مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

انتخاب رشته ایثارگران ۲۵ درصد کنکور سراسری ۱۴۰۳

انتخاب رشته ایثارگران 25 درصد کنکور 1403

یکی از مهم ترین انتخاب رشته ها، انتخاب رشته ایثارگران ۲۵ درصد کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشد. چرا که نحوه انتخاب رشته این افراد با افرادی که دارای سهمیه مناطق هستندکاملا متفاوت می باشد. شاید برای بسیاری از افرادی که واجد شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری هستند دغدغه‌هایی مانند تأثیر این سهمیه بر رتبه داوطلبی و قبولی کنکور، شرایط استفاده کردن از این سهمیه، تأثیر آن بر شهریه پرداختی و … وجود داشته باشد. لذا در این مطلب تأثیر سهمیه ایثارگری ۲۵ درصد در کنکور سراسری موردبررسی قرار می‌گیرد. داوطلبان گرامی در صورت داشتن ابهام می‌توانند سؤالات خود را با تماس با مرکز مشاوره آرکا مطرح کنند و از تجربیات مشاورین ما بهره‌مند شوند.

چه کسانی مشمول استفاده از سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران ۱۴۰۳ می باشند؟

همسر، فرزندان شهدا و مفقودالاثر
آزادگان، همسر و فرزندان آن‌ها
جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن‌ها

سهمیه جانبازی در کنکور به میزان جانبازی بستگی دارد. این بدین معنی است که جانبازان ۲۵ درصد به بالا دارای یک سهمیه ۲۵ درصدی هستند. این داوطلبان می‌توانند هنگام ثبت نام گزینه مربوط به استفاده از سهمیه ۲۵ درصدی سهمیه ایثار گران را انتخاب کنند. با توجه به این سهمیه، حد نصاب نمره ایثارگران، ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده است.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳(کلیک نمایید)

قانون جدید سهمیه ایثارگران در کنکور ۱۴۰۳

مطابق قوانین موجود در سهمیه کنکور سراسری ۱۴۰۳، میزان ۲۵ درصد از ظرفیت هر کد رشته محل ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، برای همسر و فرزندان شهدا، مفقودالاثران، آزادگان، همسر و فرزندان ایشان در نظر گرفته شده است.

همچنین ۵ درصد از ظرفیت هر کد رشته محل نیز به جانبازان زیر ۲۵ درصد، همسر و فرزندان ایشان و همسر و فرزندان رزمندگانی که سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه دارند، تعلق گرفته است.

نحوه محاسبه سهمیه ایثارگران در کنکور به صورت زیر است:

سهمیه شرایط استفاده
سهمیه ایثارگران ۵ درصدی کسب حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد
سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی کسب حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد
حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

در صورتی که در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری با سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاهی و مدارس، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

صفر تا صد رشته مهندسی عمران/بازار کار، درآمد، شرایط لازم و….

آرکا مشاوره

معرفی رشته پرستاری | بازار کار،مزایا، معایب، شرایط و…

آرکا مشاوره

مشاهده نتایج هدایت تحصیلی سال نهم ۱۴۰۳ | نحوه مشاهده، نکات طلایی و…

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید