مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ایجاد سوابق تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۴| شرایط و نکات مهم

ایجاد سوابق تحصیلی برای کنکور سراسری 1404

ایجاد سوابق تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۴ باید انجام شود؟ با توجه به تاثیر قطعی معدل داوطلبانی که در سال های گذشته مشمول سوابق تحصیلی نبودند، لازم است تا نسبت به ثبت نام ایجاد سابقه تحصیلی اقدام نمایند. نحوه ایجاد سابقه تحصیلی به این نحو است که داوطلبان با داشتن شرایط و مدارک خود به صورت حضوری به مدرسه در حال تحصیل یا مدارس بزرگسالان دولتی مراجعه کرده و زمان مشخص شده فرصت دارند نسبت به ارائه نمون برگ انتخاب دروس اقدام نمایند. در ادامه این مقاله به ارائه شرح جزئیات در مورد شرایط و ایجاد سوابق تحصیلی ۱۴۰۴، هزینه و نحوه ثبت نام سابقه تحصیلی برای کنکور و همچنین روند اعلام نتایج آن برای شرکت کنندگان و داوطلبان به صورت کامل و جامع پرداخته شده است.

منظور از سوابق تحصیلی چیست؟

برخی از افراد به درستی نمی دانند که منظور از سوابق تحصیلی چیست و در کدام مرحله از کنکور و انتخاب رشته اهمیت پیدا می کند. سوابق تحصیلی را می توان از دو منظر متفاوت مورد بررسی قرار داد و به سوال سوابق تحصیلی چیست از دو جنبه مختلف پاسخ داد. به طور کلی سوابق تحصیلی شامل معدل و نمرات دروس در دوره متوسطه تحصیلی دوم داوطلبان می شود که هم در کنکور تاثیر گذاشته و هم ملاک انتخاب رشته داوطلبان برای انتخاب رشته بدون کنکور می باشد.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۴ با تاثیر ۶۰% معدل (۶۰ درصد سوابق تحصیلی)

میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴

مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴ شامل پایه یازدهم و دوازدهم خواهد بود و به ۶۰ درصد قطعی می‌رسد.

وی اعمال قطعی سوابق تحصیل دانش آموزان را از مهم ترین تغییرات کنکور در این مصوبه عنوان کرد و افزود: منظور از سابقه تحصیلی دانش آموزان در کنکور، نمرات دروس عمومی و تخصصی دوره دوم متوسطه است که امتحانات آن به شیوه نهایی و سراسری و تشریحی برگزار می‌شود نه امتحانات داخلی.

سلطانیان اظهار کرد: تأثیر سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۳ از ۴۰ به ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و در کنکور سال ۱۴۰۴ نیز این سهم به ۶۰ درصد قطعی و شامل پایه یازدهم و دوازدهم می‌رسد و سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۵ نیز شامل هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم خواهد بود.

این مقام مسئول، هدف اصلی از این کار را تدریجی کردن پذیرش در دانشگاه‌ها و کاهش اضطراب داوطلبان و خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: طبق بخشنامه‌ای که به دبیرستان‌ها ابلاغ کردیم، فردی که سابقه تحصیلی دارد به شرط فارغ التحصیلی می‌تواند یک بار دیگر نسبت به ترمیم و ارتقای نمرات خود و شرکت در امتحانات نهایی اقدام کند.

بر اساس اظهارات مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش، میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴ به میزان ۶۰ درصد قطعی از دروس اختصاصی و عمومی سال یازدهم و دوازدهم می باشد.

دانش آموزانی که کنکور ۱۴۰۴ محسوب می شوند، امتحانات سال یازدهم و دوازدهم آن ها نهایی برگزار شده است و طبق قانون جدی که کلیه افراد باید سوابق تحصیلی مرتبط داشته باشند و نسبت به ایجاد آن باید اقدام کنند.

ترمیم معدل دهم و یازدهم برای کنکور ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ چگونه است؟!

نحوه تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴، ۶۰ درصد به صورت قطعی از پایه های یازدهم و دوازدهم می باشد.

تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۴ 

نظام جدیدها ۶۰ درصد قطعی

۴۰ درصد دوازدهم + ۲۰ درصد یازدهم (البته به صورت رسمی اعلام نشده)

نظام قدیم و پیش دانشگاهی دارای نمرات نهایی ۶۰ درصد قطعی
دیپلمه های قبل ۸۴ ایجاد سابقه و ۶۰ درصد قطعی
دیپلمه های کاردانش و فنی حرفه ای ایجاد سابقه و ۶۰ درصد قطعی

مدارک لازم برای ترمیم معدل امتحان نهایی ۱۴۰۴

الف: درخواست کتبی داوطلب.
ب: کارنامه فارغ التحصیلی گواهی موقت قبولی یا گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه که تصاویر مربوط با درج جمله تصویر با اصل مطابقت دارد توسط مدیر واحد آموزشی.
ج: تصویر صفحه اول شناسنامه عکس دار و کارت ملی که با اصل آن مطابقت داشته باشد (مطابق بند ب) و در صورت وجود تغییرات و اصلاحات در شناسنامه ارائه تصویر توضیحات شناسنامه نیز ضرورت دارد.

حتما بخوانید: زمان دقیق برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۴| نکات مهم

هزینه ایجاد سابقه تحصیلی ۱۴۰۴

قطعا شرکت کردن در آزمون ها از هر روشی که باشد مستلزم پرداخت هزینه می باشد و بدون ارائه رسید پرداخت وجه اجازه ثبت نام به افراد داده نمی شود. مبلغ هزینه های هر آزمون با توجه به نوع آزمون، شرایط برگزاری آن و دیگر موارد متفاوت می باشد که در اطلاعیه های ثبت نامی به افراد متقاضی اعلام می شوند.
هزینه ترمیم معدل با دو عنوان هزینه ثابت و هزینه متغیر شناخته می شود. هزینه ثابت که برای همه شرکت کنندگان یک مبلغ واحد است و همگی ملزم به پرداخت آن هستند که این مبلغ در سال جاری ۵۰ هزار تومان بوده است. اما در خصوص هزینه متغیر که مربوط به تعداد دروس انتخاب شده در ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۴ می باشد این هزینه ها در ازای هر واحد درسی به صورت جداگانه محاسبه و در مجموع متقاضی ثبت نام باید تمام هزینه را پرداخت نماید. معمولا برای هر درسی بین ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان است.

زمان ثبت نام سوابق تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۴

آنچه که برای حضور در آزمون های ترمیم معدل اهمیت دارد، اطلاع از زمان دقیق ثبت نام در این آزمون ها می باشد چرا که اگر مهلت ثبت نام به اتمام رسیده باشد امکان شرکت در آزمون ها برای فرد وجود نخواهد داشت. معمولا هر ساله زمان ثبت نام ترمیم معدل برای متقاضیان از طریق اطلاعیه های آموزش و پرورش در اختیار افراد قرار داده می شود
زمان ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۴ همچون روال سال های گذشته معمولا یک تا دو ماه قبل از تاریخ برگزاری آزمون های نهایی است و شرکت کنندگان در کنکور می توانند با در این بازه زمانی مراجعه کنند. (فروردین ماه ۱۴۰۴)

زمان دقیق برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۴| نکات مهم

سایت ثبت نام سابقه تحصیلی کنکور ۱۴۰۴

سایت ترمیم معدل کنکور وزارت آموزش و پرورش به منظور ایجاد امکانات و کسب رضایت خاطر افراد، سامانه اینترنتی را در اختیار افراد قرار می دهد تا به راحتی کلیه اخبار، اطلاعیه ها و … در اختیار آن ها قرار بگیرد. با توجه به اینکه ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۴ جزو فعالیت های مربوط به آموزش و پرورش می باشد لذا تمامی خدمات مربوط به آن نیز از طریق سایت اینترنتی این مجموعه به آدرس my.medu.ir صورت می پذیرد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

بحث گروهی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| بررسی دقیق

آرکا مشاوره

ثبت نام حضوری داوطلبان متقاضی و جامانده دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

مشاهده نتایج کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید