مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

آمادگی مصاحبه مربی پرورشی ۱۴۰۳| معلم پرورشی ، مشاغل کیفیت بخشی

امادگی مصاحبه مربی پرورشی 1403

یکی از مهمترین موضوعات در استخدام مربی یا معلم پرورشی (مشاغل کیفیت بخشی) آموزش و پرورش ۱۴۰۳، ارزیابی صلاحیت ها و شایستگی های داوطلبان پذیرفته شده چند برابر ظرفیت در کد شغل های انتخابی می باشد. وزارت آموزش و پرورش برای استخدام دبیر و همچنین آموزگار در طی دو مرحله، روند گزینش را انجام می دهد. داوطلبان ابتدا باید در آزمون کتبی شرکت کرده و در صورت قبولی و کسب حد نصاب لازم، برای مرحله دوم مصاحبه آماده شوند.آمادگی مصاحبه مربی پرورشی  ۱۴۰۳ فرآیندی می باشد که پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت باید در آن شرکت نمایند تا پس از ارزیابی صلاحیت ها و شایستگی های لازم وارد عرصه معلمی شوند. در صورتی که پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت از زمان مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش اطلاعی نداشته باشند و نتوانند مراحل پیش بینی شده در این فرآیند را با موفقیت به اتمام برسانند، در این صورت به دلیل کسب پایین تر امتیازات مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ نمی توانند در آموزش و پرورش استخدام شوند.

 آمادگی مصاحبه معلم پرورشی۱۴۰۳ برای کنترل، تایید مدارک و مستندات خود اظهاری و همچنین بررسی صلاحیت های معلمی به همراه سنجش سلامت جسمانی و روانی داوطلبان معرفی شده چند برابر ظرفیت می باشد. مصاحبه آموزش و پرورش به صورت استانی و توسط کمیته مصاحبه کننده هر استان انجام می شود. با توجه به اهمیت بسیار بالایآمادگی مصاحبه  مربی پرورشی ۱۴۰۳ در این مقاله به صورت کامل در خصوص زمان مصاحبه استخدامی آموزش پرورش ۱۴۰۳، شرایط دعوت به مصاحبه استخدامی و مدارک لازم برای مصاحبه به همراه سایر اطلاعات تکمیلی نظیر نحوه شرکت در مصاحبه آموزش و پرورش توضیح داده می شود.

حتما بخوانید: بحث گروهی در مصاحبه استخدامی مربی و معلم پرورشی ۱۴۰۳| نکات مهم

استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۳

وزارت آموزش و پرورش کشور در سال جاری از احتمال استخدام مربی پرورشی ۱۴۰۳ از طریق برگزاری آزمون های استخدام آموزش و پرورش خبر داده است. بر این اساس داوطلبان می توانند در صورت انتشار اطلاعیه های ثبت نامی آموزش و پرورش در سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اگر شرایط ثبت نام مربی پرورشی​ را دارند به منظور ثبت نام معاون پرورشی اقدام نمایند.

متقاضیان دارای مدرک کارشناسی در رشته های علوم تربیتی و مشاوره می توانند برای دانلود دفترچه راهنمای آزمون اقدام کرده و در صورت دارا بودن شرایط اقدامات لازم برای ثبت نام آزمون پرورشی آموزش و پرورش را انجام دهند. در صورتی که داوطلبان بتوانند در آزمون نمره حد نصاب آزمون را کسب نمایند، به منظور انجام مصاحبه حضوری دعوت می شوند.

گاهی اوقات به عنوان روش چگونه معلم پرورشی شویم، علاوه بر آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ مدارس خصوصی در کشور نیز پذیرش و استخدام مربی پرورشی را از طریق مصاحبه حضوری و بررسی رزومه انجام می دهند. در این حالت داوطلبان واجد شرایط بایستی مدارک درخواستی را در روز مصاحبه حضوری به همراه داشته باشند. معمولا پس از بررسی مدارک و تایید صلاحیت مربی پرورشی، متقاضی در مدرسه مذکور به عنوان مربی پرورشی استخدام می شود.

زمان مصاحبه استخدامی مشاغل کیفیت بخشی ۱۴۰۳

داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرده اند، لازم است بعد از اعلام نتایج اولیه در مصاحبه استخدامی شرکت نمایند. لازم به ذکر است که داوطلبان با توجه به درصد های مکتسبه به صورت سه برابر ظرفیت برای هر کد شغلی دعوت به مصاحبه می شوند. خاطر نشان می گردد که استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ برای استخدام دبیری و آموزگاری به صورت مجزا برگزار می شود. زمان آزمون گزینش در سامانه هسته گزینش آموزش و پرورش درج شده است.

داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای آموزگاری شرکت کرده اند، بعد از اعلام نتایج اولیه و در صورت کسب نمره قابل قبول، می بایست برای شرکت در مصاحبه اقدام نمایند. خاطر نشان می گردد که پذیرفته شدگان آموزگاری برای شرکت در مصاحبه آموزش و پرورش می توانند از اول تیر ماه نسبت به نام نویسی و ارائه مدارک اقدام نمایند. لازم به ذکر است که زمان مصاحبه استخدامی براساس تصمیم اداره کل آموزش و پرورش هر استان می باشد که داوطلبان لازم است براساس تاریخ های اعلامی (ابتدای تیرماه) در ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ شرکت نمایند.

شرایط دعوت به مصاحبه استخدامی آموزش پرورش ۱۴۰۳

داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزش پرورش ۱۴۰۳ شرکت می نمایند یکی از سوالاتی که بعد از شرکت در آزمون کتبی دارند این است که چه کسانی به مصاحبه دعوت می شوند؟ برای پاسخ به این سوال لازم است بیان شود که نمرات داوطلبان به تفکیک حوزه های عمومی، تحصصی و اختصاصی محاسبه شده و داوطلبانی که حداقل ۵۰ درصد میانگین نمرات مکتسبه سه نفر اول با ارزش وزنی چهل درصد برای حیطه عمومی و شصت درصد برای حیطه تخصصی و اختصاصی برای هر کد رشته شغلی را کسب نمایند به مصاحبه دعوت می شوند.

خاطر نشان می گردد که دعوت به مصاحبه برای ارزیابی تکمیلی داوطلبان براساس حد نصاب نمره قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و بر اساس نحوه شرکت در مصاحبه آموزش و پرورش ۱۴۰۳​، برای داوطلبان آزاد و معلول سه برابر ظرفیت و برای داوطلبان ایثارگر دو برابر ظرفیت پذیرش براساس هر کد رشته شغلی و جنسیت پذیرش می باشد. لازم به ذکر است که این حد نصاب برای آموزگاری و دبیری یکسان می باشد.

خاطر نشان می گردد که درصد های مکتسبه در آزمون کتبی بر اساس ضریب یک در نظر گرفته می شود و سوالات غلط دارای نمره منفی می باشد. بنابراین داوطلبان باید در آزمون کتبی به سوالاتی که مطمئن هستند، پاسخ بدهند تا بتوانند با توجه به نمره کسب شده و بر اساس شرایط در نظر گرفته شده برای حد نصاب، در زمان مصاحبه استخدامی دعوت به مصاحبه شوند. 

مدارک لازم برای مصاحبه استخدامی مربی پرورشی آموزش پرورش ۱۴۰۳

داوطلبانی که در مرحله مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شده اند، لازم است نسبت به ارائه مدارک برای مصاحبه آموزش و پرورش ۱۴۰۳ و ارزیابی تکمیلی اقدام نمایند. این مدارک لازم است در مرحله ارزیابی توسط کمیته مربوطه مورد بررسی قرار گیرد تا متناسب با آن امتیازات مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ برای داوطلبان در نظر گرفته شود. در ادامه لیست مدارک لازم برای مصاحبه استخدامی آموزش پرورش ۱۴۰۳ ارائه شده است.

ارائه دو سری کارنامه قبولی در آزمون کتبی

تکمیل فرم اطلاعات فردی در سامانه ثبت نام مصاحبه و دریافت رسید نهایی

ارائه کد رهگیری مربوط به تاییدیه ارسال الکترونیکی اطلاعات فردی

تکمیل فرم اعلام آمادگی برای بررسی اسناد و مدارک خود اظهاری و ارزیابی تکمیلی

اصل و تصویر تمامی صفحات شناسنامه داوطلب

اصل و تصویر پشت و روی کارت ملی هوشمند

اصل و تصویر مدارک تحصیلی

اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان 

تعداد ۶ قطعه عکس ۴×۳ پشت نویسی شده

خاطر نشان می گردد برخی از مدارک لازم است در صورت استفاده از شرایط خاص و همچنین مدارک امتیازآور در روز مصاحبه ارائه گردد که شامل موارد زیر می باشد:

ارائه اصل و گواهی ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران در صورت استفاده از سهمیه

ارائه اصل و گواهی معرفی نامه از بهزیستی در صورت استفاده از سهمیه سه درصد معلولین

ارائه مستندات لازم در خصوص گواهی سن جبرانی برای شرکت در آزمون

ارائه مستندات در خصوص بومی گزینی 

ارائه گواهی معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد در خصوص استفاده از امتیاز حفظ قرآن

مدارک کسب مقام قهرمانی در مسابقات و رویداد هاو جشنواره های معتبر استانی، منطقه ای، ملی و جهانی

سوابق فعالیت های اموزشی، فرهنگی، جهادی و تدرس 

گواهی های معتبر مهارت ها و گواهی های شرکت در مسابقات فرهنگی، تربیتی و ورزشی و غیره

تقدیرنامه های مرتبط با مصاحبه آموزش و پرورش

پژوهش های مرتبط با تألیف و تدوین مقالات معتبر و کتب و غیره

لازم به ذکر است که بر اساس نحوه شرکت در مصاحبه آموزش و پرورش ۱۴۰۳​ برخی از مدارک و نمونه برگ ها باید در زمان ارزیابی به صورت کامل تکمیل گردد. خاطر نشان می گردد که هر کدام از مدارک بیان شده باید به صورت اصل مدارک در اختیار تیم ارزیابی کننده همزمان با زمان مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش قرار گیرد

مراحل مصاحبه استخدامی آموزش پرورش ۱۴۰۳

تمامی داوطلبانی که برای مصاحبه استخدامی آموزش پرورش ۱۴۰۳ قبول شده اند، لازم است بر اساس نحوه شرکت در مصاحبه آموزش و پرورش ۱۴۰۳ ​ مراحل مصاحبه را به صورت کامل انجام دهند تا بتوانند با کسب امتیازات مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به عنوان معلم استخدام شوند. مراحل مصاحبه استخدامی آموزش پرورش به صورت زیر می باشد:

بارگذاری مدارک

مقاضیان چند برابر ظرفیت استخدامی آموزش و پرورش، می بایست مدارک درخواستی را ابتدا در سایت بارگذاری نمایند. در ادامه، مدارک توسط کمیته مصاحبه کننده بررسی می شود تا صحت اطلاعات ثبت شده در زمان ثبت نام مورد بررسی قرار گیرد. 

تست سلامت

در این مرحله، متقاضیان توسط پزشکان مجرب و معتمد وزرات آموزش و پرورش معاینه می شوند تا سلامت روحی و جسمی برای ورود به حرفه معلمی بررسی گردد. این معاینات شامل قدرت تکلم، قدرت بینایی، قد، وزن و غیره می باشد.

بررسی صلاحیت های معلمی

در این مرحله، براساس ۴ بخش زیر، این صلاحیت ها مورد بررسی قرار می گیرد:

بحث گروهی

در این بخش، توانایی متقاضی برای ایفای نقش معلمی  همچنین برخورد با دانش آموزان برای اجرای کار های گروهی مورد بررسی قرار می گیرد.

جلسه مصاحبه

در این بخش، کمیته مصاحبه کننده در زمان مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش سوالات عمومی، تخصصی و اختصاصی را مطرح می نمایند تا عملکرد متقاضیان برای ورود به شغل معلمی بررسی گردد.

جلسه ایفای نقش

در این بخش، رویکرد متقاضیان برای مواجهه با والدین و دانش آموزان برای امور تربیتی مورد بحث قرار می گیرد.

 

خاطر نشان می گردد که متقاضیان باید در تمامی مراحل و بخش های اشاره شده، امتیازات بالایی را کسب نمایند تا در مجموع آزمون کتبی و مصاحبه بتوانند براساس ظرفیت درخواستی کد رشته شغلی، استخدام شوند. لازم به ذکر است که تمامس داوطلبان در سهمیه اعلامی خود گزینش می شوند. 

بسته آمادگی مصاحبه ارزیابی شایستگی عمومی و اختصاصی استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش۱۴۰۳

با توجه به اینکه دعوت به مصاحبه ۳ برابری توسط سازمان سنجش انجام خواهد شود و ۲/۳ دعوت شدگانه به مصاحبه بایستی حذف شوند بسته ای تحت عنوان آمادگی مصاحبه استخدامی معلم پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ توسط کارشناسان و مشاوران مرکز آرکا تهیه شده است که شامل تمامی موارد بالا از قبیل: تهیه مدارک، مهمترین مستندات قابل ارائه در روز مصاحبه،بررسی مدارک، نحوه پوشش، زبان بدن، آمادگی سوالات عمومی، روانشناسی، احکام، سیاسی، اجتماعی، مسائل روز، معاینات پزشکی، تحقیقات محلی، بحث گروهی، ایفای نقش، تجربیات داوطلبان سال های گذشته، نکات طلایی آمادگی مصاحبه، فرم های پزشکی و اعلام آمادگی مصاحبه، نمونه سناریو های لو رفته مصاحبه سال های گذشته و….. میباشد که داوطلبان گرامی میتوانند از طریق لینک زیر آن را تهیه نمایند. با تهیه فایل زیر، دیگر نیازی به هزینه های اضافی و …. نخواهید داشت.

 دانلود فایل آمادگی مصاحبه ارزیابی شایستگی عمومی و اختصاصی استخدامی مشاغل کیفیت بخشی (مربی یا معلم پرورشی،علوم تربیتی، تربیت بدنی و مشاور) ۱۴۰۳ (کلیک نمایید)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

دانلود منابع آزمون استخدامی دبیر زیست شناسی ۱۴۰۳| آموزش و پرورش

آرکا مشاوره

آزمون رایانه ای در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

مشاهده نتایج استخدامی آموزگاری ابتدایی آموزش و پرورش ۱۴۰۳| استثنایی،نحوه مشاهده، نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید