مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| دانلود

اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ توسط سازمان سنجش منتشر میشود. انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ یکی از مهمترین مراحل ورود به دانشگاه برای داوطلبان کنکور است. در فرآیند انتخاب رشته کنکور داوطلبان پس از شناخت دقیق کلیه رشته های تحصیلی و دانشگاههای مختلف کشور، بر اساس علاقه مندی و توانایی خود، اقدام به انتخاب رشته می نمایند. آنچه در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ بسیار مهم است، شناخت آینده تحصیلی و شغلی رشته های مختلف است. در ادامه به بررسی نکات مهم در انتخاب رشته میپردازیم، داوطلبان گرامی میتوانند برای داشتن یک انتخاب رشته خوب و دقیق با مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا در تماس باشند تا کارشناسان مرکز انتخاب رشته داوطلبان مورد نظر را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

دانلود اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

پيرو انتشار دفترچه‌هاي راهنماي انتخاب رشته براي رشته‌هاي با آزمون و همچنين دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته پذيرش صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي سراسري سال ۱۴۰۳ در تاريخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۱، ضمن اعلام اصلاحات و رشته محل‌هاي جديد مربوط به دفترچه‌هاي راهنماي فوق (ذيل اين اطلاعيه)، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسري سال ۱۴۰۳ مي‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از داوطلباني كه تا اين تاريخ (۱۴۰۳/۰۶/۱۸) براي انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند و يا مايل به ويرايش کدرشته‌هاي انتخابي خود هستند، ترتيبي اتخاذ شده است كه بتوانند تا پايان روز سه‌شنبه به تاريخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ نسبت به انتخاب رشته و يا ويرايش آن اقدام کنند. لذا داوطلبان بايد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقيق دفترچه‌هاي راهنماي مذکور و مندرجات اين اطلاعيه، به درگاه اطلاع رساني سازمان ملي سنجش مراجعه و نسبت به ثبت كدرشته‌محل‌هاي انتخابي خود اقدام کنند.
* آن دسته از داوطلباني كه قبلاً نسبت به انتخاب كدرشته‌محل‌هاي تحصيلي اقدام کرده‌اند، مي‌توانند در صورت تمايل تا تاريخ۱۴۰۳/۰۶/۲۰، نسبت به مشاهده و ويرايش موارد قابل اصلاح و كدرشته‌محل‌هاي انتخابي اقدام کنند.
* متقاضيان ثبت‌نام و انتخاب رشته پذيرش صرفاً با سوابق تحصيلي سراسري سال ۱۴۰۳ نيز مي‌توانند با توجه به اصلاحات مندرج در همين اطلاعيه براي دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته پذيرش صرفاً با سوابق تحصيلي، تا پايان روز سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ نسبت به ثبت‌‌نام و انتخاب رشته و يا مشاهده و ويرايش موارد قابل اصلاح و کدرشته‌هاي انتخابي خود اقدام کنند. 

برای مشاهده جدول رشته محلهاي جديد و اصلاحات مربوط به دفترچه راهنماي ثبت نام و انتخاب رشته صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي آزمون سراسري ۱۴۰۳ کلیک کنید.

برای مشاهده جدول رشته محلهاي جديد و اصلاحات مربوط به دفترچه راهنماي انتخاب رشته گروه آزمايشي علوم تجربي آزمون سراسري ۱۴۰۳ کلیک کنید.

برای مشاهده جدول رشته محلهاي جديد و اصلاحات مربوط به دفترچه راهنماي انتخاب رشته گروه آزمايشي علوم انساني آزمون سراسري ۱۴۰۳ کلیک کنید. 

برای مشاهده جدول رشته محلهاي جديد و اصلاحات مربوط به دفترچه راهنماي انتخاب رشته گروه آزمايشي علوم رياضي و فني آزمون سراسري ۱۴۰۳ کلیک کنید. 

برای مشاهده جدول رشته محلهاي جديد و اصلاحات مربوط به دفترچه راهنماي انتخاب رشته گروه آزمايشي هنر آزمون سراسري ۱۴۰۳  کلیک کنید. 

برای مشاهده جدول رشته محلهاي جديد و اصلاحات مربوط به دفترچه راهنماي انتخاب رشته گروه آزمايشي زبانهاي خارجي آزمون سراسري ۱۴۰۳ کلیک کنید. 

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

توصیه های مهم در انتخاب رشته کنکور سراسری

جهت اطلاع رسانی به داوطلبانی که در موقعیت حساس و سرنوشت ساز انتخاب رشته یا ویرایش آن قرار دارند، نکاتی را ذکر نموده ایم که مطالعه آن ها خالی از لطف نیست.

  • داوطلبان می توانند از یک کد رشته تا سقف ۱۵۰ کد رشته محل را در سایت انتخاب رشته کنکور سراسری به ثبت برسانند.
  • ثبت کد رشته های خود را به روز آخر موکول نکنید.
  • حتی الامکان سعی کنید کد رشته های خود را براساس تراز و رتبه خود انتخاب نمایید.
  • کد رشته های مورد علاقه شما نسبت به کد رشته های دیگر ارجعیت دارد.
  • کد رشته های خود را بر روی کاغذ نوشته و چندین بار آن را چک کنید.
  • از راهنمایی های افراد با تجربه در این زمینه غافل نشوید.
حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

کارنامه آخرین قبولی پزشکی ۱۴۰۲/رتبه لازم قبولی ۱۴۰۳ و …

آرکا مشاوره

ثبت نام رشته حقوق دانشگاه علمی کاربردی۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

کارنامه آخرین رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد | ظرفیت خودگردان، رتبه قبولی ۱۴۰۲ و …

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید