مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۴| دفترچه، نکات مهم

راهنمای انتخاب رشته ارشد 1404

انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۴ فرصتی است برای داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های با آزمون مقطع کارشناسی ارشد بوده؛ تا از این طریق بتوانند کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم اینترنتی انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۴ اولویت بندی نمایند. تمامی حاضرین در جلسه کنکور کارشناسی ارشد که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌‌رشته هستند، می توانند در مهلت تعیین شده از سوی سازمان سنجش در پروسه انتخاب‌رشته شرکت کنند. انتخاب‌رشته مرحله مهم و حساسی است که لازمه تکمیل اصولی آن داشتن آگاهی و اطلاعات موثر در این زمینه می باشد. شما عزیزان برای دریافت اطلاعات جامع پیرامون فرآیند انتخاب رشته کارشناسی‌ارشد ۱۴۰۴ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۴

قدم اول برای تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۴ بررسی و تحلیل درست کارنامه اولیه می باشد. متقاضیانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب‌رشته در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور و غیر انتفاعی هستند، می توانند دفترچه راهنما انتخاب‌رشته را دریافت کرده و پس از بررسی مندرجات آن و استخراج کدرشته محل های مورد علاقه شان، اقدام به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب‌رشته کنند. 

حتما بخوانید: نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳| سراسری

فاکتورهای موثر در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۴

علاوه بر رتبه و تراز ارشد ، عوامل دیگری مانند علاقه به رشته، شهریه، مسیر و کیفیت دانشگاه نیز نقش بسزایی در این چینش کد رشته های کارشناسی ارشد ناپیوسته خواهند داشت. از این رو متقاضیان می بایست در وهله اول رشته محل های مورد علاقه خود را از لیست رشته های کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ استخراج کرده و طبق توضیحات زیر به بررسی سایر عوامل بپردازند.

هزینه: ادامه تحصیل در دانشگاه های غیر روزانه (شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) مستلزم پرداخت شهریه کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ می باشد که داوطلب به منظور انتخاب این رشته محل ها باید توان مالی خود را در نظر بگیرد.

مسیر: داوطلبان در زمان انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۴ باید مسیر دانشگاه های مختلف را مورد بررسی قرار داده و با توجه به درجه اهمیت این موضوع به چینش انتخاب های خود بپردازند. مسلما مسیرهای کوتاه تر، هزینه کم تری در پی داشته و باعث سهولت در رفت و آمد داوطلب می شود.

کیفیت دانشگاه: دانشگاه های مختلف از نظر علمی و کیفی در سطوح مختلفی قرار داشته و بر این اساس رتبه ای را به خود اختصاص می دهند. از این رو داوطلبان می بایست هیئت علمی دانشگاه های مختلف را مورد بررسی قرار داده و با توجه به کیفیت آن ها چینش انتخاب های خود را انجام دهند.

پس از بررسی کلیه این عوامل ترتیب انتخاب های داوطلب شکل گرفته و می تواند حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل را در فرم اینترنتی مربوطه وارد نماید. داوطلبانی که در دو کد رشته امتحانی اصلی و شناور شرکت کرده اند باید انتخاب های خود را به صورت تلفیقی از هر دو رشته تا سقف ۱۰۰ انتخاب انجام دهند.

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ کارنامه ای حاوی درصد دروس امتحانی، رتبه و تراز داوطلب منتشر شده و با عنوان ” کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ” در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد وضعیت داوطلب را برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته سراسری و دانشگاه آزاد مشخص کرده و امکان اولویت بندی رشته محل های ارائه شده را برای داوطلبان مجاز فراهم می کند.

 فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۴

داوطلبان به منظور جلوگیری از ایجاد هر گونه خطا و اشتباه در وارد نمودن کد رشته محل های انتخابی خود، می توانند از فرم پیش نویس انتخاب رشته موجود در انتهای دفترچه، بهره ببرند. با استفاده از این فرم که تصویر آن در ذیل موجود است، متقاضیان این امکان را خواهد داشت که، پیش از وارد نمودن موارد انتخابی خود در سایت انتخاب رشته ارشد، به بررسی چگونگی چیدن ۱۰۰ رشته مورد نظر و ترتیب آنها پرداخته و بهترین مدل اولویت بندی را انتخاب نمایند.

فرم پیش نویس انتخاب رشته کارشناسی ارشد

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۴

حال با توجه به مواردی که ذکر کردیم زمان آن رسیده که شما داوطلبان گرامی دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۴ را دانلود کنید و آن را کاملا مطالعه نمایید.به محض انتشار این دفترچه لینک دانلود فعال خواهد شد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کارسناسی ارشد ۱۴۰۴

مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۴

✅ در زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۴ توجه داشته باشید این است که اگر حتی در دو کدرشته امتحانی اصلی و شناور در این آزمون شرکت کرده اید، بایستی فرم انتخاب‌رشته ارشد خود را به صورت تلفیقی و مشترک برای هر دو رشته امتحانی تکمیل کنید و برای هر دو رشته ۱۰۰ انتخاب خواهید داشت.

همینطور علاقه مندان به انتخاب‌رشته در دانشگاه آزاد باید پس از دریافت نتایج اولیه، جهت دریافت دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد و تکمیل مراحل انتخاب‌رشته به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

۰ تا ۱۰۰ انصراف از دانشگاه دولتی و کنکور مجدد ۱۴۰۴| شرایط، هزینه و…

آرکا مشاوره

سامانه تاییدیه مدرک تحصیلی emt.medu.ir | ورود به سامانه، مدارک و…

آرکا مشاوره

حذف اضطراری دروس دانشگاه سراسری ۱۴۰۳| زمان، شرایط و …

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید