مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

امریه سرباز معلم ۱۴۰۳| شرایط و نکات مهم

امریه سرباز معلم 1403

امریه سرباز معلم به سربازانی که پس از گذراندن دوره آموزشی خدمت سربازی، به جای خدمت در پادگان، به عنوان معلم در مناطق مختلف تعیین شده از سوی آموزش و پرورش خدمت می‌کنند گفته می‌شود.

مشمولان خدمت مقدس سربازی به جای خدمت در پادگان ها می توانند در سازمان های دولتی خدمت نمایند یا به عبارتی دیگر امریه سربازی ۱۴۰۳ دریافت کنند که از جمله این سازمان ها وزارت آموزش و پرورش می باشد. آن دسته از مشمولان که شرایط دریافت امریه از وزارت آموزش و پرورش را داشته باشند، می توانند به جای گذراندن خدمت سربازی در مناطق نظامی به عنوان سرباز معلم در مدارس مناطق محروم تدریس نمایند.

شرایط جذب سرباز معلم در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴

بر اساس اطلاعیه های اخیر، افراد با دارا بودن شرایطی که در ادامه ذکر شده است، می توانند به عنوان سرباز معلم در سال ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ برایرشته های مورد نیاز مناطق محروم و نیمه برخوردار شروع به خدمت نمایند.

  • جذب سرباز معلم صرفا از داوطلبان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش انجام می شود. (اولویت جذب با فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد می باشد.)
  • رشته تحصیلی داوطلب نباید از رشته های مرتبط با پیراپزشکی مانند فوریت های پزشکی، ارتوپدی و… باشد.
  • تنها افرادی که دارای برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت هستند و تاریخ اعزام آن ها ۱ تیر ۱۴۰۳ می باشد، می توانند پس از ارائه درخواست کتبی نسبت به نام نویسی خود در این طرح اقدام کنند.
  • مشمولینی که تاریخ اعزام آن ها ۱ مرداد ماه و ۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ می باشد ( به شرطی که از تاریخ واکسن زدن ۱۵ روز گذشته باشد)، پس از درخواست کتبی و موافقت اداره کل، می بایست به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه و درخواست تعجیل ارائه نموده و برگه آماده به خدمت ۱ تیر ماه ۱۴۰۳ دریافت کنند.
  • به دلیل اهمیت شغل معلمی و نیز جهت ایجاد عدالت در روند پذیرش سرباز معلم، افراد متقاضی بر اساس شرایط و مولفه های موثر در صلاحیت شغل معلمی، ارزیابی و امتیازدهی می شوند. بنابراین داوطلبانی که شرایط و صلاحیت های لازم برای شغل معلمی را داشته باشند در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.
  • داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی، روحی و روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند.
  • مدت خدمت در طرح سرباز معلم ۲ سال تمام می باشد و آن دسته از مشمولینی که کسر خدمت ندارند، برای این طرح انتخاب خواهند شد.
  • افرادی که قبلا درخواست معافیت پزشکی یا تحصیلی داده اند، بایستی پیش از اقدام به نام نویسی در طرح سرباز معلم درخواست معافیت خود را ابطال نماید.
  • جذب نیروهای بومی در شرایط مساوی با افراد غیربومی در الویت خواهد بود

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام سرباز معلمی

ارائه اصل و کپی از صفحات شناسنامه

ارائه اصل و کپی از کارت ملی

ارائه چند قطعه عکس

ارائه آخرین مدرک تحصیلی (مدرک تحصیلی می بایست مطابق با رشته های مورد نیاز سرباز معلم باشد که معمولا در سایت آموزش و پرورش استان ها اعلام می شود)

ارائه برگه اعزام به خدمت که تاریخ اعزام مشمول در ماه های تیر، مرداد و شهریور سال ۱۴۰۳ باشد.

تکمیل فرم تعهدنامه و فرم اطلاعات فردی در اداره آموزش و پرورش استان

ارائه برگه اعزام به خدمت که فاقد غیبت باشد. مشمولانی که غیبت آن ها در برگه اعزام به خدمت ذکر شده است به هیچ وجه نمی توانند سرباز معلم شوند.

مشمولان می توانند با ارائه مدارک بالا به اداره آموزش و پرورش استان خود، ثبت نام امریه آموزش و پرورش را انجام دهند، اما ثبت نام امریه به منزله تایید ثبت نام نبوده و مشمولان باید منتظر جواب پذیرش خود باشند

نکات مهم امریه سرباز معلم

امریه آموزش و پرورش مانند هر امریه دیگری دارای معایب مزایای بسیاری می باشد. یکی از معایب بزرگ امریه سرباز معلمی این است که هیچ کسری خدمت قبول نمی کند. یعنی داوطلبان باید به مدت ۲۴ ماه در یک منطقه دور افتاده خدمت کنند. البته اگر کسی ساکن مناطق دور افتاده بوده و هیچ کسری خدمتی نداشته باشد، بهتر است که برای دریافت امریه سرباز معلمی اقدام کند.

یکی از مزایای دریافت امریه سرباز معلمی، حقوق بالای آن است. معمولا حقوق سربازی مشمولان معلم کمی بالاتر از بقیه سربازان معمولی می باشد. همچنین، داوطلبان با سرباز معلم شدن نیازی نیست که لباس نظامی بپوشند. در نهایت، توصیه می شود در صورتی که متقاضیان علاقه ای به شغل معلمی دارند و در گیر دریافت کسری خدمت نمی باشند، می توانند امریه سرباز معلمی خود را دریافت کنند.

حتما بخوانید: حقوق سربازی ۱۴۰۳| متاهل، مجرد، نکات مهم

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

مطالب مرتبط:

شروع ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ | نحوه ثبت نام …

آرکا مشاوره

مشاهده نتایج کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه استخدامی مشاغل کیفیت بخشی ۱۴۰۳|امور تربیتی، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاوره

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید