مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

نرم افزار تخمین رتبه کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ با تراز اعلامی سازمان سنجش

نرم افزار تخمین رتبه کنکور 1402 با تراز اعلامی سازمان سنجش

اگر در کنکور سراسری اردیبهشت ۱۴۰۳ شرکت کرده اید می توانید با وارد کردن ترازهای اعلامی سازمان سنجش و سوابق تحصیلی در نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری، رتبه حدودی خود را تخمین بزنید. با نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری با ترازهای اعلامی سازمان سنجش مرکز مشاوره آرکا می توانید هم رتبه کشوری، و هم رتبه خود در منطقه۱، ۲ ، ۳ و ایثارگری محاسبه کنید و از قبولی خود در رشته های مختلف آگاه باشید.

تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با ترازهای اعلامی سازمان سنجش

تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای همه داوطلبین مهم است. بعد از کنکور معمولاً داوطلبین با دیدن دفترچه شروع به محاسبه درصدهای خود می‌نمایند تا بتوانند حدس بزنند که چه درصدهایی را داشته‌اند و چه رتبه‌ای را خواهند آورد؟ در مرکز مشاوره آرکا مشاورین ما در هر مرحله کنکور با شما همراه بوده اند تا کمک کنند بهترین عملکرد را در کنکور سراسری کسب نمایید. و تخمین رتبه کنکور یکی از خدماتی است که مشاورین ما برای انجام آن در ارائه خدمت رسانی به شما آماده اند.

تخمین رتبه چه کمکی به انتخاب رشته دقیق می کند؟

اولین فایده‌ای که تخمین رتبه کنکور سراسری دارد راحت شدن خیال شماست.

در مورد اکثر داوطلبین این سخن را شنیده‌ام که هر شب کابوس زمان اعلام نتایج با آن‌ها همراه است و این موجب می‌شود هنوز ذهن آن‌ها آماده استراحت نشود و خستگی کنکور را ادامه دهد و حتی در صورت قبولی و پذیرش در رشته مورد علاقتان بازهم ذهن شما این آمادگی را نداشته باشد و خستگی یکسال مطالعه برای کنکور و استرس چند ماهه تا زمان اعلام نتایج ذهن شما را آماده مباحث درسی جدید و دانشگاه نمی کند.

برخی از داوطلبانی که حتی در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شده بودند نیز این موضوع را عنوان می کردند که هنوز هم برخی شب ها خواب اعلام نتایج را می بینند و شاید به لحاظ روان شناسی این موضوع ناتمام است که هنوز در حال ادامه دادن است و در ضمیر ناخودآگاه آن ها وجود دارد.

دومین فایده تخمین رتبه کنکور سراسری این است که مسیر برایتان آماده می‌شود و تا حدودی می‌توانید در مورد آینده شغلی‌تان اطمینان یابید و یا اینکه به تحقیق و بررسی در مورد رشته های کنکور که قصد شرکت در آن رادارید بتوانید موفقیت خود را تضمین نمایید.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

تراز در کارنامه کنکور چیست؟

زمانی‌که کارنامه آزمایشی یا کارنامه کنکور سراسری خود را مشاهده می‌کنید با عبارت تراز کنکور مواجه می‌شوید. اما تراز در کنکور چیست؟ تراز کنکور یکی از مهم‌ترین فاکتورهای قبولی داوطلبان در کنکور است. در واقع می‌توان گفت که تراز در کنکور، ارزش نتیجه کنکور داوطلبان را مشخص می‌کند. تراز کنکور می‌تواند سطح علمی تمامی داوطلبان را به صورت دقیق مشخص کند. شما می‌توانید با استفاده از تراز کنکور سطح علمی تمامی شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری را مقایسه کنید. برای هر سوال در کنکور سراسری یک امتیاز داده می‌شود. این بدین معنی است که با در نظر گرفتن تعداد و ارزش هر سوال که داوطلب به آن پاسخ می‌دهد، یک امتیاز در نظر گرفته می‌شود. این امتیاز، تراز کنکور است و برای مقایسه سطح علمی داوطلبان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال در نظر بگیرید، داوطلبی در آزمون نمره ۱۷ را کسب کرده است. داوطلب با همین نمره ۱۷ نفر اول است زیرا هیچ داوطلب دیگری در این آزمون نمره بالای ۱۷ کسب نکرده است. در آزمون دیگر، داوطلب دوباره همون نمره ۱۷ را کسب می‌کند اما داوطلبان دیگر نمرات بیشتر از ۱۷ کسب کرده‌اند. همان طور که مشاهده می‌کنید این دو نمره کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. این بدین معنی است که زمانی نمره ۱۷ ارزش دارد که داوطلبان دیگر آن نمره را کسب نکرده باشند.

نکات مهم در خصوص کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

طبق مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در صورت یکسان بودن گروه آزمایشی نوبت‌های اول و دوم داوطلبانی که در هر دو نوبت آزمون اختصاصی (کنکور) شرکت کرده‌اند، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی در نمره‌کل نهایی لحاظ می‌شود. لذا بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی، در کارنامه مربوط به نوبت دوم درج شده است.
برای داوطلبانی که فقط در نوبت اول در یک یا چند گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند، نمره‌کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی آنان در کارنامه نوبت اول درج و از طریق سامانه فوق قابل ملاحظه است.

کارنامه داوطلبان شرکت‌کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیر ماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی که شرکت نموده، بیشترین نمره‌کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم (ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی (دریافتی از وزارت آموزش و پرورش) می‌باشد که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است.

کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، هفته آینده در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد.

اطلاعیه تکمیلی در خصوص زمان انتشار دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته و همچنین زمان انتخاب رشته داوطلبان، هم‌زمان با انتشار کارنامه نهایی در هفته آینده منتشر خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند هرگونه سؤال در خصوص نمرات خام آزمون اختصاصی (کنکور) را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی: https://request.sanjesh.org به این سازمان ارسال نمایند و یا در صورت لزوم سؤالات خود را در ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ با پیش‌شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

داوطلبان گرامی در صورت نیاز به درخواست بررسی مجدد نمره کل سابقه تحصیلی لازم است به درگاه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه نمایند. بدیهی است به درخواست‌هایی که به سایر روش‌ها ارسال شود هیچ‌گونه پاسخی داده نخواهد شد.

مشاوره تخمین رتبه کنکور ۱۴۰۳ با ترازهای اعلامی سازمان سنجش

چند سالی است که نرم‌افزارهایی تحت عنوان نرم‌افزار تخمین رتبه کنکور سراسری به بازار عرضه‌شده است و یا در سایت های مختلف تخمین رتبه مجازی کنکور قرار داده شده است.

متأسفانه و یا خوشبختانه ما به سمتی پیش می‌رویم که روزبه‌روز راحت‌طلب‌تر می‌شویم و ترجیح می‌دهیم با حداقل زحمت، نتیجه مطلوبمان را کسب نماییم.

یک واقعیت در مورد این‌گونه نرم‌افزارها وجود دارد. اولا به دلیل ایده جالب و تفکر سازنده‌های این نرم‌افزارها باید دست مریضاد و خسته نباشید گفت و نمی‌توان زحمات آن‌ها را در این امر نادیده گرفت اما حقیقت این است که هیچ ماشین و ابزار و سیستم و کامپیوتری نمی تواند قدرت تصمیم‌گیری انسان را داشته باشد.

نرم‌افزارهای تخمین رتبه به دلیل اینکه قدرت پیش‌بینی سختی و آسانی سؤالات کنکور سراسری را ندارند نمی‌توانند تخمین دقیق و درستی از رتبه شما داشته باشند.

تخمین رتبه کنکور سراسری کار تخصصی است و نیازمند سنجیدن عواملی است و سنجیدن این عوامل از عهده نرم‌افزار خارج است.

بنابراین، اگر می‌خواهید نتیجه دقیقی به دست آورید بهتر است این کار را از متخصص آن بخواهید. از طرفی کنکور سراسری ۱۴۰۳ متفاوت از کنکور سال های گذشته بوده و نیازمند بررسی های دقیق تر میباشد.

برای تخمین رتبه دقیق تر از طریق روش های زیر میتوانید با مرکز مشاوره آرکا در ارتباط باشید:

۱. از طریق تماس تلفنی (کلیک کنید)

۲. از طریق لینک تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳با تراز اعلامی (کلیک کنید) 

مطالب مرتبط:

کارنامه آخرین رتبه قبولی داروسازی ۱۴۰۲/ رتبه قبولی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

ثبت نام بدون کنکور پیراپزشکی ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

۵ دیدگاه

علی ۱۴۰۲-۰۵-۲۱در ۲۱:۵۹

سلام اگر دو داوطلب در دی و تیر رتبه یکسان کسب کنند تکلیف چیست

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۵-۲۹در ۱۶:۵۰

اگر تراز مساوی کسب کنند باز هم هیچ تفاوتی در اصل موضوع نخواهد داشت…

پاسخ
علی ۱۴۰۲-۰۵-۲۴در ۲۲:۰۳

سلام ترازی که سنجش اعلام کرده تراز دو کنکور تیر و دی است و یا فقط مال یک کنکور است

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۵-۲۵در ۱۵:۴۳

سلام…سازمان سنجش بالاترین ترازی که در کنکور کسب کرده اید را انتخاب کرده است. در صورتی که در دو رشته گروه مختلف شرکت کرده اید باید خودتون در پروفایل مربوطه انتخاب نمایید.

پاسخ
علی ۱۴۰۲-۰۵-۲۵در ۱۹:۴۳

سلام با نمره نهایی ۹۵۵۷ چه رتبه میدهد با توجه به نمرات نفرات برتر که امروز تعلتم شد ور تجربی منطقه یک

پاسخ

دیدگاهی بنویسید