مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | تمامی رشته ها

تعدادپذیرش دانشگاه فرهنگیان 1402/آرکا

دانشگاه فرهنگیان هر ساله از طریق کنکور سراسری در ۵ گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان رشته های مختلفی را با ظرفیت پذیرش متفاوت ارائه می دهد. ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در کنکور سال ۱۴۰۰ مجموعا ۱۹۹۹۹ نفر یعنی حدود ۲۰ هزار نفر بوده‌ است و در کنکور سال قبل نیز نیز با افزایش ظرفیت این دانشگاه در تمام گروه های آزمایشی مجموع ظرفیت ۲۳۲۶۸ نفر بوده‌ است.
اگر داوطلبان از تعداد افراد قابل پذیرش در هر رشته اطلاع داشته باشند، می توانند شانس قبولی خود را در رشته محل مورد نظر مورد ارزیابی قرار دهند. بنابراین انتشار تعداد افراد قابل پذیرش، اثر مستقیمی بر انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ افراد خواهد داشت.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ 

۳۰ هزار نفر

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳

۳۵ هزار نفر

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۴

۴۰ هزار نفر

تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ رشته تجربی

با وجود آنکه کنکور تجربی بیشترین تعداد داوطلبان در مقایسه با سایر گروه های آزمایشی دارد ، اما ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی این گروه آزمایشی در دانشگاه فرهنگیان کمتر از ظرفیت رشته های انسانی است. تا قبل از ۹۷ ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در رشته های تجربی حدود ۲ هزار نفر بوده‌ اما یکباره در سال ۹۷ تعداد ظرفیت ۲ برابر و حدود ۵ هزار نفر شد. آخرین ظرفیت دانشگاه فرهنگیان مربوط به سال قبل با مجموع ۴۲۷۸ نفر است که در مقایسه با سال قبل حدود هزار نفر ظرفیت کمتر شده‌ است.

در کنکور تجربی ۱۴۰۱ نیز ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان نسبت به کنکور سال های قبل افزایش یافته و ۵۰۳۹ نفر بوده‌ است. برای کنکور ۱۴۰۲ هنوز ظرفیت پذیرش مشخص نشده است.

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه شایستگی های عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات طلایی

تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ رشته ریاضی

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در رشته های کنکور ریاضی ، کمتر از رشته های علوم انسانی و تجربی است و در سال گذشته مجموع ظرفیت اختصاص داده‌ شده‌ به این گروه آزمایشی ۳۱۲۴ نفر بوده‌ است که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۵۰ نفر کاهش داشته است.

رشته‌ های کنکور ریاضی در دانشگاه فرهنگیان ( آموزش ابتدایی ، آموزش ریاضی ، آموزش تربیت بدنی ، آموزش فیزیک ، آموزش کودکان استثنایی ) همگی در زیر گروه یک قرار دارند بنابراین داوطلبان علاقه مند به تحصیل در این رشته‌ ها ، باید در زیرگروه یک تراز بالای ۶۵۰۰ داشته باشند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور ریاضی ۱۴۰۱ به نسبت کنکور ۱۴۰۰ افزایش یافته و ۳۵۸۸ نفر بوده‌ است. احتمالا ظرفیت پذیرش در کنکور ۱۴۰۲ نیز در همین حدود باشد.

تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ رشته انسانی

کنکور انسانی بیشترین تعداد ظرفیت را در مقایسه با سایر گروه های آزمایشی در دانشگاه فرهنگیان به خود اختصاص داده‌ است. تا قبل از سال ۹۷ ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای رشته‌ های علوم انسانی کمتر از ۶ هزار نفر بوده‌ است اما با افزایش به حدود ۱۴ هزار در سال ۹۷ ، به داوطلبان بیشتری فرصت تحصیل در این دانشگاه داده‌ شد و آخرین پذیرش مربوط به سال ۹۹ ، با بیش از ۱۱ هزار نفر ظرفیت پذیرش است.

مجموع ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۱ گروه آزمایشی انسانی ، ۱۳۱۲۰ بوده‌ است که حدود ۱۵۰۰ نفر نسبت به کنکور ۱۴۰۰ افزایش ظرفیت را شاهد بوده‌ ایم.

تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ رشته هنر

رشته‌ های کنکور هنر کمترین ظرفیت را در دانشگاه فرهنگیان دارند البته تعداد رشته‌ ها نیز محدود و فقط شامل دو رشته‌ آموزش هنر و ارتباط تصویری می باشند. دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۷ با ۴۶۷ نفر ظرفیت اولین سالی بود که بیشترین ظرفیت را در کنکور هنر داشت با کاهش بیش از ۲۰۰ نفر ، تعداد دانشجوی جذب شده‌ در این گروه آزمایشی برای دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹ و ۲۰۸ نفر بوده‌ است.

در سال گذشته نیز با افزایش ظرفیت همراه بوده و ۵۰۵ نفر پذیرش شده اند.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

آیا برای دانشگاه فرهنگیان تکمیل ظرفیت برگزار می شود

مسلما با برگزاری تکمیل ظرفیت برای دانشگاه فرهنگیان ، داوطلبان بیشتری شانس ورود به این دانشگاه را خواهند داشت. در سال گذشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید و زمان آن نیز از تاریخ ۲۷ بهمن ماه تا ۱ اسفند ماه بوده‌ است و امسال نیز پیش بینی می شود با درخواست متقاضیان و همچنین پر نشدن ظرفیت رشته‌ ها ، مرحله تکمیل ظرفیت نیز برای این دانشگاه برگزار شود.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

مدارک لازم برای رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید