مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

آمادگی مصاحبه دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳| نکات مهم

آمادگی مصاحبه دانشگاه بقیه الله 1403

دانشگاه بقیه الله یکی از دانشگاه های نیمه متمرکز می باشد که شرط ورود به این دانشگاه، پذیرش در مصاحبه است. مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ۱۴۰۳ بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور انجام میشود. داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کرده باشند و حد نصاب نمره لازم برای ورود به مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ۱۴۰۳ را بدست آورده اند، می بایست در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی شرکت نموده تا پس از قبولی در سوالات کتبی و نیز مصاحبه شفاهی نهایی ۱۴۰۳ در رشته محل مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند. در ادمه ضمن توضیحات پیرامون مصاحبه پذیرش دانشگاه بقیه الله، فایل جامعی جهت آمادگی بیشتر داوطلبان گرامی تهیه شده است که از طریق لینک مربوطه قابل دانلود میباشد.

مصاحبه دانشگاه بقیه الله (عج)

پس از انتخاب رشته کنکور سراسری، داوطلبانی که رشته های دانشگاه بقیه الله را در فرم انتخاب رشته خود قرار داده اند، در صورتی که رتبه لازم را کسب کرده باشند برای مصاحبه دعوت خواهند شد. معمولا دعوت شدگان به مصاحبه، چند برابر ظرفیت رشته می باشند و آن دسته از داوطلبانی که امتیاز علمی لازم را به دست آورند، پذیرش می شوند. چنانچه چند رشته از دانشگاه بقیه الله را انتخاب کرده اید، شرکت در مصاحبه یکی از رشته ها کفایت می کند. نتیجه مصاحبه توسط سازمان سنجش و دانشگاه بررسی می شود و در صورتی که دارای همه ی شرایط باشید، پذیرش شما انجام می گیرد. ضمنا اگر در مرحله مصاحبه پذیرفته نشوید، اولویت های بعدی فرم انتخاب رشته شما بررسی می شود.

زمان مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ۱۴۰۳

با توجه به اینکه پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به صورت متمرکز با شرایط خاص است سازمان سنجش بعد از اتمام مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری و قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳، اسامی معرفی شدگان برای مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله را در سایت خود اعلام می کند و متقاضیان، برای بررسی صلاحیت های عمومی و علمی بر اساس رتبه و تراز کسب شده در کنکور سراسری به صورت چند برابر ظرفیت برای شرکت در مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله احتمالا در بازه زمانی معینی دعوت می شوند و در صورت قبولی، در اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری پذیرفته و اعلام خواهند شد.

در سال گذشته اسامی معرفی شدگان به مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، در شهریور ماه اعلام شد و داوطلبان توانستند بعد از مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org با وارد کردن یکی از اطلاعات خواسته شده (شماره پرونده و یا داوطلبی) از نتیجه خود مطلع شوند. در صورت اعلام زمان مصاحبه دانشگاه شاهد در سال جاری در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

در مصاحبه دانشگاه بقیه الله  چه سوالاتی پرسیده می شود؟

میگنا - سئوالات احتمالی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و نحوه گزینش دانشجومعلمان

به طور کلی می‌توان گفت سوالات مصاحبه دانشگاه بقیه الله شامل موارد سیاسی اجتماعی مذهبی عقیدتی بررسی روابط اجتماعی و سایر موارد دیگر می باشد. در تمام این زمینه ها هدف از پرسش سوال ها در وهله اول سنجیدن اطلاعات داوطلبان و در وهله دوم بررسی آمادگی داوطلب از نظر ذهنی و روانی و همچنین تسلط او بر ایراد سخن کردن است.

از جمله سوالات عقیدتی که ممکن است از داوطلبان پرسیده شود شامل:

  • احکام تقلید و مقلد داوطلب و همچنین گاهی سوالاتی در رابطه با تفاوت های برخی از مراجع در رابطه با موضوعات خاصی ممکن است سوال پرسیده شود.
  •  نماز و احکام مربوط به وضو و غسل و ارکان آن همیشه یکی از سوالاتی است که بسیار به آن توجه می شود و در این زمینه سوال هایی از داوطلبان پرسیده خواهد شد.
  •  در رابطه با قرآن کریم روان خوانی و حتی با لحن و صوت خواندن آن و همچنین اطلاعاتی در رابطه با سوره های مختلف و آیه های قرآن مورد توجه قرار گیرد.
  •  درباره احکامی که مربوط به جنسیت شما به عنوان یک زن یا مرد در در رساله ها تعیین شده است نیز یکی از موارد مورد توجه خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت شرکت در مصاحبه دانشگاه بقیه الله

۱۲ قطعه عکس ۴×۳ اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی داوطلب، پدر، مادر و در صورت متاهل بودن؛ همسر اصل و کپی مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره متوسطه ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا گواهی عضویت در بسیج، سوابق ایثارگری و… (در صورت دارا بودن) حکم قهرمانی در رشته های مختلف، گواهی حفظ مسابقات قرآن کریم و عناوینی از این قبیل (درصورت دارا بودن)

تذکر: کلیه کپی ها در اندازه برگه A4 تهیه شوند.

دانلود فایل آمادگی مصاحبه پذیرش دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳ تمامی رشته ها

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله وابسته به سپاه و ارتش جمهوی اسلامی ایران می باشد که هر ساله داوطلبان زیادی برای پذیرش در رشته های پزشکی، داروسازی و پیراپزشکی این دانشگاه با یکدیگر در رقابت هستند. تحصیل در این دانشگاه دارای مزایای تحصیلی بسیاری است از جمله این که دانشجو از بدو ورود و ثبت نام دانشگاه بقیه الله، به استخدام رسمی در می آید و در طول مدت تحصیلی خود از تمام امکانات آموزشی، خوراک، پوشاک و … بهره مند خواهد بود. لذا به داوطلبان گرامی توصیه میشود که با آمادگی کامل در جلسه مصاحبه شرکت نمایند.

لینک دانلود فایل آمادگی مصاحبه پذیرش دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳ تمامی رشته ها (کلیک نمایید)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند. مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۴| زمان، هزینه، مدارک، نکات مهم و…

آرکا مشاوره

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید