مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

تعداد سوالات کنکور ریاضی ۱۴۰۳| مدت زمان

تعداد سوالات کنکور ریاضی 1403

 تعداد سوالات کنکور ریاضی ۱۴۰۳ و نیز زمان و تایم پاسخگویی به کنکور ریاضی می تواند در قبولی متقاضیان تاثیر گذار باشد.  تعداد سوالات کنکور ریاضی ۱۴۰۳ شاید جزو پارامترهای خیلی تاثیرگذار نباشد چون برای همه داوطلبان یکی هست اما اطلاع از این تعداد می تواند به داوطلبان کمک کند. یکی از مهم‌ترین آزمون‌هایی که دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل باید در آن شرکت کنند، آزمون سراسری است. کنکور سراسری در تمامی گروه‌های آزمایشی همراه با دو دفترچه برگزار می‌شود. ما در این مطلب در مورد تعداد سوالات کنکور انسانی صحبت می‌کنیم و زمان پاسخگویی به هر درس در کنکور انسانی را معرفی می‌کنیم. داوطلبان گروه انسانی باید به دو دفترچه عمومی و تخصصی با نام‌های دفترچه شماره ۱ و دفترچه شماره ۲ در آزمون سراسری پاسخ دهند.

مانند تمامی رشته های ارائه شده در دانشگاه های کشور، متقاضیان پذیرش در رشته های گروه آزمایشی ریاضی و فنی نیز می توانند پس از پایان دوره متوسطه خود جهت تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر در کنکور سراسری ریاضی که سالیانه در حال برگزاری است، شرکت نمایند. منابع کنکور ریاضی، کتاب های دروس سه سال دوره دوم متوسطه می باشد و داوطلبان می توانند با در نظر گرفتن این منابع و دارا بودن برنامه ریزی درسی نتیجه مطلوب را دریافت کنند. با توجه به تغییرات اخیر، سوالات طرح شده برای کنکور ریاضی تنها از دروس ریاضیات، فیزیک و شیمی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم بوده که در دو دفترچه در نظر گرفته شده است.

 

تعداد سوالات اختصاصی کنکور ریاضی ۱۴۰۲ و زمان پاسخگویی هر درس

از اساسی ترین تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۲ افزایش تعداد دفترچه ها در پی حذف دروس عمومی می باشد. طبق آن چه از سوی سازمان سنجش اعلام شده است، در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک دو دفترچه توزیع می گردد که اولی شامل مباحث ریاضیات و دومی حاوی سوالات فیزیک و شیمی خواهد بود. مجموع سوالات این دفترچه ها ۱۰۵ مورد است که ۱۴۵ دقیقه برای پاسخگویی به آن ها زمان داده خواهد شد.

تعداد سوالات اختصاصی ریاضی و فیزیک ۱۴۰۲ و زمان پاسخگویی به آن ها 
شماره دفترچه دروس تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی مجموع سوالات و زمان پاسخگویی
دفترچه شماره یک ریاضی ۴۰ ۷۰ ۱۰۵ سوال در مدت ۱۴۵ دقیقه
دفترچه شماره دو فیزیک ۳۵ ۴۵
شیمی ۳۰ ۳۰

مدت پاسخگویی که بر اساس دقیقه برای دروس موجود در یک دفترچه در این مقاله ارائه شده، صرفا با در نظر گرفتن دقایق مندرج در دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری ریاضی نوشته شده و بر حسب تجربه و برای اداره بهتر زمان در جلسه آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

حذف سوالات عمومی از کنکور ریاضی ۱۴۰۳

همان طور که می دانید، از سال ۱۴۰۳ تغییراتی را برای ساماندهی به کنکور سراسری اعمال شد. از تغییرات کنکور می توان به برگزاری آزمون در دو نوبت دی و تیر ماه، تعداد دفترچه سوالات، افزایش میزان سوابق تحصیلی در نتیجه آزمون و… اشاره کرد.

با توجه به تغییرات کنکور ۱۴۰۳ تصمیم سازمان سنجش و مقامات مسئول بر این شد که دروس عمومی از کنکور ۱۴۰۳ حذف گردد و صرفا سوابق تحصیلی این دروس در رتبه قبولی افراد موثر خواهد بود. در نتیجه دفترچه ای برای دروس عمومی توزیع نخواهد شد و زمان پاسخگویی به سوالات آن که در کنکورهای پیشین ۱۰۰ دقیقه بود، حذف شده است. لذا حذف دروس عمومی از کنکور سبب می شود تا از این پس تمرکز داوطلبان بیشتر بر روی مباحث اختصاصی باشد و ضمن آن نمرات دروس عمومی دوره متوسطه خود را نیز ارتقا دهند.

حتما بخوانید: افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان برای قبولی در هر یک از رشته های کنکور ریاضی، در کنار داشتن علاقه، قدرت حافظه خوب و درک مفاهیم، با اطلاع از بهترین منابع کنکور انسانی و یک برنامه ریزی مناسب می توانند شانس قبولی خود را در این آزمون افزایش دهند.

از جمله مواردی که می تواند علاقه مندان را در مسیر برنامه ریزی کنکور انسانی یاری نماید، آگاهی از تعداد سوالات ریاضی ۱۴۰۳ هر یک از مواد این آزمون و مدت زمان پاسخگویی به آن ها می باشد. با دانستن این موارد و انجام تمرینات و شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور ۱۴۰۳ می توانند به نحوه صحیح زمانبندی و فنون تست زنی دست یابند.

حتما بخوانید:نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۳ | زمان، شرایط، مدارک و …

آرکا مشاوره

نکات مهم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات طلایی

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه سراسری ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید