، میتوانید همانند شکل زیر نسبت به مشاهده کارنه خود اقدام نمایید.

نحوه مشاهده نتایج کنکور فرهنگیان 1403

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

اعتراض به اعلام نتایج کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

بسیاری از داوطلبانی که در کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شرکت کرده اند، پس از مشاهده کارنامه اولیه در صورتی که به درصد های مکتسبه و همچنین تراز علمی خود و همچنین نتایج نهایی خود اعتراض داشته باشند، می توانند به صورت اینترنتی درخواست بررسی نتایج خود را ثبت نمایند. داوطلبان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با در دست داشتن اطلاعات ثبت نامی و هویتی خود اقدام به ثبت اعتراض نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

دانلود پاسخنامه تشریحی کنکور سراسری ۱۴۰۲ _ تجربی ، انسانی ، ریاضی ، هنر و زبان

آرکا مشاوره

انتخاب رشته کنکور هنر۱۴۰۳|نکات مهم ،مراحل

آرکا مشاوره

بهترین کتاب برای قبولی آزمون تیزهوشان نهم به دهم | نکات مهم آزمون

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید