مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

کد دسترسی دانشگاه آزاد۱۴۰۳| نکات مهم

کددسترسی دانشگاه آزاد1403

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ یک کد ۷ رقمی است که در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری درج می شود. لذا، داوطلبان برای تکمیل فرم انتخاب رشته آزاد می توانند علاوه بر کد ملی، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را به همراه داشته باشند تا بتوانند با ورود به سایت انتخاب رشته سنجش و پذیرش آزاد انتخاب رشته خود را به درستی انجام دهند.

با وجود اینکه در سال های اخیر کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده اند، اما همچنان مسیر انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ و انتخاب رشته دانشگاه سراسری از یکدیگر جدا بوده و تمام داوطلبان کنکور سراسری که در آزمون ثبت نام کرده اند، می توانند با توجه به کارنامه اولیه خود و با استفاده از کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، نسبت به انتخاب رشته این دانشگاه اقدام کنند.

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ یک شناسه هفت رقمی است که برای هر داوطلب متفاوت بوده در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری درج شده است. به دلیل اهمیت اطلاع از نحوه دریافت کد دسترسی انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۳ در فرآیند انتخاب رشته در ادامه این مقاله به توضیحاتی درباره نحوه دریافت شناسه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد پرداخته شده است.

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چیست؟

در پاسخ به این سوال که کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳چیست؟ باید گفت که کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد معمولا یک عدد ۷ رقمی است که در انتهای کارنامه اولیه کنکور، ارشد و دکتری درج شده و برای داوطلبان قابل مشاهده می باشد. افراد در صورتی که تمایل به نام نویسی در موارد با آزمون دانشگاه آزاد داشته باشند، لازم است حتما آن کد را به دست آورده و از آن استفاده نمایند.

همان طور که از نام کد دسترسی انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ پیداست، از آن عدد ۷ رقمی برای انتخاب رشته های تحصیلی مختلف دانشگاه آزاد استفاده می شود. برای دریافت کد مربوطه افراد باید حتما وارد سایت سازمان سنجش شده و کارنامه اولیه کنکورهای سراسری خود را مشاهده کنند که جهت رفاه حال متقاضیان محل دقیق عبارت ۷ رقمی در کارنامه در زیر مشخص شده است.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ با تراز اعلامی سازمان سنجش

 

دریافت کد ۷ رقمی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳به طور کلی کار پیچیده ای نبوده و به راحتی در دسترس می باشد. افراد پس از مشاهده کارنامه اولیه در سایت سازمان سنجش می توانند کد دسترسی را در جایی یادداشت کرده و آن را با خود نگه دارند تا در صورت تمایل برای ثبت نام در دانشگاه آزاد از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که امکان مشاهده کارنامه اولیه در سایت sanjesh.org همواره وجود داشته و افراد محدودیتی برای مشاهده مجدد کارنامه خود نخواهند داشت. 

افراد در صورت فراموشی کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ یا نداشتن دسترسی به کارنامه اولیه خود در سایت سازمان سنجش می توانند از طریق روش های مختلفی اقدام کنند. برای مثال اگر فرد شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را از دست داده و امکان ورود به سایت سازمان سنجش را نداشته باشد، باید درخواست رمز عبور جدید داده و سپس وارد سایت سازمان سنجش گردد تا کارنامه خود را مشاهده نماید. زیرا کد دسترسی ۷ رقمی مندرج در ذیل کارنامه سازمان سنجش فقط از طریق بررسی کارنامه اولیه در دسترس قرار خواهد گرفت

کد دسترسی به انتخاب رشته سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

بعد از این که نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد، داوطلبایی که انتهای کارنامشون کد دسترس به انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج شده، می تونن زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد با استفاده از این شناسه هفت رقمی وارد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org بشن و بعد از خرید کارت اعتباری، انتخاب رشته خودشون رو در این سایت تکمیل و ثبت کنن. 

ممکنه براتون این سوال پیش بیاد که شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیه و چه کاربردی داره؟ همون طور که می دونین، بعد از ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با هم، انتخاب رشته دانشگاه آزاد با استفاده از رتبه و تراز نوشته شده در کارنامه کنکور سراسری انجام میشه و داوطلبا برای اینکه بتونن انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ ​دانشگاه آزاد رو انجام بدن، کافیه با این کد و سریال خرید کارت اعتباری دانشگاه آزاد، وارد سایت دانشگاه آزاد بشن.

از طرفی برای اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاعات کارنامه داوطلبا دسترسی داشته باشه، پایین کارنامه هر داوطلب به صورت یکتا و اختصاصی یک کد نوشته شده که بهش کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد یا شناسه دانشگاه آزاد گفته میشه. یک نمونه از کارنامه هم در اینجا قرار داده شده تا داوطلبا با محل قرارگیری اون آشنایی کامل پیدا کنن.

حتما بخوانید:نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

کد دسترسی دانشگاه آزاد برای اعلام نتایج ۱۴۰۳

بعد از بررسی نحوه دریافت کد ۷ رقمی انتخاب رشته نوبت به آشنایی با کد دسترسی دانشگاه آزاد برای اعلام نتایج می رسد. برخی از مواقع اعلام نتایج مواردی مانند نتایج انتخاب رشته و دعوت به مصاحبه دکتری و کاردانی بر عهده خود دانشگاه آزاد گذاشته می شود که افراد برای گرفتن نتیجه ها نیاز به وارد کردن کد دسترسی در سامانه اعلام نتایج خواهند داشت.

کد دسترسی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای اعلام نتایج در واقع همان کد دسترسی ۷ رقمی مندرج در ذیل کارنامه سازمان سنجش می باشد. افراد برای مشاهده نتیجه نهایی از طریق دانشگاه آزاد ابتدا لازم است نشانی azmoon.org را در مرورگر جستجو کرده و سپس در صورتی که زمان دریافت جواب فرا رسیده باشد، بر روی لینک دریافت نتیجه ها کلیک کنند.

افراد سپس لازم است همان طور که در تصویر زیر مشاهده می شود کد دسترسی دانشگاه آزاد برای اعلام نتایج را در فیلد معین وارد کرده و کد ملی خود را نیز در سایت وارد نمایند تا با کلیک بر روی ورود سایت برای آنان باز گردد. لازم به ذکر است که در صورت فراموشی کد دسترسی ۷ رقمی جایی برای نگرانی وجود نداشته و امکان دسترسی مجدد به کارنامه اولیه از طریق سایت سازمان سنجش خواهد بود.

لازم به ذکر است که گاهی اوقات اعلام نتایج نهایی رشته های با آزمون دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت خود دانشگاه آزاد اعلام می گردد. در این صورت افراد بعد از فرا رسیدن زمان اعلام نتایج دانشگاه آزاد، باید به سایت azmoon.org مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعاتی مانند کد دسترسی و کد ملی نتیجه را مشاهده کنند.

فراموشی کد دسترسی انتخاب رشته آزاد۱۴۰۳

در مورد فراموشی کد دسترسی انتخاب رشته آزاد باید گفت که برخی از افراد کد دسترسی ۷ رقمی مندرج در ذیل کارنامه سازمان سنجش را فراموش کرده و همچنین موارد لازم برای ورود به سایت سازمان سنجش و مشاهده کارنامه اولیه مانند کد داوطلبی یا شماره پرونده را هم گم کرده اند. این افراد برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد، حتما به کد ۷ رقمی نیاز دارند و به همین دلیل باید برای بازیابی رمز عبور سایت سازمان سنجش اقداماتی را انجام دهند.

کاربران در صورت فراموشی کد دسترسی انتخاب رشته آزاد و همچنین فراموشی کدهای ورود به سایت سازمان سنجش باید نشانی sanjesh.org را در مرورگر جستجو کرده و با کلیک بر روی آیکون تلفن وارد سامانه پاسخگویی شوند.

در ادامه افراد می توانند اطلاعات فردی خود را در فیلدهای معین وارد کرده و در سامانه پاسخگویی آنلاین سازمان سنجش عضو گردند. لازم به ذکر است که نیاز به هیچ گونه مراجعه حضوری برای بازیابی رمز عبور و گرفتن کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد نخواهد بود.

افراد پس از عضویت و ورود به سامانه پاسخگویی می توانند با کلیک بر روی درخواست جدید، درخواست خود را در قالب یک فرم بیان کرده و نیاز خود را به طور کامل شرح دهند.

با توجه به این که بازیابی رمز عبور سایت سازمان سنجش ممکن است کمی طول بکشد و زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد محدود است، پیشنهاد می شود افراد حتما کد دسترسی ۷ رقمی مندرج در ذیل کارنامه سازمان سنجش را در یک جای امن یادداشت کرده و از گم کردن آن پرهیز کنند. افراد در صورت فراموشی کد دسترسی انتخاب رشته آزاد باید در اسرع وقت جهت بازیابی اقدامات لازم را انجام دهند تا دچار مشکل نشوند.

کارشناسان سامانه مشاوره آرکا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص کد دسترسی دانشگاه آزاد، دریافت کد ۷ رقمی انتخاب رشته و فراموشی این کد را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی آرکا راهنمایی نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

 تعداد سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۳| مدت زمان

آرکا مشاوره

مشاهده نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ | تیر و دی ماه، نحوه مشاهده+نکات مهم

آرکا مشاوره

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ | زمان، دفترچه، نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید